Sekcja żaby. Amerykańskie szkoły średnie przez pryzmat stereotypów.

master
dc.abstract.enThe main goal of this thesis is to describe American high schools and many stereotypes commonly associated with them. From the first chapter one can learn about the history of American secondary education, and also about: decentralization in American education, school year and calendar, grades, tests and exams, courses and classes, bell schedules, graduation and high school diplomas. Chapter two covers the topic of typical high school pastimes: the prom, dances, ceremonies, feasts, extracurricular activities, sports events, yearbook. In chapter three there were described some financial issues concerning American high schools, for example: balancing schoolwork and paid job, underfunding and its impact on the high school campuses and courses, differences between public and private schools. Chapter four was dedicated to the broad topic of high school "social life": cliques and "caste system", bullying and school shootings, rules and policies, multiculturalism. The final chapter covers the topic of "American phenomenon of high school experience": the picture of typical high schools in culture, "ignorance" associated with American high school students, as well as few other stereotypes related to American secondary education (concerning issues like: religion, college, standardized tests, and... frog dissection).pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie amerykańskich szkół średnich, ze szczególnym uwzględnieniem kojarzonych z nimi stereotypów i charakterystycznych cech. Rozdział pierwszy poświęcony jest zagadnieniom związanym z szeroko pojętym funkcjonowaniem liceów (decentralizacja, podział roku szkolnego, lata nauki, plan zajęć) oraz historią szkół średnich w Stanach. W rozdziale drugim omawiane są charakterystyczne dla liceów aktywności nie związane bezpośrednio z nauką, czyli: uroczystości, imprezy, przynależność do kółek zainteresowań, zajęcia sportowe; a także kwestia nauki poprzez zabawę. W trzecim rozdziale poruszony został problem finansowania szkół średnich w Stanach, oraz: niedofinansowanie, łączenie przez uczniów nauki w szkole z pracą zarobkową, wpływ kwestii finansowych na wygląd licealnego campusu, różnice między placówkami finansowanymi ze środków publicznych, a prywatnymi. Czwarty rozdział poświęcony jest tematowi "układów społecznych" w liceach. Omawiane są w nim zagadnienia, takie jak: podziały, kliki, "drabina społeczna"; przemoc i szkolne strzelaniny; zasady i osoby rządzące amerykańskimi szkołami średnimi; wielokulturowość. Ostatni rozdział, piąty, przybliża między innymi kwestię wizerunku liceów w kulturze popularnej, oraz kilka bardziej charakterystycznych stereotypów związanych z amerykańskimi szkołami średnimi. Zakończenie podsumowuje temat przewodni pracy, a także rozwija wątek główny ostatniego rozdziału: próbę odpowiedzi na pytanie, czy istnieje "amerykański fenomen szkoły średniej".pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.contributor.advisorMania, Andrzej - 130290 pl
dc.contributor.authorSikora, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerRybkowski, Radosław - 100834 pl
dc.contributor.reviewerMania, Andrzej - 130290 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:42:41Z
dc.date.available2020-07-20T20:42:41Z
dc.date.submitted2011-10-25pl
dc.fieldofstudyamerykanistykapl
dc.identifier.apddiploma-61975-62536pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175514
dc.languagepolpl
dc.subject.enhigh schools, stereotypes, rules, students' lifepl
dc.subject.plszkoły średnie, stereotypy, zasady funkcjonowania, uczniowiepl
dc.titleSekcja żaby. Amerykańskie szkoły średnie przez pryzmat stereotypów.pl
dc.title.alternativeFrog dissection. American high schools through the prism of stereotypes.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main goal of this thesis is to describe American high schools and many stereotypes commonly associated with them. From the first chapter one can learn about the history of American secondary education, and also about: decentralization in American education, school year and calendar, grades, tests and exams, courses and classes, bell schedules, graduation and high school diplomas. Chapter two covers the topic of typical high school pastimes: the prom, dances, ceremonies, feasts, extracurricular activities, sports events, yearbook. In chapter three there were described some financial issues concerning American high schools, for example: balancing schoolwork and paid job, underfunding and its impact on the high school campuses and courses, differences between public and private schools. Chapter four was dedicated to the broad topic of high school "social life": cliques and "caste system", bullying and school shootings, rules and policies, multiculturalism. The final chapter covers the topic of "American phenomenon of high school experience": the picture of typical high schools in culture, "ignorance" associated with American high school students, as well as few other stereotypes related to American secondary education (concerning issues like: religion, college, standardized tests, and... frog dissection).
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie amerykańskich szkół średnich, ze szczególnym uwzględnieniem kojarzonych z nimi stereotypów i charakterystycznych cech. Rozdział pierwszy poświęcony jest zagadnieniom związanym z szeroko pojętym funkcjonowaniem liceów (decentralizacja, podział roku szkolnego, lata nauki, plan zajęć) oraz historią szkół średnich w Stanach. W rozdziale drugim omawiane są charakterystyczne dla liceów aktywności nie związane bezpośrednio z nauką, czyli: uroczystości, imprezy, przynależność do kółek zainteresowań, zajęcia sportowe; a także kwestia nauki poprzez zabawę. W trzecim rozdziale poruszony został problem finansowania szkół średnich w Stanach, oraz: niedofinansowanie, łączenie przez uczniów nauki w szkole z pracą zarobkową, wpływ kwestii finansowych na wygląd licealnego campusu, różnice między placówkami finansowanymi ze środków publicznych, a prywatnymi. Czwarty rozdział poświęcony jest tematowi "układów społecznych" w liceach. Omawiane są w nim zagadnienia, takie jak: podziały, kliki, "drabina społeczna"; przemoc i szkolne strzelaniny; zasady i osoby rządzące amerykańskimi szkołami średnimi; wielokulturowość. Ostatni rozdział, piąty, przybliża między innymi kwestię wizerunku liceów w kulturze popularnej, oraz kilka bardziej charakterystycznych stereotypów związanych z amerykańskimi szkołami średnimi. Zakończenie podsumowuje temat przewodni pracy, a także rozwija wątek główny ostatniego rozdziału: próbę odpowiedzi na pytanie, czy istnieje "amerykański fenomen szkoły średniej".
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.contributor.advisorpl
Mania, Andrzej - 130290
dc.contributor.authorpl
Sikora, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Rybkowski, Radosław - 100834
dc.contributor.reviewerpl
Mania, Andrzej - 130290
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:42:41Z
dc.date.available
2020-07-20T20:42:41Z
dc.date.submittedpl
2011-10-25
dc.fieldofstudypl
amerykanistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-61975-62536
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175514
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
high schools, stereotypes, rules, students' life
dc.subject.plpl
szkoły średnie, stereotypy, zasady funkcjonowania, uczniowie
dc.titlepl
Sekcja żaby. Amerykańskie szkoły średnie przez pryzmat stereotypów.
dc.title.alternativepl
Frog dissection. American high schools through the prism of stereotypes.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
616
Views per month
Views per city
Warsaw
92
Krakow
39
Poznan
30
Wroclaw
29
Katowice
15
Lodz
11
Bydgoszcz
7
Gdansk
7
Lublin
5
Szczecin
5

No access

No Thumbnail Available