Znaczenie marketingu przy rozwoju start-up'u na przykładzie Glovo

master
dc.abstract.enThis study investigates Glovo case study with particular emphasis on the organization's strategy and pandemic situation and on defining the concept of a startup. The key intention is to define how the COVID-19 pandemic has affected e-commerce development and company strategy. The thesis also touches upon the strategy of the companies offering food delivery services during the crisis in Ukraine. Every event in the world affects the structure and operation of the enterprise, which is described in more detail in the third and fourth chapters of the work. The master's thesis consists of four chapters.The first chapter explains and characterizes the concept of the startup and describes the impact of technology development on online purchases. To illustrate the change in shopping over the years was used the "cards" method, which took place in Poland during the times of the People's Republic of Poland. The second chapter focuses on the Glovo organization and its microenvironment. The third chapter concerns the macro-environment of the Glovo organization and the activities of Glovo during two crisis situations. The final chapter, the fourth, describes the activities and strategy of Glovo during the pandemic. This chapter also presents increased user interest in the delivery of food services during the pandemic. The research methods used in this work are tools such as Porter's five forces concept, Pest analysis, and SWOT analysis.Based on the literature review and own observations, it was found that the COVID-19 pandemic contributed to the acceleration of e-commerce. Online shopping is becoming more and more common, and critical situation in the world like the coronavirus has only accelerated the development of e-commerce.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zbadanie studium przypadku firmy Glovo ze szczególnym uwzględnieniem strategii organizacji oraz sytuacji pandemicznej oraz zdefiniowanie pojęcia startup. Kluczowym zamierzeniem jest określenie tego, jak pandemia COVID-19 wpłynęła na rozwój e-commerce i strategię przedsiębiorstwa. W pracy została poruszona także strategia działania firm oferujących usługę dostawy jedzenia podczas kryzysowej sytuacji na Ukrainie. Każde wydarzenie na świecie wpływa na strukturę i działanie przedsiębiorstwa, co zostało szerzej opisane w trzecim i czwartym rozdziale pracy. Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów.W pierwszym rozdziale wyjaśnione i scharakteryzowane zostało pojęcie startup oraz opisano wpływ rozwoju technologii na dokonywanie zakupów za pomocą Internetu. Do zobrazowania zmiany robienia zakupów na przestrzeni lat posłużono się metodą ‘’na kartki’’, która miała miejsce w Polsce, za czasów PRL-u. W rozdziale drugim opisano organizacje Glovo i jej otoczenie bliższe. Rozdział trzeci dotyczy makrootoczenia organizacji Glovo, czyli otoczenia dalszego oraz działania firmy Glovo podczas dwóch sytuacji kryzysowych. Ostatni rozdział, czwarty opisuje działania i strategię firmy Glovo podczas trwania pandemii. W tym rozdziale przedstawiono także wykresy, pokazujące zmiany zainteresowanych użytkowników usługą dostawy jedzenia przed pandemią oraz podczas pandemii. Metody badawcze, które zastosowano w niniejszej pracy to narzędzia takie jak koncepcja pięciu sił Portera, analiza Pest oraz analiza SWOT.Na podstawie przeglądu literatury i obserwacji własnych stwierdzono, że pandemia COVID-19 przyczyniła się do przyspieszenia handlu elektronicznego, jakim jest e-commerce. Zakupy w Internecie stają się coraz bardziej powszechne, a sytuacja krytyczna na świecie, jaką jest koronawirus przyspieszyła tylko rozwój e-handlu.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorŚwital, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.date.accessioned2022-10-31T22:46:31Z
dc.date.available2022-10-31T22:46:31Z
dc.date.submitted2022-10-27pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-160271-293626pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303111
dc.languagepolpl
dc.subject.enE-COMMERCE – GLOVO – STARTUP – PANDEMIC COVID-19 – MANAGEMENTpl
dc.subject.plE-COMMERCE – GLOVO – STARTUP – PANDEMIA COVID-19 – ZARZĄDZANIEpl
dc.titleZnaczenie marketingu przy rozwoju start-up'u na przykładzie Glovopl
dc.title.alternativeThe meaning of marketing in the development of a start-up using an example of Glovopl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This study investigates Glovo case study with particular emphasis on the organization's strategy and pandemic situation and on defining the concept of a startup. The key intention is to define how the COVID-19 pandemic has affected e-commerce development and company strategy. The thesis also touches upon the strategy of the companies offering food delivery services during the crisis in Ukraine. Every event in the world affects the structure and operation of the enterprise, which is described in more detail in the third and fourth chapters of the work. The master's thesis consists of four chapters.The first chapter explains and characterizes the concept of the startup and describes the impact of technology development on online purchases. To illustrate the change in shopping over the years was used the "cards" method, which took place in Poland during the times of the People's Republic of Poland. The second chapter focuses on the Glovo organization and its microenvironment. The third chapter concerns the macro-environment of the Glovo organization and the activities of Glovo during two crisis situations. The final chapter, the fourth, describes the activities and strategy of Glovo during the pandemic. This chapter also presents increased user interest in the delivery of food services during the pandemic. The research methods used in this work are tools such as Porter's five forces concept, Pest analysis, and SWOT analysis.Based on the literature review and own observations, it was found that the COVID-19 pandemic contributed to the acceleration of e-commerce. Online shopping is becoming more and more common, and critical situation in the world like the coronavirus has only accelerated the development of e-commerce.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zbadanie studium przypadku firmy Glovo ze szczególnym uwzględnieniem strategii organizacji oraz sytuacji pandemicznej oraz zdefiniowanie pojęcia startup. Kluczowym zamierzeniem jest określenie tego, jak pandemia COVID-19 wpłynęła na rozwój e-commerce i strategię przedsiębiorstwa. W pracy została poruszona także strategia działania firm oferujących usługę dostawy jedzenia podczas kryzysowej sytuacji na Ukrainie. Każde wydarzenie na świecie wpływa na strukturę i działanie przedsiębiorstwa, co zostało szerzej opisane w trzecim i czwartym rozdziale pracy. Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów.W pierwszym rozdziale wyjaśnione i scharakteryzowane zostało pojęcie startup oraz opisano wpływ rozwoju technologii na dokonywanie zakupów za pomocą Internetu. Do zobrazowania zmiany robienia zakupów na przestrzeni lat posłużono się metodą ‘’na kartki’’, która miała miejsce w Polsce, za czasów PRL-u. W rozdziale drugim opisano organizacje Glovo i jej otoczenie bliższe. Rozdział trzeci dotyczy makrootoczenia organizacji Glovo, czyli otoczenia dalszego oraz działania firmy Glovo podczas dwóch sytuacji kryzysowych. Ostatni rozdział, czwarty opisuje działania i strategię firmy Glovo podczas trwania pandemii. W tym rozdziale przedstawiono także wykresy, pokazujące zmiany zainteresowanych użytkowników usługą dostawy jedzenia przed pandemią oraz podczas pandemii. Metody badawcze, które zastosowano w niniejszej pracy to narzędzia takie jak koncepcja pięciu sił Portera, analiza Pest oraz analiza SWOT.Na podstawie przeglądu literatury i obserwacji własnych stwierdzono, że pandemia COVID-19 przyczyniła się do przyspieszenia handlu elektronicznego, jakim jest e-commerce. Zakupy w Internecie stają się coraz bardziej powszechne, a sytuacja krytyczna na świecie, jaką jest koronawirus przyspieszyła tylko rozwój e-handlu.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Śwital, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.date.accessioned
2022-10-31T22:46:31Z
dc.date.available
2022-10-31T22:46:31Z
dc.date.submittedpl
2022-10-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-160271-293626
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303111
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
E-COMMERCE – GLOVO – STARTUP – PANDEMIC COVID-19 – MANAGEMENT
dc.subject.plpl
E-COMMERCE – GLOVO – STARTUP – PANDEMIA COVID-19 – ZARZĄDZANIE
dc.titlepl
Znaczenie marketingu przy rozwoju start-up'u na przykładzie Glovo
dc.title.alternativepl
The meaning of marketing in the development of a start-up using an example of Glovo
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
78
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Krakow
9
Poznan
6
Wroclaw
6
Białogard
3
Katowice
3
Bari
2
Gdansk
2
Guarulhos
2
Lowicz
2

No access

No Thumbnail Available
Collections