Konflikty w organizacji. Źródła, rodzaje i sposoby ich rozwiązywania.

master
dc.abstract.enThe main purpose of this thesis is to analyze the conflict in the organization and their impact on the relationship between the employees. The thesis is based on research that was conducted among employees of Private Health Care "X".In this thesis I presented the literature known sources of conflict, the types and methods of management and conflict resolution.The conducted research showed that the conflict in organizations due to the diversity of human opinions and desires and insufficient level of communication is inevitable phenomenon. In the opinion of 91.67% of the respondents self emergence of interpersonal conflict in organizations is not a bad or undesirable situation because it can foster change and development. The negative consequences of incompetent management can bring conflict, leading to the accumulation of negative emotions and destroy relationships.pl
dc.abstract.plPraca ma na celu analizę zachodzących w organizacji konfliktów oraz ich wpływu na relacje między pracownikami. Praca opiera się na badaniach, które przeprowadzone zostały wśród pracowników Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „X”.W pracy zostały przedstawione znane w literaturze przedmiotu źródła konfliktu, jego rodzaje oraz metody kierowania i rozwiązywania konfliktów.Przeprowadzone badania wykazały, iż konflikty w organizacjach ze względu na różnorodność ludzkich poglądów i pragnień oraz niedostateczny poziom komunikacji to zjawisko nieuniknione. W opinii 91,67% ankietowanych samo pojawienie się konfliktu międzyludzkiego w organizacji nie jest sytuacją złą czy niepożądaną, ponieważ może sprzyjać zmianie i rozwojowi. Negatywne konsekwencje może przynieść nieumiejętne zarządzanie konfliktem, doprowadzając do narastania negatywnych emocji i niszczenia relacji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorBugdol, Marek - 127470 pl
dc.contributor.authorKocemba, Angelikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.reviewerBugdol, Marek - 127470 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T20:38:40Z
dc.date.available2020-07-24T20:38:40Z
dc.date.submitted2013-10-22pl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-82276-150274pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191809
dc.languagepolpl
dc.subject.enconflict - organization - managementpl
dc.subject.plkonflikt – organizacja – zarządzaniepl
dc.titleKonflikty w organizacji. Źródła, rodzaje i sposoby ich rozwiązywania.pl
dc.title.alternativeThe conflicts in the organization. The sources, types and ways of solving them.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main purpose of this thesis is to analyze the conflict in the organization and their impact on the relationship between the employees. The thesis is based on research that was conducted among employees of Private Health Care "X".In this thesis I presented the literature known sources of conflict, the types and methods of management and conflict resolution.The conducted research showed that the conflict in organizations due to the diversity of human opinions and desires and insufficient level of communication is inevitable phenomenon. In the opinion of 91.67% of the respondents self emergence of interpersonal conflict in organizations is not a bad or undesirable situation because it can foster change and development. The negative consequences of incompetent management can bring conflict, leading to the accumulation of negative emotions and destroy relationships.
dc.abstract.plpl
Praca ma na celu analizę zachodzących w organizacji konfliktów oraz ich wpływu na relacje między pracownikami. Praca opiera się na badaniach, które przeprowadzone zostały wśród pracowników Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „X”.W pracy zostały przedstawione znane w literaturze przedmiotu źródła konfliktu, jego rodzaje oraz metody kierowania i rozwiązywania konfliktów.Przeprowadzone badania wykazały, iż konflikty w organizacjach ze względu na różnorodność ludzkich poglądów i pragnień oraz niedostateczny poziom komunikacji to zjawisko nieuniknione. W opinii 91,67% ankietowanych samo pojawienie się konfliktu międzyludzkiego w organizacji nie jest sytuacją złą czy niepożądaną, ponieważ może sprzyjać zmianie i rozwojowi. Negatywne konsekwencje może przynieść nieumiejętne zarządzanie konfliktem, doprowadzając do narastania negatywnych emocji i niszczenia relacji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.contributor.authorpl
Kocemba, Angelika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.reviewerpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.date.accessioned
2020-07-24T20:38:40Z
dc.date.available
2020-07-24T20:38:40Z
dc.date.submittedpl
2013-10-22
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-82276-150274
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191809
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
conflict - organization - management
dc.subject.plpl
konflikt – organizacja – zarządzanie
dc.titlepl
Konflikty w organizacji. Źródła, rodzaje i sposoby ich rozwiązywania.
dc.title.alternativepl
The conflicts in the organization. The sources, types and ways of solving them.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
254
Views per month
Views per city
Warsaw
74
Krakow
23
Wroclaw
17
Poznan
11
Gdansk
9
Lodz
8
Katowice
7
Gmina Zakliczyn
5
Oborniki Śląskie
4
Płońsk
4

No access

No Thumbnail Available