Prototyp gry komputerowej z widokiem kamery izometrycznej z wykorzystaniem silnika Unity

master
dc.abstract.enThe proposed project is aimed at creating computer game prototype with RPG elements. In this case we will have system of statistics of the characters and system of equipment management. For the purposes of the project an adequate number of models has been created (characters, environment etc.), 2D graphics for texturing the models as well as used in GUI during the game. Two different levels of the game were created in which player can move easily and go from one level to another in the designated places. There are two cameras implemented as well in the isometric projection. Player has a possibility of switching between them during the game. For movement of characters controlled by the artificial intelligence a free version of A* Pathfinding Project 3.7. was used.The prototype of this game does not have an exactly fixed plot defined as the story of the character and his fates. However it is located in the world taken over by zombies and a player is one of the surviving people. His task is to survive as long as it is possible by searching for ammunition supplies, weapon, food and fighting against the zombies.The game is ending with the victory of a player once he reaches the appointed place or eliminates appropriate amount of opponents. The defeat of the player takes place when the health bar of a character drops down to zero – the character dies and the game ends.pl
dc.abstract.plProjekt ma na celu stworzenie prototypu gry komputerowej z elementami RPG w tym przypadku będą nimi system statystyk postaci oraz system zarządzania ekwipunkiem. Na cele projektu zostało stworzonych około 200 modeli (postacie, środowisko itp.), grafika 2D służąca do teksturowania modeli oraz wykorzystywana w GUI podczas rozgrywki. Zaprojektowane zostały także dwa różne poziomy gry, w których gracz może się swobodnie poruszać i przechodzić z jednego na drugi w wyznaczonych miejscach. Zaimplementowane zostały też dwie kamery w rzucie izometrycznym. Gracz ma możliwość przełączania między nimi w trakcie gry. Do poruszania postaciami sterowanymi przez sztuczną inteligencję została wykorzystana darmowa wersja programu A* Pathfinding Project 3.7.Prototyp gry nie posiada dokładnie wyznaczonej fabuły w rozumieniu historii postaci gracza i jego losów. Natomiast jest ona umiejscowiona w świecie opanowanym przez zombie, a gracz wciela się w jednego z ocalałych ludzi i ma za zadanie przeżyć jak najdłużej, poprzez szukanie zapasów amunicji, broni, jedzenia i walki z zombie. Gra kończy się zwycięstwem gracza, gdy dotrze on do wyznaczonego miejsca, bądź zlikwiduje odpowiednią ilość przeciwników. Do porażki gracza dochodzi w momencie gdy pasek zdrowia jego postaci spadnie do zera – wtedy jego postać ginie i gra się kończy.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorBiałas, Piotr - 127296 pl
dc.contributor.authorPiekorz, Jakubpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerArgasiński, Jan - 105948 pl
dc.contributor.reviewerBiałas, Piotr - 127296 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T18:59:54Z
dc.date.available2020-07-26T18:59:54Z
dc.date.submitted2015-11-18pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-101901-182704pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208869
dc.languagepolpl
dc.subject.encomputer game, 3D, RPG elements, Artificial Intelligencepl
dc.subject.plgra komputerowa, 3D, elementy RPG, sztuczna inteligencjapl
dc.titlePrototyp gry komputerowej z widokiem kamery izometrycznej z wykorzystaniem silnika Unitypl
dc.title.alternativePrototype of computer game with isometric camera view using Unity enginepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The proposed project is aimed at creating computer game prototype with RPG elements. In this case we will have system of statistics of the characters and system of equipment management. For the purposes of the project an adequate number of models has been created (characters, environment etc.), 2D graphics for texturing the models as well as used in GUI during the game. Two different levels of the game were created in which player can move easily and go from one level to another in the designated places. There are two cameras implemented as well in the isometric projection. Player has a possibility of switching between them during the game. For movement of characters controlled by the artificial intelligence a free version of A* Pathfinding Project 3.7. was used.The prototype of this game does not have an exactly fixed plot defined as the story of the character and his fates. However it is located in the world taken over by zombies and a player is one of the surviving people. His task is to survive as long as it is possible by searching for ammunition supplies, weapon, food and fighting against the zombies.The game is ending with the victory of a player once he reaches the appointed place or eliminates appropriate amount of opponents. The defeat of the player takes place when the health bar of a character drops down to zero – the character dies and the game ends.
dc.abstract.plpl
Projekt ma na celu stworzenie prototypu gry komputerowej z elementami RPG w tym przypadku będą nimi system statystyk postaci oraz system zarządzania ekwipunkiem. Na cele projektu zostało stworzonych około 200 modeli (postacie, środowisko itp.), grafika 2D służąca do teksturowania modeli oraz wykorzystywana w GUI podczas rozgrywki. Zaprojektowane zostały także dwa różne poziomy gry, w których gracz może się swobodnie poruszać i przechodzić z jednego na drugi w wyznaczonych miejscach. Zaimplementowane zostały też dwie kamery w rzucie izometrycznym. Gracz ma możliwość przełączania między nimi w trakcie gry. Do poruszania postaciami sterowanymi przez sztuczną inteligencję została wykorzystana darmowa wersja programu A* Pathfinding Project 3.7.Prototyp gry nie posiada dokładnie wyznaczonej fabuły w rozumieniu historii postaci gracza i jego losów. Natomiast jest ona umiejscowiona w świecie opanowanym przez zombie, a gracz wciela się w jednego z ocalałych ludzi i ma za zadanie przeżyć jak najdłużej, poprzez szukanie zapasów amunicji, broni, jedzenia i walki z zombie. Gra kończy się zwycięstwem gracza, gdy dotrze on do wyznaczonego miejsca, bądź zlikwiduje odpowiednią ilość przeciwników. Do porażki gracza dochodzi w momencie gdy pasek zdrowia jego postaci spadnie do zera – wtedy jego postać ginie i gra się kończy.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Białas, Piotr - 127296
dc.contributor.authorpl
Piekorz, Jakub
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Argasiński, Jan - 105948
dc.contributor.reviewerpl
Białas, Piotr - 127296
dc.date.accessioned
2020-07-26T18:59:54Z
dc.date.available
2020-07-26T18:59:54Z
dc.date.submittedpl
2015-11-18
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-101901-182704
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208869
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
computer game, 3D, RPG elements, Artificial Intelligence
dc.subject.plpl
gra komputerowa, 3D, elementy RPG, sztuczna inteligencja
dc.titlepl
Prototyp gry komputerowej z widokiem kamery izometrycznej z wykorzystaniem silnika Unity
dc.title.alternativepl
Prototype of computer game with isometric camera view using Unity engine
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available