Analiza kreatywnego marketingu w nowych mediach na przykładzie firmy Inpost

master
dc.abstract.enIt is without a doubt that the emergence of new technologies has impacted the amount of commercials that we get to see in our everyday life. It is however worth noting that different forms of advertisements were present in our society ever since ancient times. Today we get to see more evolved and creative forms than ever. One of them is real-time marketing: it is the act of reacting to sudden or planned events by the brands. One of the companies that use this model is polish delivery company InPost. The history of the brand shows that ever since it was introduced, the management has been using innovative solutions which attracted new customers. The main goal of the research conducted for this thesis was to investigate how deep the brand awareness is for the InPost company and what are some of the associations accompanying the brand. The research group was people between the ages 18 and 35. The brand awareness has been explored on 3 levels: aided brand awareness, unaided and Top of Mind. The research was conducted using mixed method. The results showed high level of Top of Mind awareness and unaided one. The aided awareness has reached 100%.pl
dc.abstract.plNie można zaprzeczyć, że rozwój technologii znacząco zwiększył ilość reklam, które otrzymujemy na co dzień. Warto jednak pamiętać, że różnorodne formy marketingu były obecne w życiu ludzi już od czasów starożytnych. W obecnej erze obserwować możemy coraz to nowsze i bardziej niekonwencjonalne formy reklamy. Jedną z nich jest real-time marketing: zabieg polegający na natychmiastowym reagowaniu przez marki na nagłe lub zaplanowane wydarzenia. Jednym z przedsiębiorstw stosujących ten zabieg jest InPost. Historia firmy wykazuje, że od początków działania stosowała nowatorskie rozwiązania przyciągające klientów. Celem przeprowadzonego na poczet pracy badania było sprawdzenie rzeczywistego poziomu świadomości marki InPost oraz konkretnych skojarzeń związanych z nią wśród osób w wieku 18-35 lat. W tym celu przebadane zostały trzy poziomy świadomości: świadomość spontaniczna, wspomagana oraz Top of Mind. Badanie przeprowadzone zostało w nurcie metodologii mieszanej. Wykazany został wysoki poziom świadomości Top of Mind oraz spontanicznej. Świadomość wspomagana wyniosła 100%.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPietrzyk, Zdzisław - 100248 pl
dc.contributor.authorDziadosz, Julia - USOS277247 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKorycińska, Paloma - 129158 pl
dc.contributor.reviewerPietrzyk, Zdzisław - 100248 pl
dc.date.accessioned2024-09-16T22:33:01Z
dc.date.available2024-09-16T22:33:01Z
dc.date.submitted2024-09-16pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-174542-277247pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/444978
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertisement, brand awareness, InPost, marketing, real-time marketingpl
dc.subject.plInPost, marketing, real-time marketing, reklama, świadomość markipl
dc.titleAnaliza kreatywnego marketingu w nowych mediach na przykładzie firmy Inpostpl
dc.title.alternativeAnalysis of Creative Marketing in New Media: The Case of InPostpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
It is without a doubt that the emergence of new technologies has impacted the amount of commercials that we get to see in our everyday life. It is however worth noting that different forms of advertisements were present in our society ever since ancient times. Today we get to see more evolved and creative forms than ever. One of them is real-time marketing: it is the act of reacting to sudden or planned events by the brands. One of the companies that use this model is polish delivery company InPost. The history of the brand shows that ever since it was introduced, the management has been using innovative solutions which attracted new customers. The main goal of the research conducted for this thesis was to investigate how deep the brand awareness is for the InPost company and what are some of the associations accompanying the brand. The research group was people between the ages 18 and 35. The brand awareness has been explored on 3 levels: aided brand awareness, unaided and Top of Mind. The research was conducted using mixed method. The results showed high level of Top of Mind awareness and unaided one. The aided awareness has reached 100%.
dc.abstract.plpl
Nie można zaprzeczyć, że rozwój technologii znacząco zwiększył ilość reklam, które otrzymujemy na co dzień. Warto jednak pamiętać, że różnorodne formy marketingu były obecne w życiu ludzi już od czasów starożytnych. W obecnej erze obserwować możemy coraz to nowsze i bardziej niekonwencjonalne formy reklamy. Jedną z nich jest real-time marketing: zabieg polegający na natychmiastowym reagowaniu przez marki na nagłe lub zaplanowane wydarzenia. Jednym z przedsiębiorstw stosujących ten zabieg jest InPost. Historia firmy wykazuje, że od początków działania stosowała nowatorskie rozwiązania przyciągające klientów. Celem przeprowadzonego na poczet pracy badania było sprawdzenie rzeczywistego poziomu świadomości marki InPost oraz konkretnych skojarzeń związanych z nią wśród osób w wieku 18-35 lat. W tym celu przebadane zostały trzy poziomy świadomości: świadomość spontaniczna, wspomagana oraz Top of Mind. Badanie przeprowadzone zostało w nurcie metodologii mieszanej. Wykazany został wysoki poziom świadomości Top of Mind oraz spontanicznej. Świadomość wspomagana wyniosła 100%.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Pietrzyk, Zdzisław - 100248
dc.contributor.authorpl
Dziadosz, Julia - USOS277247
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Korycińska, Paloma - 129158
dc.contributor.reviewerpl
Pietrzyk, Zdzisław - 100248
dc.date.accessioned
2024-09-16T22:33:01Z
dc.date.available
2024-09-16T22:33:01Z
dc.date.submittedpl
2024-09-16
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-174542-277247
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/444978
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertisement, brand awareness, InPost, marketing, real-time marketing
dc.subject.plpl
InPost, marketing, real-time marketing, reklama, świadomość marki
dc.titlepl
Analiza kreatywnego marketingu w nowych mediach na przykładzie firmy Inpost
dc.title.alternativepl
Analysis of Creative Marketing in New Media: The Case of InPost
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections