Wpływ działań merchandisingowych na zakupowe decyzje konsumentów

master
dc.abstract.enThe aim of work was to present the impact of merchandising activities on consumer behavior and reactions, as well as on their purchasing decisions. The survey method used in the work was the questionnaire. The research I carried out concerned the effectiveness of merchandising activities. In the course of analyzing the obtained results, I verified the assumed hypotheses. The work consists of four chapters. The first chapter contains information on the assumptions of merchandising, the second chapter includes merchandising methods and techniques, the third chapter deals with the theory of neuromarketing in the planning of store space, and the fourth chapter includes the analysis of questionnaire surveys.pl
dc.abstract.plCelem pracy było przedstawienie wpływu działań merchandisingowych na zachowania i reakcje konsumentów, a także na ich decyzje zakupowe. Metodą badawczą wykorzystaną w pracy był kwestionariusz ankiety. Przeprowadzone przeze mnie badania dotyczyły efektywności działań merchandisingowych. W toku analizy uzyskanych wyników dokonałam weryfikacji założonych hipotez. Praca składa się z czterech rozdziałów. I rozdział zawiera informację dotyczące założeń merchandising, II rozdział obejmuje metody i techniki merchandisingowe, III rozdział dotyczy teorii neuromarketingu w planowaniu przestrzeni sklepowej, zaś IV uwzględnia analizę badań ankietowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorKoś, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.reviewerMiklaszewska, Ewa - 130599 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T15:57:04Z
dc.date.available2020-07-27T15:57:04Z
dc.date.submitted2018-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-123338-168406pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227723
dc.languagepolpl
dc.subject.enmerchandising, consumer purchasing decisions, neuromarketingpl
dc.subject.plmerchandising, decyzje zakupowe konsumentów, neuromarketingpl
dc.titleWpływ działań merchandisingowych na zakupowe decyzje konsumentówpl
dc.title.alternativeThe impact of merchandising activities on purchasing consumer decisions.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of work was to present the impact of merchandising activities on consumer behavior and reactions, as well as on their purchasing decisions. The survey method used in the work was the questionnaire. The research I carried out concerned the effectiveness of merchandising activities. In the course of analyzing the obtained results, I verified the assumed hypotheses. The work consists of four chapters. The first chapter contains information on the assumptions of merchandising, the second chapter includes merchandising methods and techniques, the third chapter deals with the theory of neuromarketing in the planning of store space, and the fourth chapter includes the analysis of questionnaire surveys.
dc.abstract.plpl
Celem pracy było przedstawienie wpływu działań merchandisingowych na zachowania i reakcje konsumentów, a także na ich decyzje zakupowe. Metodą badawczą wykorzystaną w pracy był kwestionariusz ankiety. Przeprowadzone przeze mnie badania dotyczyły efektywności działań merchandisingowych. W toku analizy uzyskanych wyników dokonałam weryfikacji założonych hipotez. Praca składa się z czterech rozdziałów. I rozdział zawiera informację dotyczące założeń merchandising, II rozdział obejmuje metody i techniki merchandisingowe, III rozdział dotyczy teorii neuromarketingu w planowaniu przestrzeni sklepowej, zaś IV uwzględnia analizę badań ankietowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Koś, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.reviewerpl
Miklaszewska, Ewa - 130599
dc.date.accessioned
2020-07-27T15:57:04Z
dc.date.available
2020-07-27T15:57:04Z
dc.date.submittedpl
2018-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-123338-168406
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227723
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
merchandising, consumer purchasing decisions, neuromarketing
dc.subject.plpl
merchandising, decyzje zakupowe konsumentów, neuromarketing
dc.titlepl
Wpływ działań merchandisingowych na zakupowe decyzje konsumentów
dc.title.alternativepl
The impact of merchandising activities on purchasing consumer decisions.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available