Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Aspekt psychologiczny w sprzedaży
The psychological aspect in sales
aspekt psychologiczny – konsument – sprzedaż – zasoby ludzkie – zarządzanie
psychological aspect – consumer – sale – human resources – management
Celem niniejszej pracy jest analiza uwarunkowań psychologicznych konsumentów oparta w głównej mierze na ewaluacji literatury przedmiotu zarówno krajowej jak i zagranicznej, obejmujących swoim zakresem zagadnienia związane z psychologicznymi aspektami zachowań klienta oraz mikroekonomicznymi jak i technologicznymi jej aspektami. Ponadto, analiza owa będzie poparta badaniem empirycznym. Poniższa praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony jest aspektom psychologicznym w sprzedaży.W drugim rozdziale w głównej mierze skupiono się na zewnętrznych determinantach zachowań konsumentów. Natomiast w trzecim rozdziale szczegółowo została zdefiniowana reklama jak i jen funkcje oraz cele. Ostatni, czwarty rozdział poświęcony został analizie przeprowadzonej ankiety, której ma na celu zbadanie czynników wpływających na zadowolenie klientów. Podstawą źródłową części empirycznej stanowi opracowanie wyników badania ankietowego.Psychologiczne uwarunkowania konsumentów mają faktyczny wpływ na ich zachowania konsumenckie, a w tym konsumpcję. Podjęcie decyzji zakupowych uwarunkowane jest głównie czynnikami mającymi wpływ na profil psychologiczny konsumenta.
The main purpose of this study is to analyze the psychological determinants of consumers based mainly on the evaluation of the literature on the subject, both domestic and foreign. The literature covers issues related to the psychological aspects of customer behavior as well as its microeconomic and technological aspects.In addition, this analysis will be supported by empirical research. The study work consists of four chapters. The first chapter is devoted to the psychological aspects of sales. The second chapter focuses mainly on the external determinants of consumer behavior, while the third chapter defines advertising in detail, as well as its functions and goals. The last, fourth chapter is devoted to analyzing the survey, which aims to examine the factors that influence customer satisfaction. The source basis for the empirical part is the preparation of the survey results. Consumers' mental states have a real impact on their consumer behavior, including consumption. Purchasing decisions are mainly determined by factors that influence the consumer's psychological profile.
dc.abstract.en | The main purpose of this study is to analyze the psychological determinants of consumers based mainly on the evaluation of the literature on the subject, both domestic and foreign. The literature covers issues related to the psychological aspects of customer behavior as well as its microeconomic and technological aspects.In addition, this analysis will be supported by empirical research. The study work consists of four chapters. The first chapter is devoted to the psychological aspects of sales. The second chapter focuses mainly on the external determinants of consumer behavior, while the third chapter defines advertising in detail, as well as its functions and goals. The last, fourth chapter is devoted to analyzing the survey, which aims to examine the factors that influence customer satisfaction. The source basis for the empirical part is the preparation of the survey results. Consumers' mental states have a real impact on their consumer behavior, including consumption. Purchasing decisions are mainly determined by factors that influence the consumer's psychological profile. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest analiza uwarunkowań psychologicznych konsumentów oparta w głównej mierze na ewaluacji literatury przedmiotu zarówno krajowej jak i zagranicznej, obejmujących swoim zakresem zagadnienia związane z psychologicznymi aspektami zachowań klienta oraz mikroekonomicznymi jak i technologicznymi jej aspektami. Ponadto, analiza owa będzie poparta badaniem empirycznym. Poniższa praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony jest aspektom psychologicznym w sprzedaży.W drugim rozdziale w głównej mierze skupiono się na zewnętrznych determinantach zachowań konsumentów. Natomiast w trzecim rozdziale szczegółowo została zdefiniowana reklama jak i jen funkcje oraz cele. Ostatni, czwarty rozdział poświęcony został analizie przeprowadzonej ankiety, której ma na celu zbadanie czynników wpływających na zadowolenie klientów. Podstawą źródłową części empirycznej stanowi opracowanie wyników badania ankietowego.Psychologiczne uwarunkowania konsumentów mają faktyczny wpływ na ich zachowania konsumenckie, a w tym konsumpcję. Podjęcie decyzji zakupowych uwarunkowane jest głównie czynnikami mającymi wpływ na profil psychologiczny konsumenta. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.author | Jaskierska, Dorota | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-11-01T23:15:16Z | |
dc.date.available | 2020-11-01T23:15:16Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-28 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-140080-266423 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/252108 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | psychological aspect – consumer – sale – human resources – management | pl |
dc.subject.pl | aspekt psychologiczny – konsument – sprzedaż – zasoby ludzkie – zarządzanie | pl |
dc.title | Aspekt psychologiczny w sprzedaży | pl |
dc.title.alternative | The psychological aspect in sales | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |