Edukacja artystyczna uczniów klas gimnazjalnych na przykładzie Gimnazjum nr 16 im. Króla Stefana Batorego w Krakowie

master
dc.abstract.enThe purpose of this thesis is to inquire upon the method of implementation of artistic education in schools and within the scope of extracurricular activities. The research takes into consideration the form and method of realization of plastic, musical and artistic activities as well as other pedagogical events related to the artistic domain. The goal of this thesis is to answer the question: "How is contemporary artistic education performed on the gymnasium level?". Another goal is to verify the state of expectation of pupils, their satisfaction and worries, in comparison with the expectations and problems of the teachers. The research also encompasses the functioning of the school: the schedule, the infrastructure and the chances and problems resulting from the localization and access to cultural goods. The effect of the research is a number of observations, which can be reduced to four subdomains: 1. infrastructure and access to auxiliary devices; 2. pedagogical team and its qualifications; 3. pupils, their consciousness and motivation; 4. organizational and financial state of the school system.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest poznanie, w jaki sposób edukacja artystyczna jest realizowana w szkole oraz poza szkołą. Badania dotyczą kształtu i sposobu realizacji zajęć plastycznych, muzycznych i artystycznych oraz innych dodatkowych aktywności oscylujących wokół dziedzin artystycznych. Celem tej pracy jest udzielenie odpowiedzi na pytanie „Jak w dniu dzisiejszym realizowana jest edukacja artystyczna w szkole gimnazjalnej?”. Celem badań było także zweryfikowanie nastrojów uczniów, ich oczekiwań i zmartwień, zestawiając to z wymaganiami i problemami nauczycieli. Badania objęły ponadto samo funkcjonowanie szkoły: podział godzinowy, dostępne zaplecze oraz jakie szanse a jakie problemy wynikają z położenia szkoły i dostępności do dóbr kulturowych. Efektem badań jest szereg obserwacji, które można sprowadzić do następujących czterech dziedzin problemowych: 1. infrastruktura, dostępne zaplecza i pomoce dydaktyczne; 2. kadra nauczycielska i jej kwalifikacje; 3. uczniowie, ich świadomość i motywacja; 4. stan organizacyjny i finansowy systemu szkolnictwa.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.contributor.advisorKostkiewicz, Janina - 129199 pl
dc.contributor.authorMaziarczyk, Weronikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSojka, Agnieszka - 131980 pl
dc.contributor.reviewerKostkiewicz, Janina - 129199 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T16:23:22Z
dc.date.available2020-07-24T16:23:22Z
dc.date.submitted2013-06-26pl
dc.fieldofstudyanimacja społeczno-kulturowapl
dc.identifier.apddiploma-75020-84497pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187838
dc.languagepolpl
dc.subject.enartistic education, gymnasium, pedagogy, artpl
dc.subject.pledukacja artystyczna, gimnazjum, pedagogika, sztukapl
dc.titleEdukacja artystyczna uczniów klas gimnazjalnych na przykładzie Gimnazjum nr 16 im. Króla Stefana Batorego w Krakowiepl
dc.title.alternativeArtistic education of gymnasium pupils by example of Gimnazjum nr 16 im. Króla Stefana Batorego in Krakówpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this thesis is to inquire upon the method of implementation of artistic education in schools and within the scope of extracurricular activities. The research takes into consideration the form and method of realization of plastic, musical and artistic activities as well as other pedagogical events related to the artistic domain. The goal of this thesis is to answer the question: "How is contemporary artistic education performed on the gymnasium level?". Another goal is to verify the state of expectation of pupils, their satisfaction and worries, in comparison with the expectations and problems of the teachers. The research also encompasses the functioning of the school: the schedule, the infrastructure and the chances and problems resulting from the localization and access to cultural goods. The effect of the research is a number of observations, which can be reduced to four subdomains: 1. infrastructure and access to auxiliary devices; 2. pedagogical team and its qualifications; 3. pupils, their consciousness and motivation; 4. organizational and financial state of the school system.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest poznanie, w jaki sposób edukacja artystyczna jest realizowana w szkole oraz poza szkołą. Badania dotyczą kształtu i sposobu realizacji zajęć plastycznych, muzycznych i artystycznych oraz innych dodatkowych aktywności oscylujących wokół dziedzin artystycznych. Celem tej pracy jest udzielenie odpowiedzi na pytanie „Jak w dniu dzisiejszym realizowana jest edukacja artystyczna w szkole gimnazjalnej?”. Celem badań było także zweryfikowanie nastrojów uczniów, ich oczekiwań i zmartwień, zestawiając to z wymaganiami i problemami nauczycieli. Badania objęły ponadto samo funkcjonowanie szkoły: podział godzinowy, dostępne zaplecze oraz jakie szanse a jakie problemy wynikają z położenia szkoły i dostępności do dóbr kulturowych. Efektem badań jest szereg obserwacji, które można sprowadzić do następujących czterech dziedzin problemowych: 1. infrastruktura, dostępne zaplecza i pomoce dydaktyczne; 2. kadra nauczycielska i jej kwalifikacje; 3. uczniowie, ich świadomość i motywacja; 4. stan organizacyjny i finansowy systemu szkolnictwa.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.contributor.advisorpl
Kostkiewicz, Janina - 129199
dc.contributor.authorpl
Maziarczyk, Weronika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Sojka, Agnieszka - 131980
dc.contributor.reviewerpl
Kostkiewicz, Janina - 129199
dc.date.accessioned
2020-07-24T16:23:22Z
dc.date.available
2020-07-24T16:23:22Z
dc.date.submittedpl
2013-06-26
dc.fieldofstudypl
animacja społeczno-kulturowa
dc.identifier.apdpl
diploma-75020-84497
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187838
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
artistic education, gymnasium, pedagogy, art
dc.subject.plpl
edukacja artystyczna, gimnazjum, pedagogika, sztuka
dc.titlepl
Edukacja artystyczna uczniów klas gimnazjalnych na przykładzie Gimnazjum nr 16 im. Króla Stefana Batorego w Krakowie
dc.title.alternativepl
Artistic education of gymnasium pupils by example of Gimnazjum nr 16 im. Króla Stefana Batorego in Kraków
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available