Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza kreatywnego marketingu w nowych mediach na przykładzie firmy Inpost
Analysis of Creative Marketing in New Media: The Case of InPost
InPost, marketing, real-time marketing, reklama, świadomość marki
advertisement, brand awareness, InPost, marketing, real-time marketing
Nie można zaprzeczyć, że rozwój technologii znacząco zwiększył ilość reklam, które otrzymujemy na co dzień. Warto jednak pamiętać, że różnorodne formy marketingu były obecne w życiu ludzi już od czasów starożytnych. W obecnej erze obserwować możemy coraz to nowsze i bardziej niekonwencjonalne formy reklamy. Jedną z nich jest real-time marketing: zabieg polegający na natychmiastowym reagowaniu przez marki na nagłe lub zaplanowane wydarzenia. Jednym z przedsiębiorstw stosujących ten zabieg jest InPost. Historia firmy wykazuje, że od początków działania stosowała nowatorskie rozwiązania przyciągające klientów. Celem przeprowadzonego na poczet pracy badania było sprawdzenie rzeczywistego poziomu świadomości marki InPost oraz konkretnych skojarzeń związanych z nią wśród osób w wieku 18-35 lat. W tym celu przebadane zostały trzy poziomy świadomości: świadomość spontaniczna, wspomagana oraz Top of Mind. Badanie przeprowadzone zostało w nurcie metodologii mieszanej. Wykazany został wysoki poziom świadomości Top of Mind oraz spontanicznej. Świadomość wspomagana wyniosła 100%.
It is without a doubt that the emergence of new technologies has impacted the amount of commercials that we get to see in our everyday life. It is however worth noting that different forms of advertisements were present in our society ever since ancient times. Today we get to see more evolved and creative forms than ever. One of them is real-time marketing: it is the act of reacting to sudden or planned events by the brands. One of the companies that use this model is polish delivery company InPost. The history of the brand shows that ever since it was introduced, the management has been using innovative solutions which attracted new customers. The main goal of the research conducted for this thesis was to investigate how deep the brand awareness is for the InPost company and what are some of the associations accompanying the brand. The research group was people between the ages 18 and 35. The brand awareness has been explored on 3 levels: aided brand awareness, unaided and Top of Mind. The research was conducted using mixed method. The results showed high level of Top of Mind awareness and unaided one. The aided awareness has reached 100%.
dc.abstract.en | It is without a doubt that the emergence of new technologies has impacted the amount of commercials that we get to see in our everyday life. It is however worth noting that different forms of advertisements were present in our society ever since ancient times. Today we get to see more evolved and creative forms than ever. One of them is real-time marketing: it is the act of reacting to sudden or planned events by the brands. One of the companies that use this model is polish delivery company InPost. The history of the brand shows that ever since it was introduced, the management has been using innovative solutions which attracted new customers. The main goal of the research conducted for this thesis was to investigate how deep the brand awareness is for the InPost company and what are some of the associations accompanying the brand. The research group was people between the ages 18 and 35. The brand awareness has been explored on 3 levels: aided brand awareness, unaided and Top of Mind. The research was conducted using mixed method. The results showed high level of Top of Mind awareness and unaided one. The aided awareness has reached 100%. | pl |
dc.abstract.pl | Nie można zaprzeczyć, że rozwój technologii znacząco zwiększył ilość reklam, które otrzymujemy na co dzień. Warto jednak pamiętać, że różnorodne formy marketingu były obecne w życiu ludzi już od czasów starożytnych. W obecnej erze obserwować możemy coraz to nowsze i bardziej niekonwencjonalne formy reklamy. Jedną z nich jest real-time marketing: zabieg polegający na natychmiastowym reagowaniu przez marki na nagłe lub zaplanowane wydarzenia. Jednym z przedsiębiorstw stosujących ten zabieg jest InPost. Historia firmy wykazuje, że od początków działania stosowała nowatorskie rozwiązania przyciągające klientów. Celem przeprowadzonego na poczet pracy badania było sprawdzenie rzeczywistego poziomu świadomości marki InPost oraz konkretnych skojarzeń związanych z nią wśród osób w wieku 18-35 lat. W tym celu przebadane zostały trzy poziomy świadomości: świadomość spontaniczna, wspomagana oraz Top of Mind. Badanie przeprowadzone zostało w nurcie metodologii mieszanej. Wykazany został wysoki poziom świadomości Top of Mind oraz spontanicznej. Świadomość wspomagana wyniosła 100%. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Pietrzyk, Zdzisław - 100248 | pl |
dc.contributor.author | Dziadosz, Julia - USOS277247 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Korycińska, Paloma - 129158 | pl |
dc.contributor.reviewer | Pietrzyk, Zdzisław - 100248 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-09-16T22:33:01Z | |
dc.date.available | 2024-09-16T22:33:01Z | |
dc.date.submitted | 2024-09-16 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174542-277247 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/444978 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | advertisement, brand awareness, InPost, marketing, real-time marketing | pl |
dc.subject.pl | InPost, marketing, real-time marketing, reklama, świadomość marki | pl |
dc.title | Analiza kreatywnego marketingu w nowych mediach na przykładzie firmy Inpost | pl |
dc.title.alternative | Analysis of Creative Marketing in New Media: The Case of InPost | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |