Lexicología del español : ejercicios con dibujos para colorear

2019
book
handbook
dc.abstract.otherLexicología del español. Ejercicios con dibujos para colorear ofrece al lector una amplia gama de ejercicios centrados en los principales fenómenos lexicológicos de la lengua española, así como breves comentarios lingüísticos relativos a los mismos. Se ofrecen diversas tareas que ilustran las relaciones existentes entre vocablos (tales como homonimia, polisemia, sinonimia y antonimia), los fenómenos que influyen en el enriquecimiento de la lengua española (préstamos, eufemismos, interjecciones y onomatopeyas), las estructuras que permiten ordenar el léxico del español (es decir, los campos semánticos y las familias de palabras), además de múltiples ejemplos de creaciones que aparecen en la lengua según los principios de la formación de palabras. Por otro lado, el presente manual tiene como objetivo principal minimizar la monotonía en los aprendices, por lo que aparecen en el mismo numerosos dibujos que están profundamente arraigados en el folclore de España. De esta forma, en cada parte del libro se ofrece un motivo relacionado con la vestimenta regional de cada comunidad autónoma: bien un bordado, bien un adorno o algún otro elemento característico de los atuendos tradicionales. Por último, cabe señalar que los motivos elegidos siempre aparecen en los márgenes de las páginas en dos formatos: el primero refleja de manera fiel los colores que se observan en las prendas indicadas y la segunda versión puede ser coloreada libremente, según apetezca al lector. Gracias a esta innovadora y ecléctica composición del libro, ofrecemos a los alumnos, además de los austeros ejercicios de lexicología, una forma de entretenimiento con la que pueden disfrutar durante o después de las clases.pl
dc.abstract.plPierwsza na polskim rynku książka poświęcona leksykologii języka hiszpańskiego, z rysunkami wykorzystującymi motywy hiszpańskich strojów ludowych. Podręcznik zawiera liczne ćwiczenia związane z głównymi zjawiskami leksykologicznymi występującymi w języku hiszpańskim oraz krótki komentarz językoznawczy dotyczący każdego z omawianych tematów. Skierowany jest zarówno do nauczycieli języka hiszpańskiego, jak również do uczniów i studentów na poziomie średnio zaawansowanym, którzy pragną wzbogacić swoje słownictwo. Każdy rozdział poświęcony jest innemu zagadnieniu – czytelnik może zgłębić podstawowe relacje występujące pomiędzy wyrazami (takie jak synonimia, antonimia, homonimia czy polisemia), zjawiska wpływające na pojawianie się neologizmów (zapożyczenia, eufemizmy, onomatopeje), konfiguracje pozwalające na wyodrębnienie struktur w obrębie słownictwa (pola semantyczne i rodziny wyrazów) oraz główne mechanizmy słowotwórcze. Liczba rozdziałów nie jest przypadkowa – książka zawiera siedemnaście rozdziałów, bogato opatrznych ilustracjami, ściśle związanymi z folklorem każdego z siedemnastu regionów autonomicznych Hiszpanii. W książce wykorzystane zostały różnego rodzaju motywy: są to wzory tkanin, hafty lub elementy biżuterii charakterystyczne dla poszczególnych krain. W każdym rozdziale przedstawiona została również postać kobieca ubrana w strój regionalny. Tym samym podręcznik łączy treści językoznawcze z aspektami kulturowymi – czytelnik przy okazji poszerzania swojej wiedzy językowej, może zapoznać się z ludowym dziedzictwem ziem hiszpańskich oraz nazewnictwem związanym z elementami strojów regionalnych. Motywy folklorystyczne przedstawione zostały w dwóch wersjach. Pierwsza z nich, znajdująca się zawsze na dwóch pierwszych stronach każdego rozdziału, ukazuje oryginalną kolorystykę, zazwyczaj wykorzystywaną w danym stroju ludowym. Natomiast drugi rodzaj rysunków, obecnych na kolejnych kartach poszczególnych części książki, to wersje do kolorowania. Udostępnienie czytelnikom przestrzeni do swobodnego zapełnienia kolorami naszkicowanych kompozycji opiera się na wierze, iż kolorowanie poprawi koncentrację odbiorców, pozytywnie wpłynie na proces zapamiętywania zaproponowanych treści oraz sprawi, że nauka stanie się po prostu przyjemna. Innowacyjność podręcznika dotyczy zatem trzech aspektów: pojawienia się na rynku publikacji zapełniającej lukę wśród podręczników do nauki języka hiszpańskiego, struktury książki, która łączy konwencjonalne, choć zróżnicowane, ćwiczenia semantyczno-leksykalne z przekazem o charakterze kulturowym oraz stworzenia pozycji łączącej tradycyjny sposób nauki, polegający na wykonywaniu poleceń przez uczniów czy studentów zgodnie z intencją autora z twórczością własną odbiorców.pl
dc.affiliationWydział Filologiczny : Instytut Filologii Romańskiejpl
dc.contributor.authorWicherek, Marta - 132607 pl
dc.date.accessioned2020-05-06T15:00:24Z
dc.date.available2020-05-06T15:00:24Z
dc.date.issued2019pl
dc.description.additionalRecenzja: prof. dr hab. Wiaczesław Nowikow, dr hab. Ewa Stala, prof. UJpl
dc.description.physical136pl
dc.description.publication3,8pl
dc.identifier.isbn978-83-64449-84-0pl
dc.identifier.projectROD UJ / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/155466
dc.languagespapl
dc.participationWicherek, Marta: 100%;pl
dc.pubinfoKraków : Alterpl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subject.otherlexicología del españolpl
dc.subject.otherdidáctica del españolpl
dc.subject.plleksykologia języka hiszpańskiegopl
dc.subject.pldydaktyka języka hiszpańskiegopl
dc.subtypeHandbookpl
dc.titleLexicología del español : ejercicios con dibujos para colorearpl
dc.title.alternativeSpanish lexicology : exercises with coloring pagespl
dc.typeBookpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.otherpl
Lexicología del español. Ejercicios con dibujos para colorear ofrece al lector una amplia gama de ejercicios centrados en los principales fenómenos lexicológicos de la lengua española, así como breves comentarios lingüísticos relativos a los mismos. Se ofrecen diversas tareas que ilustran las relaciones existentes entre vocablos (tales como homonimia, polisemia, sinonimia y antonimia), los fenómenos que influyen en el enriquecimiento de la lengua española (préstamos, eufemismos, interjecciones y onomatopeyas), las estructuras que permiten ordenar el léxico del español (es decir, los campos semánticos y las familias de palabras), además de múltiples ejemplos de creaciones que aparecen en la lengua según los principios de la formación de palabras. Por otro lado, el presente manual tiene como objetivo principal minimizar la monotonía en los aprendices, por lo que aparecen en el mismo numerosos dibujos que están profundamente arraigados en el folclore de España. De esta forma, en cada parte del libro se ofrece un motivo relacionado con la vestimenta regional de cada comunidad autónoma: bien un bordado, bien un adorno o algún otro elemento característico de los atuendos tradicionales. Por último, cabe señalar que los motivos elegidos siempre aparecen en los márgenes de las páginas en dos formatos: el primero refleja de manera fiel los colores que se observan en las prendas indicadas y la segunda versión puede ser coloreada libremente, según apetezca al lector. Gracias a esta innovadora y ecléctica composición del libro, ofrecemos a los alumnos, además de los austeros ejercicios de lexicología, una forma de entretenimiento con la que pueden disfrutar durante o después de las clases.
dc.abstract.plpl
Pierwsza na polskim rynku książka poświęcona leksykologii języka hiszpańskiego, z rysunkami wykorzystującymi motywy hiszpańskich strojów ludowych. Podręcznik zawiera liczne ćwiczenia związane z głównymi zjawiskami leksykologicznymi występującymi w języku hiszpańskim oraz krótki komentarz językoznawczy dotyczący każdego z omawianych tematów. Skierowany jest zarówno do nauczycieli języka hiszpańskiego, jak również do uczniów i studentów na poziomie średnio zaawansowanym, którzy pragną wzbogacić swoje słownictwo. Każdy rozdział poświęcony jest innemu zagadnieniu – czytelnik może zgłębić podstawowe relacje występujące pomiędzy wyrazami (takie jak synonimia, antonimia, homonimia czy polisemia), zjawiska wpływające na pojawianie się neologizmów (zapożyczenia, eufemizmy, onomatopeje), konfiguracje pozwalające na wyodrębnienie struktur w obrębie słownictwa (pola semantyczne i rodziny wyrazów) oraz główne mechanizmy słowotwórcze. Liczba rozdziałów nie jest przypadkowa – książka zawiera siedemnaście rozdziałów, bogato opatrznych ilustracjami, ściśle związanymi z folklorem każdego z siedemnastu regionów autonomicznych Hiszpanii. W książce wykorzystane zostały różnego rodzaju motywy: są to wzory tkanin, hafty lub elementy biżuterii charakterystyczne dla poszczególnych krain. W każdym rozdziale przedstawiona została również postać kobieca ubrana w strój regionalny. Tym samym podręcznik łączy treści językoznawcze z aspektami kulturowymi – czytelnik przy okazji poszerzania swojej wiedzy językowej, może zapoznać się z ludowym dziedzictwem ziem hiszpańskich oraz nazewnictwem związanym z elementami strojów regionalnych. Motywy folklorystyczne przedstawione zostały w dwóch wersjach. Pierwsza z nich, znajdująca się zawsze na dwóch pierwszych stronach każdego rozdziału, ukazuje oryginalną kolorystykę, zazwyczaj wykorzystywaną w danym stroju ludowym. Natomiast drugi rodzaj rysunków, obecnych na kolejnych kartach poszczególnych części książki, to wersje do kolorowania. Udostępnienie czytelnikom przestrzeni do swobodnego zapełnienia kolorami naszkicowanych kompozycji opiera się na wierze, iż kolorowanie poprawi koncentrację odbiorców, pozytywnie wpłynie na proces zapamiętywania zaproponowanych treści oraz sprawi, że nauka stanie się po prostu przyjemna. Innowacyjność podręcznika dotyczy zatem trzech aspektów: pojawienia się na rynku publikacji zapełniającej lukę wśród podręczników do nauki języka hiszpańskiego, struktury książki, która łączy konwencjonalne, choć zróżnicowane, ćwiczenia semantyczno-leksykalne z przekazem o charakterze kulturowym oraz stworzenia pozycji łączącej tradycyjny sposób nauki, polegający na wykonywaniu poleceń przez uczniów czy studentów zgodnie z intencją autora z twórczością własną odbiorców.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny : Instytut Filologii Romańskiej
dc.contributor.authorpl
Wicherek, Marta - 132607
dc.date.accessioned
2020-05-06T15:00:24Z
dc.date.available
2020-05-06T15:00:24Z
dc.date.issuedpl
2019
dc.description.additionalpl
Recenzja: prof. dr hab. Wiaczesław Nowikow, dr hab. Ewa Stala, prof. UJ
dc.description.physicalpl
136
dc.description.publicationpl
3,8
dc.identifier.isbnpl
978-83-64449-84-0
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/155466
dc.languagepl
spa
dc.participationpl
Wicherek, Marta: 100%;
dc.pubinfopl
Kraków : Alter
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.subject.otherpl
lexicología del español
dc.subject.otherpl
didáctica del español
dc.subject.plpl
leksykologia języka hiszpańskiego
dc.subject.plpl
dydaktyka języka hiszpańskiego
dc.subtypepl
Handbook
dc.titlepl
Lexicología del español : ejercicios con dibujos para colorear
dc.title.alternativepl
Spanish lexicology : exercises with coloring pages
dc.typepl
Book
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
96
Views per month
Views per city
Krakow
25
Wroclaw
9
Warsaw
5
Lima
4
Chełmża
3
Dobczyce
3
Bydgoszcz
2
Dublin
2
Guadalajara
2
Kielce
2

No access

No Thumbnail Available