Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Japońskie gry wideo inspirujące się kulturą Zachodu.
Japanese video games inspired by Western culture.
Japonia, Europa, Zachód, zachodni, europejski, japoński, gry wideo, kultura Japonii, kultura Zachodu, konsole,
Japan, Europe, West, Western, European, Japanese, video games, Japanese culture, Western culture, consoles
Pierwszy rozdział przybliża temat przenikania się kultur Japonii i Zachodu. W pierwszym podrozdziale przeanalizowane zostały początki kontaktów pomiędzy Krajem Kwitnącej Wiśni, a światem zachodnim. W podrozdziale drugim zostaje wytłumaczony termin „nanban”. Możemy dowiedzieć się w jaki sposób Japończycy zaczęli inspirować się Starym Kontynentem i jak wpłynęło to na ich kulturę. Podrozdział trzeci porusza temat izolacji Japonii – jej przyczyny i skutki. Następnie zostaje przybliżony temat ponownego otwarcia się Kraju Kwitnącej Wiśni na świat zachodni. Podrozdział piąty pokrótce pozwoli przyjrzeć się nam jak wygląda przenikanie się kultury Japonii i Zachodu na wielu płaszczyznach w czasach obecnych. Drugi rozdział skupia się przede wszystkim na japońskich grach wideo i ich rozwoju. Podrozdział pierwszy pokrótce przedstawia początki gier wideo na świecie, ale przede wszystkim skupia się na ich genezie w Kraju Kwitnącej Wiśni. Podrozdział drugi przybliża temat japońskich gier wideo w latach 80. XX wieku i to, jaki wpływ miała na nie kultura Zachodu. Kolejny podrozdział, to przede wszystkim specyfikacja japońskiego rynku konsol i gier wideo. W podrozdziale czwartym zostają przedstawione cechy japońskich gier wideo. Rozdział trzeci, to ukazanie inspiracji kulturą Zachodu w japońskich grach wideo na wybranych przykładach, takich jak: Bayonetta 1 i 2, Final Fantasy XV, a także seriach Devil May Cry i Soul Calibur.
Chapter one: The first affiliation between Japan and West. The expansion of Western culture and its influence on Japan which leaded to Japanese isolation. Later however, Japan became open to the ideas of the West again. Last subsection in chapter one says about Japanese and West cultural diffusion nowadays. Chapter two: history of video games and consoles in Japan. The influence of Western culture on Japanese video games in the 1980s. Typical features of current Japanese video games. Chapter three – Japanese video games inspired by Western culture – examples: Bayonetta 1 and 2, Final Fantasy XV, Devil May Cry and Soul Calibur series.
dc.abstract.en | Chapter one: The first affiliation between Japan and West. The expansion of Western culture and its influence on Japan which leaded to Japanese isolation. Later however, Japan became open to the ideas of the West again. Last subsection in chapter one says about Japanese and West cultural diffusion nowadays. Chapter two: history of video games and consoles in Japan. The influence of Western culture on Japanese video games in the 1980s. Typical features of current Japanese video games. Chapter three – Japanese video games inspired by Western culture – examples: Bayonetta 1 and 2, Final Fantasy XV, Devil May Cry and Soul Calibur series. | pl |
dc.abstract.pl | Pierwszy rozdział przybliża temat przenikania się kultur Japonii i Zachodu. W pierwszym podrozdziale przeanalizowane zostały początki kontaktów pomiędzy Krajem Kwitnącej Wiśni, a światem zachodnim. W podrozdziale drugim zostaje wytłumaczony termin „nanban”. Możemy dowiedzieć się w jaki sposób Japończycy zaczęli inspirować się Starym Kontynentem i jak wpłynęło to na ich kulturę. Podrozdział trzeci porusza temat izolacji Japonii – jej przyczyny i skutki. Następnie zostaje przybliżony temat ponownego otwarcia się Kraju Kwitnącej Wiśni na świat zachodni. Podrozdział piąty pokrótce pozwoli przyjrzeć się nam jak wygląda przenikanie się kultury Japonii i Zachodu na wielu płaszczyznach w czasach obecnych. Drugi rozdział skupia się przede wszystkim na japońskich grach wideo i ich rozwoju. Podrozdział pierwszy pokrótce przedstawia początki gier wideo na świecie, ale przede wszystkim skupia się na ich genezie w Kraju Kwitnącej Wiśni. Podrozdział drugi przybliża temat japońskich gier wideo w latach 80. XX wieku i to, jaki wpływ miała na nie kultura Zachodu. Kolejny podrozdział, to przede wszystkim specyfikacja japońskiego rynku konsol i gier wideo. W podrozdziale czwartym zostają przedstawione cechy japońskich gier wideo. Rozdział trzeci, to ukazanie inspiracji kulturą Zachodu w japońskich grach wideo na wybranych przykładach, takich jak: Bayonetta 1 i 2, Final Fantasy XV, a także seriach Devil May Cry i Soul Calibur. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jelonek, Adam - 128515 | pl |
dc.contributor.author | Woźniak, Dorota | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Jelonek, Adam - 128515 | pl |
dc.contributor.reviewer | Dybała, Paweł | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T03:59:01Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T03:59:01Z | |
dc.date.submitted | 2016-10-28 | pl |
dc.fieldofstudy | studia dalekowschodnie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-111203-184072 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217140 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Japan, Europe, West, Western, European, Japanese, video games, Japanese culture, Western culture, consoles | pl |
dc.subject.pl | Japonia, Europa, Zachód, zachodni, europejski, japoński, gry wideo, kultura Japonii, kultura Zachodu, konsole, | pl |
dc.title | Japońskie gry wideo inspirujące się kulturą Zachodu. | pl |
dc.title.alternative | Japanese video games inspired by Western culture. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |