Lovecraftian Horror in Studio FromSoftware’s Bloodborne

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this study was to examine Bloodborne, a PlayStation 4 video game made by Studio FromSoftware, as an adaptation of H.P. Lovecraft’s literary canon. The key point was to compare similarities and differences between Blooborne and H.P. Lovecraft’s stories which leads to understanding what parts of Lovecraft’s works served as an inspiration and where Bloodborne took some liberties or changed certain elements, while still clearly taking inspiration from Lovecraft.Lovecraft’s literary canon is a popular source of inspiration for different types of media which concern things such as movies, series and especially video games. In the eyes of many, Bloodborne seems to be the most popular and well-executed video game inspired by Lovecraft. Bloodborne draws elements such as overall aesthetics, horror-esque mood and direct themes from Lovecraft but is not afraid to adapt it to the needs of its world and storyline, in order to create a new story that does not directly use elements created by Lovecraft himself but rather use him as an inspiration. In Bloodborne the player takes the role of a Hunter who explores the fictional city of Yharnam and its surrounding areas, fights horrific monsters and slowly uncovers the truth about Yharnam’s plague which the reason behind seems cosmic enough to thrill every Lovecraft fan.The study’s first part focuses on understanding Lovecraft’s writings, his most used themes and the history of adapting his works while the second part showcases the full universe of Bloodborne, pinpoints the similarities and differences between it and Lovecraft’s writings and analyzes them.pl
dc.abstract.plPoniższa praca obejmuje analizę Bloodborne, gry wydanej na platformę PlayStation 4 przez Studio FromSoftware, jako adaptacji twórczości H.P. Lovecrafta. Głównym elementem pracy jest porównanie podobieństw oraz różnic między Bloodborne, a opowiadaniami H.P. Lovecrafta, co ma doprowadzić do zrozumienia które części twórczości Lovecrafta służyły jako inspiracja, a gdzie Bloodborne zmieniło oraz dopasowało poszczególne elementy, jednocześnie wciąż widocznie czerpiąc inspirację z dzieł Lovecrafta.Twórczość Lovecrafta pozostaje popularnym źródłem inspiracji dla różnego rodzaju mediów, którymi są między innymi filmy, seriale i przede wszystkim gry wideo. Według wielu Bloodborne jest jedną z najpopularniejszych oraz najlepiej wykonanych gier wideo inspirowanych Lovecraftem. Bloodborne czerpie z niego elementy takie jak estetyka, horrorowy nastrój oraz bezpośrednie motywy używane przez Lovecrafta, lecz jednocześnie nie boi się adaptować je do potrzeb swojego fikcyjnego świata oraz fabuły, by stworzyć nową historię, która nie używa elementów bezpośrednio stworzonych przez Lovecrafta lecz używa ich jako inspiracji. W Bloodborne gracz wciela się w rolę Tropiciela, który eksploruje fikcyjne miasto Yharnam oraz otaczające go miejsca, walczy z przerażającymi potworami oraz powoli odkrywa prawdę o pladze wypełniającej Yharnam, której początek bierze się w sprawach tak kosmicznych, by zainteresować każdego fana Lovecrafta.Pierwsza część pracy skupia się na zrozumieniu twórczości Lovecrafta, najczęściej używanych przez niego motywów oraz historii adaptacji jego twórczości, z kolei druga część prezentuje pełny świat Bloodborne, wskazuje podobieństwa oraz różnice między nim, a twórczością Lovecrafta oraz analizuje je.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPalmowski, Michał - 142860 pl
dc.contributor.authorŚwiąder, Anita - USOS303897 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerChoiński, Michał - 143531 pl
dc.contributor.reviewerPalmowski, Michał - 142860 pl
dc.date.accessioned2024-07-11T23:03:28Z
dc.date.available2024-07-11T23:03:28Z
dc.date.submitted2024-07-11pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-176546-303897pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376623
dc.languageengpl
dc.subject.enadaptation, american literature, analysis, Bloodborne, cosmic horror, gothic, Lovecraft, H.P.pl
dc.subject.pladaptacja, analiza, Bloodborne, gotyk, horror lovecraftowski, literatura amerykańska, Lovecraft, H.P.pl
dc.titleLovecraftian Horror in Studio FromSoftware’s Bloodbornepl
dc.title.alternativeHorror lovecraftowski w Bloodbornepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this study was to examine Bloodborne, a PlayStation 4 video game made by Studio FromSoftware, as an adaptation of H.P. Lovecraft’s literary canon. The key point was to compare similarities and differences between Blooborne and H.P. Lovecraft’s stories which leads to understanding what parts of Lovecraft’s works served as an inspiration and where Bloodborne took some liberties or changed certain elements, while still clearly taking inspiration from Lovecraft.Lovecraft’s literary canon is a popular source of inspiration for different types of media which concern things such as movies, series and especially video games. In the eyes of many, Bloodborne seems to be the most popular and well-executed video game inspired by Lovecraft. Bloodborne draws elements such as overall aesthetics, horror-esque mood and direct themes from Lovecraft but is not afraid to adapt it to the needs of its world and storyline, in order to create a new story that does not directly use elements created by Lovecraft himself but rather use him as an inspiration. In Bloodborne the player takes the role of a Hunter who explores the fictional city of Yharnam and its surrounding areas, fights horrific monsters and slowly uncovers the truth about Yharnam’s plague which the reason behind seems cosmic enough to thrill every Lovecraft fan.The study’s first part focuses on understanding Lovecraft’s writings, his most used themes and the history of adapting his works while the second part showcases the full universe of Bloodborne, pinpoints the similarities and differences between it and Lovecraft’s writings and analyzes them.
dc.abstract.plpl
Poniższa praca obejmuje analizę Bloodborne, gry wydanej na platformę PlayStation 4 przez Studio FromSoftware, jako adaptacji twórczości H.P. Lovecrafta. Głównym elementem pracy jest porównanie podobieństw oraz różnic między Bloodborne, a opowiadaniami H.P. Lovecrafta, co ma doprowadzić do zrozumienia które części twórczości Lovecrafta służyły jako inspiracja, a gdzie Bloodborne zmieniło oraz dopasowało poszczególne elementy, jednocześnie wciąż widocznie czerpiąc inspirację z dzieł Lovecrafta.Twórczość Lovecrafta pozostaje popularnym źródłem inspiracji dla różnego rodzaju mediów, którymi są między innymi filmy, seriale i przede wszystkim gry wideo. Według wielu Bloodborne jest jedną z najpopularniejszych oraz najlepiej wykonanych gier wideo inspirowanych Lovecraftem. Bloodborne czerpie z niego elementy takie jak estetyka, horrorowy nastrój oraz bezpośrednie motywy używane przez Lovecrafta, lecz jednocześnie nie boi się adaptować je do potrzeb swojego fikcyjnego świata oraz fabuły, by stworzyć nową historię, która nie używa elementów bezpośrednio stworzonych przez Lovecrafta lecz używa ich jako inspiracji. W Bloodborne gracz wciela się w rolę Tropiciela, który eksploruje fikcyjne miasto Yharnam oraz otaczające go miejsca, walczy z przerażającymi potworami oraz powoli odkrywa prawdę o pladze wypełniającej Yharnam, której początek bierze się w sprawach tak kosmicznych, by zainteresować każdego fana Lovecrafta.Pierwsza część pracy skupia się na zrozumieniu twórczości Lovecrafta, najczęściej używanych przez niego motywów oraz historii adaptacji jego twórczości, z kolei druga część prezentuje pełny świat Bloodborne, wskazuje podobieństwa oraz różnice między nim, a twórczością Lovecrafta oraz analizuje je.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Palmowski, Michał - 142860
dc.contributor.authorpl
Świąder, Anita - USOS303897
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Choiński, Michał - 143531
dc.contributor.reviewerpl
Palmowski, Michał - 142860
dc.date.accessioned
2024-07-11T23:03:28Z
dc.date.available
2024-07-11T23:03:28Z
dc.date.submittedpl
2024-07-11
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-176546-303897
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376623
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
adaptation, american literature, analysis, Bloodborne, cosmic horror, gothic, Lovecraft, H.P.
dc.subject.plpl
adaptacja, analiza, Bloodborne, gotyk, horror lovecraftowski, literatura amerykańska, Lovecraft, H.P.
dc.titlepl
Lovecraftian Horror in Studio FromSoftware’s Bloodborne
dc.title.alternativepl
Horror lovecraftowski w Bloodborne
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available