Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Challenges and Opportunities of Non-traditional Trademarks: A Global Perspective with a Focus on European Union
Wyzwania i możliwości związane z nietradycyjnymi znakami towarowymi: Perspektywa globalna ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej
nietradycyjne znaki towarowe; ekspansja znaku towarowego; rodzaje nietradycyjnych znaków towarowych; tradycyjne znaki towarowe; nieodłączna odrębność; nabyta zdolność odróżniająca; branża mody luksusowej; studium przypadku; EUIPO; ochrona znaku towarowego; spory dotyczące znaków towarowych; UE; bezwzględne podstawy odmowy; doktryna funkcjonalności; Kryteria Sieckmanna; możliwość rejestracji; rejestracja znaku towarowego
non-traditional trademarks; trademark expansion; types of non-traditional trademarks; traditional trademarks; inherent distinctiveness; acquired distinctiveness; luxury fashion industry; case study; EUIPO; trademark protection; trademark litigation; EU; absolute grounds for refusal; functionality doctrine; Sieckmann Criteria; registrability; trademark registeration
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat toczyła się gorąca debata na temat zasadności rejestracji nietradycyjnych znaków towarowych. Warto także przedyskutować, jakiego rodzaju interpretację, liberalną czy restrykcyjną, uznawania znaków nietradycyjnych.Wymagania rejestracyjne i zdolność rejestracyjna różnych nietradycyjnych znaków towarowych w różnych narodach i regionach mogą być rozbieżne, określone w przepisach. To, czy zapewnienie ochrony nietradycyjnym znakom towarowym jest uzasadnione, staje się interesującym tematem, który należy zgłębić. Ponadto, zarówno wśród naukowców jak i ustawodawców rosną obawy dotyczące wyczerpywania się znaków towarowych. Akademicy szczególnie obawiają się, że otwarcie rejestracji nietradycyjnych znaków towarowych doprowadzi do monopolu firm nad określonymi słowami, kształtami i kolorami, co spowoduje znaczne zmniejszenie liczby znaków towarowych, które pozostaną dostępne po dopuszczeniu ich rejestracji. Niniejsza rozprawa przeprowadza analizę porównawczą różnych podejść do rejestracji i zdolności rejestrowej nietradycyjnych znaków towarowych, aby określić korzyści i wady każdego rodzaju nietradycyjnego znaku towarowego i przedstawić zalecenia dla właścicieli, jak skuteczniej rejestrować te rodzaje znaków.Zmiana przepisów dotyczących znaków towarowych w ogóle znacząco wpłynęła na ochronę nietradycyjnych znaków towarowych. Europejska reforma znaków towarowych z 2015 roku spowodowała istotne zmiany w europejskim systemie znaków towarowych. Zniesiono wymóg "graficznego przedstawienia", który wcześniej był uznawany za przeszkodę w rejestracji nietradycyjnych znaków towarowych, co otworzyło drogę do przyszłej zdolności rejestrowej nietradycyjnych znaków towarowych.Opublikowano stosunkowo niewiele literatury dotyczącej zarówno kwestii zdolności rejestrowej i rejestracji nietradycyjnych znaków towarowych, ich wpływu na przemysł modowy, jak i kwestii ochrony nietradycyjnych znaków towarowych, skupiając się na Unii Europejskiej. Niniejsza rozprawa dowodzi, że ewolucja funkcji znaków towarowych, szczególnie w przypadku znaków nietradycyjnych, jest w dużej mierze odpowiedzialna za zwiększony poziom ochrony prawnej zapewnianej przez prawo znaków towarowych. Dodatkowo, rozwój nietradycyjnych znaków towarowych jest pod bezpośrednim wpływem i w ścisłym związku z postępem technologicznym. Istotne wytyczne dla rejestracji nietradycyjnych znaków towarowych obejmują zasadę terytorialności, zdolność odróżniającą, doktrynę funkcjonalności oraz kryteria Sieckmanna. W rezultacie, te krytyczne czynniki muszą być brane pod uwagę przy ocenie zdolności rejestracyjnej niektórych rodzajów nietradycyjnych znaków towarowych.Ponadto, ponieważ znaki towarowe mają charakter terytorialny, a prawa do znaków towarowych lub ich ochrona są ograniczone do miejsca, w którym zostały udzielone, teza ta bada również zdolność rejestrową i rejestrację nietradycyjnych znaków towarowych na podstawie różnych jurysdykcji i orzecznictwa.W rozprawie podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są przewagi nietradycyjnych znaków towarowych nad tradycyjnymi znakami towarowymi? Jakie są cechy charakterystyczne poszczególnych rodzajów nietradycyjnych znaków towarowych? Jakie są przyczyny tego, że znaki nietradycyjne mają trudności z uzyskaniem zgłoszeń i ochrony? Niniejsza rozprawa próbuje przedstawić analizę podstawowych przyczyn niskiego wskaźnika powodzenia zgłoszeń nietradycyjnych znaków towarowych w oparciu o wymagania dotyczące zgłaszania znaków towarowych.Niniejsza teza analizuje wyzwania związane z ustawodawstwem i praktyką ochrony nietradycyjnych znaków towarowych w niektórych kluczowych jurysdykcjach, w tym w Unii Europejskiej (UE), Stanach Zjednoczonych Ameryki (USA), Japonii, Chinach i Australii, poparte studium przypadku niektórych przełomowych spraw, z naciskiem na ostatnie sprawy dotyczące branży mody luksusowej.
Over the past few decades, there has been a heated debate over the legitimacy of registering non-traditional trademarks. Also, what kind of interpretation, either liberal or strict approach to the recognition of non-traditional marks is a worth discussing topic. The registration requirements and registrability of different non-traditional marks in different nations and regions may be divergent, as specified in legislation. Whether it is legitimated to provide protections over non-traditional trademarks becomes an interesting topic to dive into. In addition, concerns about trademark depletion are growing among academics and legislators alike. Academics are particularly concerned that opening up the registration of non-traditional marks will lead to a monopoly of companies over specific words, shapes, and colors, which will result in a significant reduction in the number of marks that remain available once the registration of these marks is allowed. This thesis conducts a comparative analysis of different approaches to non-traditional trademark registrability and registration to identify the benefits and drawbacks of each type of non-traditional mark and provide recommendations for proprietors on how to register these types of marks more effectively.The change in trademark regulations in general has significantly impacted the protection of non-traditional trademarks. The European Trademark Reform of 2015 resulted in significant changes to the European trademark system. The "graphical representation" requirement, which was previously considered an impediment to the registration of non-traditional trademarks, was abolished, paving the way for the future registrability of non-traditional trademarks.There has been relatively little literature published on both the registrability and registration issues of non-traditional marks, their influence on the fashion industry, as well as non-traditional trademark protection issues focusing on the European Union. This thesis argues that the evolution of trademark functions, particularly for non-traditional marks, is largely responsible for the increased level of legal protection provided by trademark law. Additionally, the development of non-traditional trademarks is directly influenced by and closely linked to technological advancement. Essential guidelines for non-traditional marks registration include the principle of territoriality, distinctiveness, functionality doctrine, and the Sieckmann criteria. As a result, these critical factors must be considered when assessing the registrability of certain types of non-traditional trademarks.Moreover, because trademarks are territorial in nature and trademark rights or protection are limited to where they are granted, the thesis also examines the registrability and registration of non-traditional trademarks from various jurisdictions and jurisprudence. The thesis tries to answer the following questions: What are the advantages of non-traditional trademarks over traditional trademarks? What are the characteristics of each type of non-traditional mark? What are the reasons that non-traditional marks are difficult to obtain applications and protection? This thesis tries to give an analysis of the underlying reasons for the low success rate of non-traditional trademark applications based on trademark filing requirements.This thesis analyzes the challenges of legislation and practice of non-traditional trademark protection in some key jurisdictions, including the European Union (EU), the United States of America (US), Japan, China, and Australia, supported by the case study of some landmark cases, with an emphasis on the recent cases of the luxury fashion industry. Furthermore, on the basis of the registrability and registration conditions for obtaining protection under trademark law for various types of non-traditional trademarks in various jurisdictions, the examination criteria are analyzed and discussed.
dc.abstract.en | Over the past few decades, there has been a heated debate over the legitimacy of registering non-traditional trademarks. Also, what kind of interpretation, either liberal or strict approach to the recognition of non-traditional marks is a worth discussing topic. The registration requirements and registrability of different non-traditional marks in different nations and regions may be divergent, as specified in legislation. Whether it is legitimated to provide protections over non-traditional trademarks becomes an interesting topic to dive into. In addition, concerns about trademark depletion are growing among academics and legislators alike. Academics are particularly concerned that opening up the registration of non-traditional marks will lead to a monopoly of companies over specific words, shapes, and colors, which will result in a significant reduction in the number of marks that remain available once the registration of these marks is allowed. This thesis conducts a comparative analysis of different approaches to non-traditional trademark registrability and registration to identify the benefits and drawbacks of each type of non-traditional mark and provide recommendations for proprietors on how to register these types of marks more effectively.The change in trademark regulations in general has significantly impacted the protection of non-traditional trademarks. The European Trademark Reform of 2015 resulted in significant changes to the European trademark system. The "graphical representation" requirement, which was previously considered an impediment to the registration of non-traditional trademarks, was abolished, paving the way for the future registrability of non-traditional trademarks.There has been relatively little literature published on both the registrability and registration issues of non-traditional marks, their influence on the fashion industry, as well as non-traditional trademark protection issues focusing on the European Union. This thesis argues that the evolution of trademark functions, particularly for non-traditional marks, is largely responsible for the increased level of legal protection provided by trademark law. Additionally, the development of non-traditional trademarks is directly influenced by and closely linked to technological advancement. Essential guidelines for non-traditional marks registration include the principle of territoriality, distinctiveness, functionality doctrine, and the Sieckmann criteria. As a result, these critical factors must be considered when assessing the registrability of certain types of non-traditional trademarks.Moreover, because trademarks are territorial in nature and trademark rights or protection are limited to where they are granted, the thesis also examines the registrability and registration of non-traditional trademarks from various jurisdictions and jurisprudence. The thesis tries to answer the following questions: What are the advantages of non-traditional trademarks over traditional trademarks? What are the characteristics of each type of non-traditional mark? What are the reasons that non-traditional marks are difficult to obtain applications and protection? This thesis tries to give an analysis of the underlying reasons for the low success rate of non-traditional trademark applications based on trademark filing requirements.This thesis analyzes the challenges of legislation and practice of non-traditional trademark protection in some key jurisdictions, including the European Union (EU), the United States of America (US), Japan, China, and Australia, supported by the case study of some landmark cases, with an emphasis on the recent cases of the luxury fashion industry. Furthermore, on the basis of the registrability and registration conditions for obtaining protection under trademark law for various types of non-traditional trademarks in various jurisdictions, the examination criteria are analyzed and discussed. | pl |
dc.abstract.pl | W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat toczyła się gorąca debata na temat zasadności rejestracji nietradycyjnych znaków towarowych. Warto także przedyskutować, jakiego rodzaju interpretację, liberalną czy restrykcyjną, uznawania znaków nietradycyjnych.Wymagania rejestracyjne i zdolność rejestracyjna różnych nietradycyjnych znaków towarowych w różnych narodach i regionach mogą być rozbieżne, określone w przepisach. To, czy zapewnienie ochrony nietradycyjnym znakom towarowym jest uzasadnione, staje się interesującym tematem, który należy zgłębić. Ponadto, zarówno wśród naukowców jak i ustawodawców rosną obawy dotyczące wyczerpywania się znaków towarowych. Akademicy szczególnie obawiają się, że otwarcie rejestracji nietradycyjnych znaków towarowych doprowadzi do monopolu firm nad określonymi słowami, kształtami i kolorami, co spowoduje znaczne zmniejszenie liczby znaków towarowych, które pozostaną dostępne po dopuszczeniu ich rejestracji. Niniejsza rozprawa przeprowadza analizę porównawczą różnych podejść do rejestracji i zdolności rejestrowej nietradycyjnych znaków towarowych, aby określić korzyści i wady każdego rodzaju nietradycyjnego znaku towarowego i przedstawić zalecenia dla właścicieli, jak skuteczniej rejestrować te rodzaje znaków.Zmiana przepisów dotyczących znaków towarowych w ogóle znacząco wpłynęła na ochronę nietradycyjnych znaków towarowych. Europejska reforma znaków towarowych z 2015 roku spowodowała istotne zmiany w europejskim systemie znaków towarowych. Zniesiono wymóg "graficznego przedstawienia", który wcześniej był uznawany za przeszkodę w rejestracji nietradycyjnych znaków towarowych, co otworzyło drogę do przyszłej zdolności rejestrowej nietradycyjnych znaków towarowych.Opublikowano stosunkowo niewiele literatury dotyczącej zarówno kwestii zdolności rejestrowej i rejestracji nietradycyjnych znaków towarowych, ich wpływu na przemysł modowy, jak i kwestii ochrony nietradycyjnych znaków towarowych, skupiając się na Unii Europejskiej. Niniejsza rozprawa dowodzi, że ewolucja funkcji znaków towarowych, szczególnie w przypadku znaków nietradycyjnych, jest w dużej mierze odpowiedzialna za zwiększony poziom ochrony prawnej zapewnianej przez prawo znaków towarowych. Dodatkowo, rozwój nietradycyjnych znaków towarowych jest pod bezpośrednim wpływem i w ścisłym związku z postępem technologicznym. Istotne wytyczne dla rejestracji nietradycyjnych znaków towarowych obejmują zasadę terytorialności, zdolność odróżniającą, doktrynę funkcjonalności oraz kryteria Sieckmanna. W rezultacie, te krytyczne czynniki muszą być brane pod uwagę przy ocenie zdolności rejestracyjnej niektórych rodzajów nietradycyjnych znaków towarowych.Ponadto, ponieważ znaki towarowe mają charakter terytorialny, a prawa do znaków towarowych lub ich ochrona są ograniczone do miejsca, w którym zostały udzielone, teza ta bada również zdolność rejestrową i rejestrację nietradycyjnych znaków towarowych na podstawie różnych jurysdykcji i orzecznictwa.W rozprawie podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są przewagi nietradycyjnych znaków towarowych nad tradycyjnymi znakami towarowymi? Jakie są cechy charakterystyczne poszczególnych rodzajów nietradycyjnych znaków towarowych? Jakie są przyczyny tego, że znaki nietradycyjne mają trudności z uzyskaniem zgłoszeń i ochrony? Niniejsza rozprawa próbuje przedstawić analizę podstawowych przyczyn niskiego wskaźnika powodzenia zgłoszeń nietradycyjnych znaków towarowych w oparciu o wymagania dotyczące zgłaszania znaków towarowych.Niniejsza teza analizuje wyzwania związane z ustawodawstwem i praktyką ochrony nietradycyjnych znaków towarowych w niektórych kluczowych jurysdykcjach, w tym w Unii Europejskiej (UE), Stanach Zjednoczonych Ameryki (USA), Japonii, Chinach i Australii, poparte studium przypadku niektórych przełomowych spraw, z naciskiem na ostatnie sprawy dotyczące branży mody luksusowej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kasprzycki, Dariusz | pl |
dc.contributor.author | Qiu, Han | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kasprzycki, Dariusz | pl |
dc.contributor.reviewer | Tischner, Anna - 132387 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-02-23T22:31:17Z | |
dc.date.available | 2023-02-23T22:31:17Z | |
dc.date.submitted | 2023-02-22 | pl |
dc.fieldofstudy | Intellectual Property and New Technologies | pl |
dc.identifier.apd | diploma-163246-188862 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/308233 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | non-traditional trademarks; trademark expansion; types of non-traditional trademarks; traditional trademarks; inherent distinctiveness; acquired distinctiveness; luxury fashion industry; case study; EUIPO; trademark protection; trademark litigation; EU; absolute grounds for refusal; functionality doctrine; Sieckmann Criteria; registrability; trademark registeration | pl |
dc.subject.pl | nietradycyjne znaki towarowe; ekspansja znaku towarowego; rodzaje nietradycyjnych znaków towarowych; tradycyjne znaki towarowe; nieodłączna odrębność; nabyta zdolność odróżniająca; branża mody luksusowej; studium przypadku; EUIPO; ochrona znaku towarowego; spory dotyczące znaków towarowych; UE; bezwzględne podstawy odmowy; doktryna funkcjonalności; Kryteria Sieckmanna; możliwość rejestracji; rejestracja znaku towarowego | pl |
dc.title | Challenges and Opportunities of Non-traditional Trademarks: A Global Perspective with a Focus on European Union | pl |
dc.title.alternative | Wyzwania i możliwości związane z nietradycyjnymi znakami towarowymi: Perspektywa globalna ze szczególnym uwzględnieniem Unii Europejskiej | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |