The Impact of AI on Customer Satisfaction in the Banking Sector

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to present the impact of artificial intelligence (AI) on customer satisfaction in banking based on the case study of the HSBC bank. This research will measure artificial intelligence (AI) technologies and how well they are developing the customer experience through the tools, such as, among others, chatbots and fraud detection. To fulfil these objectives the review method of secondary data and survey were performed with special interest on some of AI strategies of our single case study HSBC processes that are customer-oriented. Our topic is important because it discusses the revolutionizing role of AI in banking industry by accelerating customer way-bettering experiences, higher degree operational efficiency & conduct personalized services. AI technologies including chatbots, predictive analytics and virtual assistants are enabling HSBC to provide rapid, intuitive and seamless interactions as customers demand these capabilities. This theme entails around how AI- powered innovation can improve customer satisfaction, creating differentiation and be the future of banking sector while on another hand also look in area like increases operational efficiency & ethical aspect.pl
dc.abstract.plCelem tej pracy jest przedstawienie wpływu sztucznej inteligencji (AI) na zadowolenie klienta w bankowości na podstawie studium przypadku banku HSBC. Niniejsze badanie zmierzy technologie sztucznej inteligencji (AI) i to, jak dobrze rozwijają one doświadczenie klienta za pomocą narzędzi, takich jak między innymi chatboty i wykrywanie oszustw.Aby zrealizować te cele, przeprowadzono metodę przeglądu danych wtórnych i ankietę, ze szczególnym uwzględnieniem niektórych strategii AI naszych procesów HSBC w pojedynczym studium przypadku, które są zorientowane na klienta.Nasz temat jest ważny, ponieważ omawia rewolucyjną rolę AI w branży bankowej poprzez przyspieszenie znacznie lepszych doświadczeń klientów, wyższy stopień wydajności operacyjnej i prowadzenie spersonalizowanych usług. Technologie AI, w tym chatboty, analityka predykcyjna i wirtualni asystenci, umożliwiają HSBC zapewnianie szybkich, intuicyjnych i płynnych interakcji, ponieważ klienci wymagają tych możliwości. Temat ten dotyczy tego, w jaki sposób innowacje oparte na AI mogą poprawić zadowolenie klienta, tworząc zróżnicowanie i być przyszłością sektora bankowego, a z drugiej strony również patrzeć na obszary takie jak zwiększanie wydajności operacyjnej i aspekt etyczny.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Marta - USOS189051 pl
dc.contributor.authorBen Haj Salah, Yesmine - USOS317075 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Marta - USOS189051 pl
dc.contributor.reviewerLubacha, Judyta - USOS67926 pl
dc.date.accessioned2024-10-16T06:28:30Z
dc.date.available2024-10-16T06:28:30Z
dc.date.submitted2024-10-15pl
dc.fieldofstudyBusiness and Finance Managementpl
dc.identifier.apddiploma-173286-317075pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/452268
dc.languageengpl
dc.subject.enArtificial intelligence, Banking sector, Customer satisfactionpl
dc.subject.plsztuczna inteligencja, sektor bankowy, satysfakcja klientapl
dc.titleThe Impact of AI on Customer Satisfaction in the Banking Sectorpl
dc.title.alternativeWpływ sztucznej inteligencji na zadowolenie klienta w sektorze bankowympl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to present the impact of artificial intelligence (AI) on customer satisfaction in banking based on the case study of the HSBC bank. This research will measure artificial intelligence (AI) technologies and how well they are developing the customer experience through the tools, such as, among others, chatbots and fraud detection. To fulfil these objectives the review method of secondary data and survey were performed with special interest on some of AI strategies of our single case study HSBC processes that are customer-oriented. Our topic is important because it discusses the revolutionizing role of AI in banking industry by accelerating customer way-bettering experiences, higher degree operational efficiency & conduct personalized services. AI technologies including chatbots, predictive analytics and virtual assistants are enabling HSBC to provide rapid, intuitive and seamless interactions as customers demand these capabilities. This theme entails around how AI- powered innovation can improve customer satisfaction, creating differentiation and be the future of banking sector while on another hand also look in area like increases operational efficiency & ethical aspect.
dc.abstract.plpl
Celem tej pracy jest przedstawienie wpływu sztucznej inteligencji (AI) na zadowolenie klienta w bankowości na podstawie studium przypadku banku HSBC. Niniejsze badanie zmierzy technologie sztucznej inteligencji (AI) i to, jak dobrze rozwijają one doświadczenie klienta za pomocą narzędzi, takich jak między innymi chatboty i wykrywanie oszustw.Aby zrealizować te cele, przeprowadzono metodę przeglądu danych wtórnych i ankietę, ze szczególnym uwzględnieniem niektórych strategii AI naszych procesów HSBC w pojedynczym studium przypadku, które są zorientowane na klienta.Nasz temat jest ważny, ponieważ omawia rewolucyjną rolę AI w branży bankowej poprzez przyspieszenie znacznie lepszych doświadczeń klientów, wyższy stopień wydajności operacyjnej i prowadzenie spersonalizowanych usług. Technologie AI, w tym chatboty, analityka predykcyjna i wirtualni asystenci, umożliwiają HSBC zapewnianie szybkich, intuicyjnych i płynnych interakcji, ponieważ klienci wymagają tych możliwości. Temat ten dotyczy tego, w jaki sposób innowacje oparte na AI mogą poprawić zadowolenie klienta, tworząc zróżnicowanie i być przyszłością sektora bankowego, a z drugiej strony również patrzeć na obszary takie jak zwiększanie wydajności operacyjnej i aspekt etyczny.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Marta - USOS189051
dc.contributor.authorpl
Ben Haj Salah, Yesmine - USOS317075
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Marta - USOS189051
dc.contributor.reviewerpl
Lubacha, Judyta - USOS67926
dc.date.accessioned
2024-10-16T06:28:30Z
dc.date.available
2024-10-16T06:28:30Z
dc.date.submittedpl
2024-10-15
dc.fieldofstudypl
Business and Finance Management
dc.identifier.apdpl
diploma-173286-317075
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/452268
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Artificial intelligence, Banking sector, Customer satisfaction
dc.subject.plpl
sztuczna inteligencja, sektor bankowy, satysfakcja klienta
dc.titlepl
The Impact of AI on Customer Satisfaction in the Banking Sector
dc.title.alternativepl
Wpływ sztucznej inteligencji na zadowolenie klienta w sektorze bankowym
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
443
Views per month
Views per city
Hanoi
18
Bengaluru
12
Warsaw
12
Bangkok
10
Ho Chi Minh City
10
Cairo
9
Mumbai
9
Dhaka
8
Kolkata
8
Sheffield
8

No access

No Thumbnail Available
Collections