Wpływ portali spolecznościowych na kształtowanie opinii publicznej

master
dc.abstract.enMy thesis. The main subject of my thesis is to investigate the influences of social media on the shaping and influencing of public opinion. After an in-depth study and investigation my research point unequivocally that on-line information, news, social commentery is having an ever increasing impact on public opinion and attitude of society in general. Whilst this may seem an obvious statement, the aim of my thesis was to emperically prove and quantify this in some way. To this end I conducted an in-depth online survey. My findings not only confirmed my main hypothesis but truly highlight the power of social media in the 21 century. In a truly digitised and interconnected world with the ever increasing speed and development of new technologies we are becoming ever inceasingily interconnected and our demand for information, public opinion, social commentery is constantly inceasing. For this thesis I referenced not only published works (please see appendix below). I referenced not only published works I also relied heavily on social media portals and network sites such as Facebook, Twitter, My Space and YouTube.pl
dc.abstract.plPraca pt. Wpływ portali społecznościowych na kształtowanie opinii publicznej ukazała, że informacje zamieszczane w portalach społecznościowych mają istotny wpływ na kształtowanie opinii społeczeństwa.Celem mojej pracy było wykazanie, iż informacje zamieszczone w sieci w coraz większym stopniu oddziałują na opinię publiczną. W celu potwierdzenia słuszności głównej hipotezy pracy, przeprowadzono badania ankietowe za pośrednictwem Internetu, które udowodniły jej prawdziwość. Potwierdzono również słuszność pozostałych hipotez cząstkowych. Ukazuje to potęgę mediów społecznościowych w XXI w. W pracy została wykorzystana zarówno bibliografia książkowa (26 pozycji), która jest ściśle związana z opinią publiczną, Internetem i portalami społecznościowymi, jak też bibliografia elektroniczna (26 pozycji), która była niezbędna przy tworzeniu tej pracy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.authorMatysik, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.reviewerWolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T21:01:37Z
dc.date.available2020-07-24T21:01:37Z
dc.date.submitted2013-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-82666-149836pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192171
dc.languagepolpl
dc.subject.enPUBLIC OPINION- INVESTIGATION - INTERNET – SOCIAL MEDIA - FACEBOOK - BLOOG - YOUTUBE - MY SPACEpl
dc.subject.plOPINIA PUBLICZNA - PROCES BADAWCZY – INTERNET – PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY – FACEBOOK – BLOG – YOUTUBE - MYSPACEpl
dc.titleWpływ portali spolecznościowych na kształtowanie opinii publicznejpl
dc.title.alternativeImpact of social media on public opinionpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
My thesis. The main subject of my thesis is to investigate the influences of social media on the shaping and influencing of public opinion. After an in-depth study and investigation my research point unequivocally that on-line information, news, social commentery is having an ever increasing impact on public opinion and attitude of society in general. Whilst this may seem an obvious statement, the aim of my thesis was to emperically prove and quantify this in some way. To this end I conducted an in-depth online survey. My findings not only confirmed my main hypothesis but truly highlight the power of social media in the 21 century. In a truly digitised and interconnected world with the ever increasing speed and development of new technologies we are becoming ever inceasingily interconnected and our demand for information, public opinion, social commentery is constantly inceasing. For this thesis I referenced not only published works (please see appendix below). I referenced not only published works I also relied heavily on social media portals and network sites such as Facebook, Twitter, My Space and YouTube.
dc.abstract.plpl
Praca pt. Wpływ portali społecznościowych na kształtowanie opinii publicznej ukazała, że informacje zamieszczane w portalach społecznościowych mają istotny wpływ na kształtowanie opinii społeczeństwa.Celem mojej pracy było wykazanie, iż informacje zamieszczone w sieci w coraz większym stopniu oddziałują na opinię publiczną. W celu potwierdzenia słuszności głównej hipotezy pracy, przeprowadzono badania ankietowe za pośrednictwem Internetu, które udowodniły jej prawdziwość. Potwierdzono również słuszność pozostałych hipotez cząstkowych. Ukazuje to potęgę mediów społecznościowych w XXI w. W pracy została wykorzystana zarówno bibliografia książkowa (26 pozycji), która jest ściśle związana z opinią publiczną, Internetem i portalami społecznościowymi, jak też bibliografia elektroniczna (26 pozycji), która była niezbędna przy tworzeniu tej pracy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.authorpl
Matysik, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.reviewerpl
Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728
dc.date.accessioned
2020-07-24T21:01:37Z
dc.date.available
2020-07-24T21:01:37Z
dc.date.submittedpl
2013-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-82666-149836
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192171
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
PUBLIC OPINION- INVESTIGATION - INTERNET – SOCIAL MEDIA - FACEBOOK - BLOOG - YOUTUBE - MY SPACE
dc.subject.plpl
OPINIA PUBLICZNA - PROCES BADAWCZY – INTERNET – PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY – FACEBOOK – BLOG – YOUTUBE - MYSPACE
dc.titlepl
Wpływ portali spolecznościowych na kształtowanie opinii publicznej
dc.title.alternativepl
Impact of social media on public opinion
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
170
Views per month
Views per city
Warsaw
47
Krakow
18
Bydgoszcz
13
Poznan
7
Wroclaw
7
Jaslo
5
Ruda Śląska
4
Gdynia
3
Katowice
3
Kielce
3

No access

No Thumbnail Available