Rozwój komercyjnej organizacji sportowej na przykładzie organizacji FAME MMA

master
dc.abstract.enThe work presents and discusses the development of a commercial sports organization. The research subject of the work is the FAME MMA organization, which has been analyzed. The origins of combat sports, the most popular martial arts and the development of freak fight organizations have been described within the scope of this work. The role of promotion, as well as the role of social media and influencers in contemporary marketing have been presented as well. The analysis of the development, marketing and image creating activities of the examined organization have been presented in the work. The empirical part, based on the survey, presents the structure of recipients and their approach to the organization's marketing activities.pl
dc.abstract.plW pracy został przedstawiony i omówiony rozwój komercyjnej organizacji sportowej. Przedmiotem badawczym pracy jest organizacja FAME MMA, która została poddana analizie. Opisana została geneza sportów walki, najpopularniejsze sztuki walki oraz rozwój organizacji freak fightowych. Przedstawiona została rola promocji jak również rola mediów społecznościowych i influencerów we współczesnym marketingu. Zaprezentowano analizę rozwoju, marketingu oraz działań wizerunkowych badanej organizacji. W części empirycznej na podstawie przeprowadzonej ankiety przedstawiono strukturę odbiorców oraz ich podejście do działań marketingowych organizacji.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPerechuda, Igorpl
dc.contributor.authorNowak, Radosławpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.reviewerPerechuda, Igorpl
dc.date.accessioned2023-10-26T21:36:11Z
dc.date.available2023-10-26T21:36:11Z
dc.date.submitted2023-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystyce i w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-158406-296390pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322259
dc.languagepolpl
dc.subject.ensport, marketing, MMA, organizationpl
dc.subject.plsport, marketing, MMA, organizacjapl
dc.titleRozwój komercyjnej organizacji sportowej na przykładzie organizacji FAME MMApl
dc.title.alternativeDevelopment of a commercial sports organization on the example of FAME MMA organizationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work presents and discusses the development of a commercial sports organization. The research subject of the work is the FAME MMA organization, which has been analyzed. The origins of combat sports, the most popular martial arts and the development of freak fight organizations have been described within the scope of this work. The role of promotion, as well as the role of social media and influencers in contemporary marketing have been presented as well. The analysis of the development, marketing and image creating activities of the examined organization have been presented in the work. The empirical part, based on the survey, presents the structure of recipients and their approach to the organization's marketing activities.
dc.abstract.plpl
W pracy został przedstawiony i omówiony rozwój komercyjnej organizacji sportowej. Przedmiotem badawczym pracy jest organizacja FAME MMA, która została poddana analizie. Opisana została geneza sportów walki, najpopularniejsze sztuki walki oraz rozwój organizacji freak fightowych. Przedstawiona została rola promocji jak również rola mediów społecznościowych i influencerów we współczesnym marketingu. Zaprezentowano analizę rozwoju, marketingu oraz działań wizerunkowych badanej organizacji. W części empirycznej na podstawie przeprowadzonej ankiety przedstawiono strukturę odbiorców oraz ich podejście do działań marketingowych organizacji.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Perechuda, Igor
dc.contributor.authorpl
Nowak, Radosław
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.reviewerpl
Perechuda, Igor
dc.date.accessioned
2023-10-26T21:36:11Z
dc.date.available
2023-10-26T21:36:11Z
dc.date.submittedpl
2023-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce i w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-158406-296390
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322259
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
sport, marketing, MMA, organization
dc.subject.plpl
sport, marketing, MMA, organizacja
dc.titlepl
Rozwój komercyjnej organizacji sportowej na przykładzie organizacji FAME MMA
dc.title.alternativepl
Development of a commercial sports organization on the example of FAME MMA organization
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
131
Views per month
Views per city
Poznan
36
Warsaw
19
Krakow
14
Wroclaw
8
Lublin
5
Ruda Śląska
5
Lodz
4
Katowice
3
Sulechów
3
Szczecin
3

No access

No Thumbnail Available
Collections