Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Jak polskie kluby piłkarskie komunikują się z odbiorcami w internecie? Analiza mediów klubowych na przykładzie zespołów Ekstraklasy i 1. Ligi
How do Polish football clubs communicate with their audiences on the internet? Analysis of club media on the example of Ekstraklasa and 1st League teams
media klubowe, biuro prasowe, Internet, kluby piłkarskie, Ekstraklasa, 1. Liga
club media, press office, Internet, football clubs, Ekstraklasa, 1st League
Niniejsza praca magisterska podejmuje temat mediów klubowych drużyn piłkarskich w Polsce na poziomie Ekstraklasy i 1. Ligi. Jednostki te, będące organem wewnętrznym zarządzanym przez klub są ważnym źródłem informacji. Dzięki rozwojowi Internetu ich przekaz zyskuje na znaczeniu i dociera do dużego grona odbiorców. Praca składa się z części teoretycznej opisującej fenomen mediów klubowych, a także środowisko okołosportowe, min. grupy kibicowskie oraz specyfikę rozgrywek piłkarskich w naszym kraju. W części badawczej autor stosuje analizę zawartości mediów (AZ) i wywiad CAWI w formie kwestionariusza internetowego, aby opisać zjawisko z dwóch perspektyw: przekazu, jego zróżnicowania i formy, a także samych pracowników mediów klubowych, którzy podzielili się wieloma informacjami o działaniu swoich placówek i przekazali spostrzeżenia na temat specyfiki swojej działalności.
This Master's thesis addresses the topic of club media of football teams in Poland at Ekstraklasa and 1st League level. These units, which are internal bodies managed by the club, are an important source of information. Thanks to the development of the Internet, their messages are gaining in importance and reach a large audience. The work consists of a theoretical part describing the phenomenon of club media, as well as the environment around the sport, among others fan groups and the specifics of football competitions in our country. In the research part, the author uses media content analysis (AZ) and a CAWI interview in the form of an online questionnaire to describe the phenomenon from two perspectives: the message, its diversity and form, as well as the club media employees themselves, who shared a lot of information about the operation of their outlets and provided insights into the specifics of their activities.
dc.abstract.en | This Master's thesis addresses the topic of club media of football teams in Poland at Ekstraklasa and 1st League level. These units, which are internal bodies managed by the club, are an important source of information. Thanks to the development of the Internet, their messages are gaining in importance and reach a large audience. The work consists of a theoretical part describing the phenomenon of club media, as well as the environment around the sport, among others fan groups and the specifics of football competitions in our country. In the research part, the author uses media content analysis (AZ) and a CAWI interview in the form of an online questionnaire to describe the phenomenon from two perspectives: the message, its diversity and form, as well as the club media employees themselves, who shared a lot of information about the operation of their outlets and provided insights into the specifics of their activities. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca magisterska podejmuje temat mediów klubowych drużyn piłkarskich w Polsce na poziomie Ekstraklasy i 1. Ligi. Jednostki te, będące organem wewnętrznym zarządzanym przez klub są ważnym źródłem informacji. Dzięki rozwojowi Internetu ich przekaz zyskuje na znaczeniu i dociera do dużego grona odbiorców. Praca składa się z części teoretycznej opisującej fenomen mediów klubowych, a także środowisko okołosportowe, min. grupy kibicowskie oraz specyfikę rozgrywek piłkarskich w naszym kraju. W części badawczej autor stosuje analizę zawartości mediów (AZ) i wywiad CAWI w formie kwestionariusza internetowego, aby opisać zjawisko z dwóch perspektyw: przekazu, jego zróżnicowania i formy, a także samych pracowników mediów klubowych, którzy podzielili się wieloma informacjami o działaniu swoich placówek i przekazali spostrzeżenia na temat specyfiki swojej działalności. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Klimkiewicz, Beata - 128865 | pl |
dc.contributor.author | Piechota, Dariusz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Klimkiewicz, Beata - 128865 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bukowski, Michał - 160618 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-09-07T21:39:49Z | |
dc.date.available | 2022-09-07T21:39:49Z | |
dc.date.submitted | 2022-09-07 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157067-246143 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/298980 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | club media, press office, Internet, football clubs, Ekstraklasa, 1st League | pl |
dc.subject.pl | media klubowe, biuro prasowe, Internet, kluby piłkarskie, Ekstraklasa, 1. Liga | pl |
dc.title | Jak polskie kluby piłkarskie komunikują się z odbiorcami w internecie? Analiza mediów klubowych na przykładzie zespołów Ekstraklasy i 1. Ligi | pl |
dc.title.alternative | How do Polish football clubs communicate with their audiences on the internet? Analysis of club media on the example of Ekstraklasa and 1st League teams | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |