ATRAKCYJNOŚĆ TURYSTYCZNA, A ZARZĄDZANIE REGIONEM

master
dc.abstract.enWork consists of theoretical part and empirical. Estimate of attractiveness of region Wielka Wieś. Work consists of four chapters. I have presented literature of object in based chapter first about in management available meaning of touristic attractiveness region me, through definition of notion of touristic attractiveness, and on her elements like consist touristic values, touristic developing and communication availability. Besides, I have performed characteristic of function of attractiveness in context of management, and I have presented manners of forming of touristic attractiveness. I have presented characteristic of region in chapter second great village taking into consideration its value touristic, I have showed manners of managements region as well as capabilities of its development. I have presented description of methodology of research in chapter third. I have employed method of diagnostic survey in course of research of chapter fourth at use of interview and questionnaires. Research were carried on two groups of persons ( inhabitant and tourists ). Chapter includes interpretation of result of research concerning attractiveness region Wielka Wieś and in opinion of respondent capability of development. Recapitulation is placed in last part and conclusions from research.pl
dc.abstract.plPraca składa się z części teoretycznej i empirycznej. Jej celem jest ocena atrakcyjności regionu Gminy Wielka Wieś. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym opartym o dostępna mi literaturę przedmiotu przedstawiłem znaczenie atrakcyjności turystycznej w zarządzaniu regionem, poprzez zdefiniowanie pojęcia atrakcyjności turystycznej, oraz elementów składających się na nią takich jak: walory turystyczne, zagospodarowanie turystyczne oraz dostępność komunikacyjna. Ponadto dokonałem charakterystyki funkcji atrakcyjności w kontekście zarządzania oraz przedstawiłem sposoby kształtowania atrakcyjności turystycznej. W rozdziale drugim przedstawiłem charakterystykę gminy Wielka Wieś uwzględniając jej walory turystyczne, ukazałem sposoby zarządzania regionem, jak również możliwości jego rozwoju. W rozdziale trzecim przedstawiłem opis metodologii badań. W toku badań rozdziału czwartego zastosowałem metodę sondażu diagnostycznego przy użyciu wywiadu i ankiet. Badania przeprowadzone były na dwóch grupach osób (mieszkańcy i turyści). Rozdział zawiera interpretację wyników badań dotyczących atrakcyjności gminy i jej możliwości rozwoju w opinii respondentów. W ostatniej części znajduje się podsumowanie i wnioski z badań.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.authorTrzaska, Pawełpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T11:51:24Z
dc.date.available2020-07-24T11:51:24Z
dc.date.submitted2012-10-17pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-70488-28482pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183606
dc.languagepolpl
dc.subject.enATTRACTIVENESS – COMMUNITY WIELKA WIEŚ – REGION –TOURIST VALUES – REGIONAL MANAGEMENTpl
dc.subject.plATRAKCYJNOŚĆ – GMINA WIELKA WIEŚ – REGION – WALORY TURYSTYCZNE – ZARZĄDZANIE REGIONEMpl
dc.titleATRAKCYJNOŚĆ TURYSTYCZNA, A ZARZĄDZANIE REGIONEMpl
dc.title.alternativeTourism attractiveness in compare with regional managementpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Work consists of theoretical part and empirical. Estimate of attractiveness of region Wielka Wieś. Work consists of four chapters. I have presented literature of object in based chapter first about in management available meaning of touristic attractiveness region me, through definition of notion of touristic attractiveness, and on her elements like consist touristic values, touristic developing and communication availability. Besides, I have performed characteristic of function of attractiveness in context of management, and I have presented manners of forming of touristic attractiveness. I have presented characteristic of region in chapter second great village taking into consideration its value touristic, I have showed manners of managements region as well as capabilities of its development. I have presented description of methodology of research in chapter third. I have employed method of diagnostic survey in course of research of chapter fourth at use of interview and questionnaires. Research were carried on two groups of persons ( inhabitant and tourists ). Chapter includes interpretation of result of research concerning attractiveness region Wielka Wieś and in opinion of respondent capability of development. Recapitulation is placed in last part and conclusions from research.
dc.abstract.plpl
Praca składa się z części teoretycznej i empirycznej. Jej celem jest ocena atrakcyjności regionu Gminy Wielka Wieś. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym opartym o dostępna mi literaturę przedmiotu przedstawiłem znaczenie atrakcyjności turystycznej w zarządzaniu regionem, poprzez zdefiniowanie pojęcia atrakcyjności turystycznej, oraz elementów składających się na nią takich jak: walory turystyczne, zagospodarowanie turystyczne oraz dostępność komunikacyjna. Ponadto dokonałem charakterystyki funkcji atrakcyjności w kontekście zarządzania oraz przedstawiłem sposoby kształtowania atrakcyjności turystycznej. W rozdziale drugim przedstawiłem charakterystykę gminy Wielka Wieś uwzględniając jej walory turystyczne, ukazałem sposoby zarządzania regionem, jak również możliwości jego rozwoju. W rozdziale trzecim przedstawiłem opis metodologii badań. W toku badań rozdziału czwartego zastosowałem metodę sondażu diagnostycznego przy użyciu wywiadu i ankiet. Badania przeprowadzone były na dwóch grupach osób (mieszkańcy i turyści). Rozdział zawiera interpretację wyników badań dotyczących atrakcyjności gminy i jej możliwości rozwoju w opinii respondentów. W ostatniej części znajduje się podsumowanie i wnioski z badań.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.authorpl
Trzaska, Paweł
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.date.accessioned
2020-07-24T11:51:24Z
dc.date.available
2020-07-24T11:51:24Z
dc.date.submittedpl
2012-10-17
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-70488-28482
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183606
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ATTRACTIVENESS – COMMUNITY WIELKA WIEŚ – REGION –TOURIST VALUES – REGIONAL MANAGEMENT
dc.subject.plpl
ATRAKCYJNOŚĆ – GMINA WIELKA WIEŚ – REGION – WALORY TURYSTYCZNE – ZARZĄDZANIE REGIONEM
dc.titlepl
ATRAKCYJNOŚĆ TURYSTYCZNA, A ZARZĄDZANIE REGIONEM
dc.title.alternativepl
Tourism attractiveness in compare with regional management
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Bystrzyca Gorna
1
Dublin
1
Elblag
1
Krakow
1
Nashville
1
Ruda Śląska
1
Rzeszów
1
Skawina
1
Sofia
1

No access

No Thumbnail Available