Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
The Impact of AI on Customer Satisfaction in the Banking Sector
Wpływ sztucznej inteligencji na zadowolenie klienta w sektorze bankowym
sztuczna inteligencja, sektor bankowy, satysfakcja klienta
Artificial intelligence, Banking sector, Customer satisfaction
Celem tej pracy jest przedstawienie wpływu sztucznej inteligencji (AI) na zadowolenie klienta w bankowości na podstawie studium przypadku banku HSBC. Niniejsze badanie zmierzy technologie sztucznej inteligencji (AI) i to, jak dobrze rozwijają one doświadczenie klienta za pomocą narzędzi, takich jak między innymi chatboty i wykrywanie oszustw.Aby zrealizować te cele, przeprowadzono metodę przeglądu danych wtórnych i ankietę, ze szczególnym uwzględnieniem niektórych strategii AI naszych procesów HSBC w pojedynczym studium przypadku, które są zorientowane na klienta.Nasz temat jest ważny, ponieważ omawia rewolucyjną rolę AI w branży bankowej poprzez przyspieszenie znacznie lepszych doświadczeń klientów, wyższy stopień wydajności operacyjnej i prowadzenie spersonalizowanych usług. Technologie AI, w tym chatboty, analityka predykcyjna i wirtualni asystenci, umożliwiają HSBC zapewnianie szybkich, intuicyjnych i płynnych interakcji, ponieważ klienci wymagają tych możliwości. Temat ten dotyczy tego, w jaki sposób innowacje oparte na AI mogą poprawić zadowolenie klienta, tworząc zróżnicowanie i być przyszłością sektora bankowego, a z drugiej strony również patrzeć na obszary takie jak zwiększanie wydajności operacyjnej i aspekt etyczny.
The aim of this thesis is to present the impact of artificial intelligence (AI) on customer satisfaction in banking based on the case study of the HSBC bank. This research will measure artificial intelligence (AI) technologies and how well they are developing the customer experience through the tools, such as, among others, chatbots and fraud detection. To fulfil these objectives the review method of secondary data and survey were performed with special interest on some of AI strategies of our single case study HSBC processes that are customer-oriented. Our topic is important because it discusses the revolutionizing role of AI in banking industry by accelerating customer way-bettering experiences, higher degree operational efficiency & conduct personalized services. AI technologies including chatbots, predictive analytics and virtual assistants are enabling HSBC to provide rapid, intuitive and seamless interactions as customers demand these capabilities. This theme entails around how AI- powered innovation can improve customer satisfaction, creating differentiation and be the future of banking sector while on another hand also look in area like increases operational efficiency & ethical aspect.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to present the impact of artificial intelligence (AI) on customer satisfaction in banking based on the case study of the HSBC bank. This research will measure artificial intelligence (AI) technologies and how well they are developing the customer experience through the tools, such as, among others, chatbots and fraud detection. To fulfil these objectives the review method of secondary data and survey were performed with special interest on some of AI strategies of our single case study HSBC processes that are customer-oriented. Our topic is important because it discusses the revolutionizing role of AI in banking industry by accelerating customer way-bettering experiences, higher degree operational efficiency & conduct personalized services. AI technologies including chatbots, predictive analytics and virtual assistants are enabling HSBC to provide rapid, intuitive and seamless interactions as customers demand these capabilities. This theme entails around how AI- powered innovation can improve customer satisfaction, creating differentiation and be the future of banking sector while on another hand also look in area like increases operational efficiency & ethical aspect. | pl |
dc.abstract.pl | Celem tej pracy jest przedstawienie wpływu sztucznej inteligencji (AI) na zadowolenie klienta w bankowości na podstawie studium przypadku banku HSBC. Niniejsze badanie zmierzy technologie sztucznej inteligencji (AI) i to, jak dobrze rozwijają one doświadczenie klienta za pomocą narzędzi, takich jak między innymi chatboty i wykrywanie oszustw.Aby zrealizować te cele, przeprowadzono metodę przeglądu danych wtórnych i ankietę, ze szczególnym uwzględnieniem niektórych strategii AI naszych procesów HSBC w pojedynczym studium przypadku, które są zorientowane na klienta.Nasz temat jest ważny, ponieważ omawia rewolucyjną rolę AI w branży bankowej poprzez przyspieszenie znacznie lepszych doświadczeń klientów, wyższy stopień wydajności operacyjnej i prowadzenie spersonalizowanych usług. Technologie AI, w tym chatboty, analityka predykcyjna i wirtualni asystenci, umożliwiają HSBC zapewnianie szybkich, intuicyjnych i płynnych interakcji, ponieważ klienci wymagają tych możliwości. Temat ten dotyczy tego, w jaki sposób innowacje oparte na AI mogą poprawić zadowolenie klienta, tworząc zróżnicowanie i być przyszłością sektora bankowego, a z drugiej strony również patrzeć na obszary takie jak zwiększanie wydajności operacyjnej i aspekt etyczny. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Marta - USOS189051 | pl |
dc.contributor.author | Ben Haj Salah, Yesmine - USOS317075 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Marta - USOS189051 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lubacha, Judyta - USOS67926 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-16T06:28:30Z | |
dc.date.available | 2024-10-16T06:28:30Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-15 | pl |
dc.fieldofstudy | Business and Finance Management | pl |
dc.identifier.apd | diploma-173286-317075 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/452268 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | Artificial intelligence, Banking sector, Customer satisfaction | pl |
dc.subject.pl | sztuczna inteligencja, sektor bankowy, satysfakcja klienta | pl |
dc.title | The Impact of AI on Customer Satisfaction in the Banking Sector | pl |
dc.title.alternative | Wpływ sztucznej inteligencji na zadowolenie klienta w sektorze bankowym | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |