Społeczna odpowiedzialność biznesu jako narzędzie komunikacji marketingowej – na przykładzie firmy NESTLÉ

master
dc.abstract.enGrowing lack of confidence in businesses, especially in the global corporations is shaping new trends in consumer behavior. Society as a whole is becoming more environmentally conscious. Nowadays “better” has become more important than “more”. Companies are turning to CSR to become more ethical and respectful to their customers and communities needs. The aim of the study is to analyze the relationship between the consumers’ perception of the companies and undertaken by them corporate social responsibility actions. The work indicates the basic concepts of CSR, its instruments and benefits. Moreover, the paper describes marketing communication in the context of corporate ethics and responsible business. What is the responsibility of the organization using modern marketing methods? How can corporate social responsibility and sustainability strategy change today's marketing and how does it impact on consumer choices? Information based on the Nestlé case study led to a conclusion that among various methods and tools of marketing communication, particular importance should be attributed to the rules corresponding to the CSR model. What is more, the work demonstrates that socially oriented activities became today a strategic imperative as well as consistent process of building reputation, trust and consumer’s loyalty towards the company.pl
dc.abstract.plNowe trendy rynkowych zachowań konsumenckich są zauważalnym symptomem coraz większego brak zaufania wobec przedstawicieli biznesu, w tym zwłaszcza największych korporacji. Obecnie dla coraz bardziej świadomego społeczeństwa, istotniejsze od „więcej”, staje się „lepiej”. Odpowiedzią na nowe potrzeby i postawy konsumenckie jest właśnie idea CSR. Celem pracy jest analiza zależności pomiędzy postrzeganiem przedsiębiorstwa przez konsumentów a podejmowanymi przez nie działaniami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Przywołane zostają podstawowe pojęcia związane z ideą CSR, jej instrumenty oraz korzyści, które mogą wynikać z jej prowadzenia. Praca opisuje ponadto komunikację marketingową w kontekście zasad etyki i odpowiedzialnego biznesu. Jak zatem wygląda odpowiedzialność działań organizacji stosujących nowoczesne metody marketingowe? Jak zrównoważona i odpowiedzialna strategia zmienia dzisiejszy marketing i jaki ma to wpływ na wybory konsumentów? Informacje uzyskane na podstawie analizy aktywności firmy Nestlé pozwoliły na wysnucie wniosku, że wśród różnolitych metod i narzędzi komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, szczególne znaczenie przypisać należy właśnie zasadom odpowiadającym modelowi społecznej odpowiedzialność biznesu. Co więcej, praca dowodzi, że społecznie zorientowane działania to strategiczny imperatyw a także konsekwentny proces budowania reputacji i zaufania wobec firmy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.authorMarkiel, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.reviewerMakieła, Zbigniewpl
dc.date.accessioned2020-07-26T20:46:47Z
dc.date.available2020-07-26T20:46:47Z
dc.date.submitted2016-06-17pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-104080-113452pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210529
dc.languagepolpl
dc.subject.encorporate social responsibility – marketing communication – Nestlé – public relations – sustainable marketingpl
dc.subject.plkomunikacja marketingowa – kreowanie wizerunku firmy – Nestlé – społeczna odpowiedzialność biznesu – zrównoważony marketingpl
dc.titleSpołeczna odpowiedzialność biznesu jako narzędzie komunikacji marketingowej – na przykładzie firmy NESTLÉpl
dc.title.alternativeCorporate social responsibility as marketing tool – a study of Nestlé Polandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Growing lack of confidence in businesses, especially in the global corporations is shaping new trends in consumer behavior. Society as a whole is becoming more environmentally conscious. Nowadays “better” has become more important than “more”. Companies are turning to CSR to become more ethical and respectful to their customers and communities needs. The aim of the study is to analyze the relationship between the consumers’ perception of the companies and undertaken by them corporate social responsibility actions. The work indicates the basic concepts of CSR, its instruments and benefits. Moreover, the paper describes marketing communication in the context of corporate ethics and responsible business. What is the responsibility of the organization using modern marketing methods? How can corporate social responsibility and sustainability strategy change today's marketing and how does it impact on consumer choices? Information based on the Nestlé case study led to a conclusion that among various methods and tools of marketing communication, particular importance should be attributed to the rules corresponding to the CSR model. What is more, the work demonstrates that socially oriented activities became today a strategic imperative as well as consistent process of building reputation, trust and consumer’s loyalty towards the company.
dc.abstract.plpl
Nowe trendy rynkowych zachowań konsumenckich są zauważalnym symptomem coraz większego brak zaufania wobec przedstawicieli biznesu, w tym zwłaszcza największych korporacji. Obecnie dla coraz bardziej świadomego społeczeństwa, istotniejsze od „więcej”, staje się „lepiej”. Odpowiedzią na nowe potrzeby i postawy konsumenckie jest właśnie idea CSR. Celem pracy jest analiza zależności pomiędzy postrzeganiem przedsiębiorstwa przez konsumentów a podejmowanymi przez nie działaniami z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Przywołane zostają podstawowe pojęcia związane z ideą CSR, jej instrumenty oraz korzyści, które mogą wynikać z jej prowadzenia. Praca opisuje ponadto komunikację marketingową w kontekście zasad etyki i odpowiedzialnego biznesu. Jak zatem wygląda odpowiedzialność działań organizacji stosujących nowoczesne metody marketingowe? Jak zrównoważona i odpowiedzialna strategia zmienia dzisiejszy marketing i jaki ma to wpływ na wybory konsumentów? Informacje uzyskane na podstawie analizy aktywności firmy Nestlé pozwoliły na wysnucie wniosku, że wśród różnolitych metod i narzędzi komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, szczególne znaczenie przypisać należy właśnie zasadom odpowiadającym modelowi społecznej odpowiedzialność biznesu. Co więcej, praca dowodzi, że społecznie zorientowane działania to strategiczny imperatyw a także konsekwentny proces budowania reputacji i zaufania wobec firmy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.authorpl
Markiel, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.reviewerpl
Makieła, Zbigniew
dc.date.accessioned
2020-07-26T20:46:47Z
dc.date.available
2020-07-26T20:46:47Z
dc.date.submittedpl
2016-06-17
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-104080-113452
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210529
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
corporate social responsibility – marketing communication – Nestlé – public relations – sustainable marketing
dc.subject.plpl
komunikacja marketingowa – kreowanie wizerunku firmy – Nestlé – społeczna odpowiedzialność biznesu – zrównoważony marketing
dc.titlepl
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako narzędzie komunikacji marketingowej – na przykładzie firmy NESTLÉ
dc.title.alternativepl
Corporate social responsibility as marketing tool – a study of Nestlé Poland
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
109
Views per month
Views per city
Warsaw
24
Wieliczka
9
Wroclaw
9
Krakow
7
Gdansk
6
Nowy Sącz
6
Poznan
5
Lodz
4
Chodel
3
Gliwice
3

No access

No Thumbnail Available