Jak polskie kluby piłkarskie komunikują się z odbiorcami w internecie? Analiza mediów klubowych na przykładzie zespołów Ekstraklasy i 1. Ligi

master
dc.abstract.enThis Master's thesis addresses the topic of club media of football teams in Poland at Ekstraklasa and 1st League level. These units, which are internal bodies managed by the club, are an important source of information. Thanks to the development of the Internet, their messages are gaining in importance and reach a large audience. The work consists of a theoretical part describing the phenomenon of club media, as well as the environment around the sport, among others fan groups and the specifics of football competitions in our country. In the research part, the author uses media content analysis (AZ) and a CAWI interview in the form of an online questionnaire to describe the phenomenon from two perspectives: the message, its diversity and form, as well as the club media employees themselves, who shared a lot of information about the operation of their outlets and provided insights into the specifics of their activities.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska podejmuje temat mediów klubowych drużyn piłkarskich w Polsce na poziomie Ekstraklasy i 1. Ligi. Jednostki te, będące organem wewnętrznym zarządzanym przez klub są ważnym źródłem informacji. Dzięki rozwojowi Internetu ich przekaz zyskuje na znaczeniu i dociera do dużego grona odbiorców. Praca składa się z części teoretycznej opisującej fenomen mediów klubowych, a także środowisko okołosportowe, min. grupy kibicowskie oraz specyfikę rozgrywek piłkarskich w naszym kraju. W części badawczej autor stosuje analizę zawartości mediów (AZ) i wywiad CAWI w formie kwestionariusza internetowego, aby opisać zjawisko z dwóch perspektyw: przekazu, jego zróżnicowania i formy, a także samych pracowników mediów klubowych, którzy podzielili się wieloma informacjami o działaniu swoich placówek i przekazali spostrzeżenia na temat specyfiki swojej działalności.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlimkiewicz, Beata - 128865 pl
dc.contributor.authorPiechota, Dariuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKlimkiewicz, Beata - 128865 pl
dc.contributor.reviewerBukowski, Michał - 160618 pl
dc.date.accessioned2022-09-07T21:39:49Z
dc.date.available2022-09-07T21:39:49Z
dc.date.submitted2022-09-07pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-157067-246143pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/298980
dc.languagepolpl
dc.subject.enclub media, press office, Internet, football clubs, Ekstraklasa, 1st Leaguepl
dc.subject.plmedia klubowe, biuro prasowe, Internet, kluby piłkarskie, Ekstraklasa, 1. Ligapl
dc.titleJak polskie kluby piłkarskie komunikują się z odbiorcami w internecie? Analiza mediów klubowych na przykładzie zespołów Ekstraklasy i 1. Ligipl
dc.title.alternativeHow do Polish football clubs communicate with their audiences on the internet? Analysis of club media on the example of Ekstraklasa and 1st League teamspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This Master's thesis addresses the topic of club media of football teams in Poland at Ekstraklasa and 1st League level. These units, which are internal bodies managed by the club, are an important source of information. Thanks to the development of the Internet, their messages are gaining in importance and reach a large audience. The work consists of a theoretical part describing the phenomenon of club media, as well as the environment around the sport, among others fan groups and the specifics of football competitions in our country. In the research part, the author uses media content analysis (AZ) and a CAWI interview in the form of an online questionnaire to describe the phenomenon from two perspectives: the message, its diversity and form, as well as the club media employees themselves, who shared a lot of information about the operation of their outlets and provided insights into the specifics of their activities.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska podejmuje temat mediów klubowych drużyn piłkarskich w Polsce na poziomie Ekstraklasy i 1. Ligi. Jednostki te, będące organem wewnętrznym zarządzanym przez klub są ważnym źródłem informacji. Dzięki rozwojowi Internetu ich przekaz zyskuje na znaczeniu i dociera do dużego grona odbiorców. Praca składa się z części teoretycznej opisującej fenomen mediów klubowych, a także środowisko okołosportowe, min. grupy kibicowskie oraz specyfikę rozgrywek piłkarskich w naszym kraju. W części badawczej autor stosuje analizę zawartości mediów (AZ) i wywiad CAWI w formie kwestionariusza internetowego, aby opisać zjawisko z dwóch perspektyw: przekazu, jego zróżnicowania i formy, a także samych pracowników mediów klubowych, którzy podzielili się wieloma informacjami o działaniu swoich placówek i przekazali spostrzeżenia na temat specyfiki swojej działalności.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klimkiewicz, Beata - 128865
dc.contributor.authorpl
Piechota, Dariusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Klimkiewicz, Beata - 128865
dc.contributor.reviewerpl
Bukowski, Michał - 160618
dc.date.accessioned
2022-09-07T21:39:49Z
dc.date.available
2022-09-07T21:39:49Z
dc.date.submittedpl
2022-09-07
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-157067-246143
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/298980
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
club media, press office, Internet, football clubs, Ekstraklasa, 1st League
dc.subject.plpl
media klubowe, biuro prasowe, Internet, kluby piłkarskie, Ekstraklasa, 1. Liga
dc.titlepl
Jak polskie kluby piłkarskie komunikują się z odbiorcami w internecie? Analiza mediów klubowych na przykładzie zespołów Ekstraklasy i 1. Ligi
dc.title.alternativepl
How do Polish football clubs communicate with their audiences on the internet? Analysis of club media on the example of Ekstraklasa and 1st League teams
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Krakow
2
Warsaw
2
Bibione
1
Cieszyn
1
Czerwionka-Leszczyny
1
Poznan
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections