Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ocena poziomu dojrzałości systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie „X” w oparciu o wytyczne Normy PN – EN ISO 9004:2009
The assessment of the quality management system maturity level in the X company on the basis of the requirements specifies in the PN – EN ISO 9004:2009
System zarządzania jakością – jakość – poziom dojrzałości przedsiębiorstwa
quality management system, quality, company maturity level
W pracy zostały przedstawione poszczególne elementy systemu zarządzania jakością, stopień realizacji wytycznych do doskonalenia organizacji zawartych w normie PN – EN ISO 9004:2009, zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji, a także poziom dojrzałości przedsiębiorstwa X. W części teoretycznej zostały opisane wymagania ogólne oraz poszczególne elementy systemu zarządzania jakością takie jak; polityka jakości, cele jakości, zarządzanie zasobami, zarządzanie procesami, monitorowanie, pomiary, analiza, przegląd systemu zarządzania jakością, zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji, korzyści płynące z funkcjonowania systemu zarządzania jakością, problemy wynikające z funkcjonowania systemu zarządzania jakością, charakterystyka Norm serii ISO 9000, 9001, 9004, definicje oraz pojęcia jakości, definicja TQM, a także charakterystyka sektora spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. W części metodycznej opisana została metoda badawcza użyta w pracy, działalność badanego przedsiębiorstwa, procesy w nim zachodzące oraz jego historia. Informacje zostały uzyskane z dokumentów wewnętrznych przedsiębiorstwa X (księgi jakości oraz materiałów szkoleniowych). W części empirycznej przedstawione zostały poszczególne elementy systemu zarządzania jakością funkcjonującego w przedsiębiorstwie X, które zostały opracowane na podstawie odpowiedzi uzyskanych z kwestionariusza zgodności systemu zarządzania jakością oraz zarządzania ukierunkowanego na trwały sukces organizacji zgodnego z wytycznymi normy PN-EN ISO 9004:2009. Próba badawcza została dobrana w sposób celowy inaczej nazywany sposobem arbitralnym, na podstawie wiedzy o badanej populacji oraz celach badań. W kwestionariuszu uwzględnione zostały kluczowe elementy, wpływające na ocenę poziomu dojrzałości przedsiębiorstwa X (zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces przedsiębiorstwa, odpowiedzialność najwyższego kierownictwa, strategia i polityka, zarządzanie zasobami, zarządzanie procesami, monitorowanie, pomiary, analiza, przegląd, doskonalenie innowacje oraz uczenie się). W końcowej części pracy przedstawione została subiektywna ocena poziomu dojrzałości przedsiębiorstwa X przeprowadzona w oparciu o wytyczne zawarte w Normie ISO PN – EN 9004:2009 (Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością.) oraz zalecenia dla przedsiębiorstwa X, których wdrożenie wpłynie na poprawę funkcjonowania systemu zarządzania jakości w przedsiębiorstwie X.
The thesis presents the elements of the quality management system, the level of the implementation of the requirements specified in the PN-EN ISO 9000:2009, success driven management as well the X company maturity level. The theoretical part focuses on the description of the general requirements and some particular elements of the quality management system, such as: quality politics, quality objectives, resources and processes management, monitoring, measurements, analysis, quality management system review, success driven management, profits from the quality management system, problems with the quality management system, characteristics of the requirements specified in the ISO 9000, 9001, 9004, the definition of quality and TQM, as well as the characteristics of the limited liability company. The methodological part describes the research methods used in the thesis, activity and history of the company. The information was obtained from the internal documents of the X company (quality manual, training materials). The empirical part presents the elements of the quality management system in the X company, which were elaborated on the basis of the answers obtained from the quality management system questionnaire and success driven management in accordance with the standards of the PN-EN ISO 9004:2009. The research was conducted in an arbitrary way on the basis of the knowledge about the examined population and the research objectives. The questionnaire takes into account the key elements which have an influence on the X company maturity level assessment ( success driven management, the responsibility of the management board, strategy and politics, resources and processes management, monitoring, measurements, analysis, quality management system review, improvement, innovations and learning) In the final part of the work a subjective assessment of the X company maturity level was presented. The assessment was done on the basis of the requirements specified in the ISO PN - EN 9004:2009 (success driven management) as well as the guidelines for the X company. The implementation of these conditions will improve the quality system management in the X company.
dc.abstract.en | The thesis presents the elements of the quality management system, the level of the implementation of the requirements specified in the PN-EN ISO 9000:2009, success driven management as well the X company maturity level. The theoretical part focuses on the description of the general requirements and some particular elements of the quality management system, such as: quality politics, quality objectives, resources and processes management, monitoring, measurements, analysis, quality management system review, success driven management, profits from the quality management system, problems with the quality management system, characteristics of the requirements specified in the ISO 9000, 9001, 9004, the definition of quality and TQM, as well as the characteristics of the limited liability company. The methodological part describes the research methods used in the thesis, activity and history of the company. The information was obtained from the internal documents of the X company (quality manual, training materials). The empirical part presents the elements of the quality management system in the X company, which were elaborated on the basis of the answers obtained from the quality management system questionnaire and success driven management in accordance with the standards of the PN-EN ISO 9004:2009. The research was conducted in an arbitrary way on the basis of the knowledge about the examined population and the research objectives. The questionnaire takes into account the key elements which have an influence on the X company maturity level assessment ( success driven management, the responsibility of the management board, strategy and politics, resources and processes management, monitoring, measurements, analysis, quality management system review, improvement, innovations and learning) In the final part of the work a subjective assessment of the X company maturity level was presented. The assessment was done on the basis of the requirements specified in the ISO PN - EN 9004:2009 (success driven management) as well as the guidelines for the X company. The implementation of these conditions will improve the quality system management in the X company. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy zostały przedstawione poszczególne elementy systemu zarządzania jakością, stopień realizacji wytycznych do doskonalenia organizacji zawartych w normie PN – EN ISO 9004:2009, zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji, a także poziom dojrzałości przedsiębiorstwa X. W części teoretycznej zostały opisane wymagania ogólne oraz poszczególne elementy systemu zarządzania jakością takie jak; polityka jakości, cele jakości, zarządzanie zasobami, zarządzanie procesami, monitorowanie, pomiary, analiza, przegląd systemu zarządzania jakością, zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji, korzyści płynące z funkcjonowania systemu zarządzania jakością, problemy wynikające z funkcjonowania systemu zarządzania jakością, charakterystyka Norm serii ISO 9000, 9001, 9004, definicje oraz pojęcia jakości, definicja TQM, a także charakterystyka sektora spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. W części metodycznej opisana została metoda badawcza użyta w pracy, działalność badanego przedsiębiorstwa, procesy w nim zachodzące oraz jego historia. Informacje zostały uzyskane z dokumentów wewnętrznych przedsiębiorstwa X (księgi jakości oraz materiałów szkoleniowych). W części empirycznej przedstawione zostały poszczególne elementy systemu zarządzania jakością funkcjonującego w przedsiębiorstwie X, które zostały opracowane na podstawie odpowiedzi uzyskanych z kwestionariusza zgodności systemu zarządzania jakością oraz zarządzania ukierunkowanego na trwały sukces organizacji zgodnego z wytycznymi normy PN-EN ISO 9004:2009. Próba badawcza została dobrana w sposób celowy inaczej nazywany sposobem arbitralnym, na podstawie wiedzy o badanej populacji oraz celach badań. W kwestionariuszu uwzględnione zostały kluczowe elementy, wpływające na ocenę poziomu dojrzałości przedsiębiorstwa X (zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces przedsiębiorstwa, odpowiedzialność najwyższego kierownictwa, strategia i polityka, zarządzanie zasobami, zarządzanie procesami, monitorowanie, pomiary, analiza, przegląd, doskonalenie innowacje oraz uczenie się). W końcowej części pracy przedstawione została subiektywna ocena poziomu dojrzałości przedsiębiorstwa X przeprowadzona w oparciu o wytyczne zawarte w Normie ISO PN – EN 9004:2009 (Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością.) oraz zalecenia dla przedsiębiorstwa X, których wdrożenie wpłynie na poprawę funkcjonowania systemu zarządzania jakości w przedsiębiorstwie X. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.author | Wiącek, Ilona | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Adamus, Wiktor - 102333 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T07:52:47Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T07:52:47Z | |
dc.date.submitted | 2012-07-02 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakości | pl |
dc.identifier.apd | diploma-66494-120087 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/179970 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | quality management system, quality, company maturity level | pl |
dc.subject.pl | System zarządzania jakością – jakość – poziom dojrzałości przedsiębiorstwa | pl |
dc.title | Ocena poziomu dojrzałości systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie „X” w oparciu o wytyczne Normy PN – EN ISO 9004:2009 | pl |
dc.title.alternative | The assessment of the quality management system maturity level in the X company on the basis of the requirements specifies in the PN – EN ISO 9004:2009 | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |