Zarządzanie Talentami jako strategia rozwoju pracowników na przykładzie banku detalicznego

licenciate
dc.abstract.enIn this thesis, the focus is on two strategies that aim at the development of competencies among employees. The first approach, which includes the concept of Talent Management concentrates on the employee strengths. The second approach is connected with the areas of the weakest performance of employees. The limitations of the above mentioned strategies are also named. This paper introduces the notion of competence, Talent and their classifications. It also discusses Identity Mapping™ and modern systems of Talent Management including its benefits, dangers and limitations. The banking sector is briefly reviewed and related to the hiring records of one of the banks and the record bank were related to. Moreover, the profile of a leader is defined and the Talent Management scheme used in that bank are described and evaluated.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy skoncentrowano się głównie na tematyce dwóch strategii doskonalenia pracowników. Pierwsze podejście, które zawiera w sobie koncepcję zarządzania Talentami skupia się na wzmacnianiu mocnych stron pracowników. Drugie natomiast jest związane z wypełnianiem luk kompetencyjnych zatrudnionych. Wskazano również ograniczenia wymienionych strategii. W pracy przedstawiano również pojęcie kompetencji, Talentu i ich klasyfikacje. Omówiono Identity Mapping™ oraz nowoczesne systemy wykorzystywane w zarządzaniu Talentami. Pokazano korzyści, zagrożenia i bariery ze stosowania modelu zarządzania Talentami. Dokonano krótkiego przeglądu sektora bankowego oraz nawiązano do historii i struktury zatrudnienia jednego banku detalicznego. Zdefiniowano tam profil lidera oraz opisano i oceniono program - zarządzania Talentami stosowany w tej organizacji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorPogodzińska, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-14T21:05:54Z
dc.date.available2020-07-14T21:05:54Z
dc.date.submitted2011-06-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-56699-79686pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/171110
dc.languagepolpl
dc.subject.encompetencies – development – strategies – Talent - Talent Managementpl
dc.subject.plkompetencje – rozwój – strategie - Talent – zarządzanie Talentamipl
dc.titleZarządzanie Talentami jako strategia rozwoju pracowników na przykładzie banku detalicznegopl
dc.title.alternativeTalent Management as an employee development strategy as exemplified in a retail bankpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In this thesis, the focus is on two strategies that aim at the development of competencies among employees. The first approach, which includes the concept of Talent Management concentrates on the employee strengths. The second approach is connected with the areas of the weakest performance of employees. The limitations of the above mentioned strategies are also named. This paper introduces the notion of competence, Talent and their classifications. It also discusses Identity Mapping™ and modern systems of Talent Management including its benefits, dangers and limitations. The banking sector is briefly reviewed and related to the hiring records of one of the banks and the record bank were related to. Moreover, the profile of a leader is defined and the Talent Management scheme used in that bank are described and evaluated.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy skoncentrowano się głównie na tematyce dwóch strategii doskonalenia pracowników. Pierwsze podejście, które zawiera w sobie koncepcję zarządzania Talentami skupia się na wzmacnianiu mocnych stron pracowników. Drugie natomiast jest związane z wypełnianiem luk kompetencyjnych zatrudnionych. Wskazano również ograniczenia wymienionych strategii. W pracy przedstawiano również pojęcie kompetencji, Talentu i ich klasyfikacje. Omówiono Identity Mapping™ oraz nowoczesne systemy wykorzystywane w zarządzaniu Talentami. Pokazano korzyści, zagrożenia i bariery ze stosowania modelu zarządzania Talentami. Dokonano krótkiego przeglądu sektora bankowego oraz nawiązano do historii i struktury zatrudnienia jednego banku detalicznego. Zdefiniowano tam profil lidera oraz opisano i oceniono program - zarządzania Talentami stosowany w tej organizacji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Pogodzińska, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-14T21:05:54Z
dc.date.available
2020-07-14T21:05:54Z
dc.date.submittedpl
2011-06-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-56699-79686
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/171110
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
competencies – development – strategies – Talent - Talent Management
dc.subject.plpl
kompetencje – rozwój – strategie - Talent – zarządzanie Talentami
dc.titlepl
Zarządzanie Talentami jako strategia rozwoju pracowników na przykładzie banku detalicznego
dc.title.alternativepl
Talent Management as an employee development strategy as exemplified in a retail bank
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
46
Views per month
Views per city
Warsaw
13
Wroclaw
5
Krakow
4
Opole
3
Pilzno
3
Gdansk
2
Bielawy
1
Bielsko-Biala
1
Dublin
1
Grodkow
1

No access

No Thumbnail Available