Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kultura hip-hopowa w Polsce
Hip-hop culture in Poland
BREAKDANCEGRAFFITIHIP-HOPKULTURARAP
BREAKDANCE\nGRAFFITI\nHIP-HOP\nCULTURE\nRAP
Praca dotyczy kultury hip-hopowej w Polsce. Została w niej opisana historia wszystkich czterech elementów hip-hopu czyli: breakdanc’u, rapu, graffiti oraz deeyingu. Przeanalizowany został rozwój każdego z tych elementów oraz opisani zostali najważniejsi przedstawiciele każdego z nich. II rozdział został poświęcony analizie języka, który jest charakterystyczny dla kultury opisywanej w pracy. Przedstawione zostały grupy leksykalne, z których czerpie język hip-hopu oraz style którymi się posługuje. Ostatnia część opisuje aktualny stan kultury hip-hopowej w Polsce oraz jej rynek. Znajdują się w niej także wyniki badań poświęcone opinii społecznej na temat hip-hopu, z których wynika, że wiedza ludzi o tej kulturze jest coraz większa. Kultura hip-hopowa stała się bardzo ważnym elementem kultury popularnej oraz głosem młodych ludzi, którzy dzięki niej wpływają na kształt rzeczywistości w której żyją.
The paper deals with hip-hop culture in Poland. It has been described in the history of all four elements of hip-hop is: breakdance, rap, graffiti and deeying. Examined was the development of each of these elements, and described the most important representatives of each of them. Second chapter analyse language, which is characteristic of the culture described in the paper. It has been described the lexical group, which draws on hip-hop language and the style he uses. The last part describes the current state of hip-hop culture in Poland and its market. It includes the results of research devoted to public opinion about the hip-hop, which shows that the knowledge of people about this culture is growing. Hip-hop culture has become a very important part of popular culture and the voice of young people who, through her influence on the shape of reality in which they live.
dc.abstract.en | The paper deals with hip-hop culture in Poland. It has been described in the history of all four elements of hip-hop is: breakdance, rap, graffiti and deeying. Examined was the development of each of these elements, and described the most important representatives of each of them. Second chapter analyse language, which is characteristic of the culture described in the paper. It has been described the lexical group, which draws on hip-hop language and the style he uses. The last part describes the current state of hip-hop culture in Poland and its market. It includes the results of research devoted to public opinion about the hip-hop, which shows that the knowledge of people about this culture is growing. Hip-hop culture has become a very important part of popular culture and the voice of young people who, through her influence on the shape of reality in which they live. | pl |
dc.abstract.pl | Praca dotyczy kultury hip-hopowej w Polsce. Została w niej opisana historia wszystkich czterech elementów hip-hopu czyli: breakdanc’u, rapu, graffiti oraz deeyingu. Przeanalizowany został rozwój każdego z tych elementów oraz opisani zostali najważniejsi przedstawiciele każdego z nich. II rozdział został poświęcony analizie języka, który jest charakterystyczny dla kultury opisywanej w pracy. Przedstawione zostały grupy leksykalne, z których czerpie język hip-hopu oraz style którymi się posługuje. Ostatnia część opisuje aktualny stan kultury hip-hopowej w Polsce oraz jej rynek. Znajdują się w niej także wyniki badań poświęcone opinii społecznej na temat hip-hopu, z których wynika, że wiedza ludzi o tej kulturze jest coraz większa. Kultura hip-hopowa stała się bardzo ważnym elementem kultury popularnej oraz głosem młodych ludzi, którzy dzięki niej wpływają na kształt rzeczywistości w której żyją. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Mirski, Andrzej - 130643 | pl |
dc.contributor.author | Małkowska, Joanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Plebańczyk, Katarzyna - 131440 | pl |
dc.contributor.reviewer | Mirski, Andrzej - 130643 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T07:58:48Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T07:58:48Z | |
dc.date.submitted | 2012-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-66592-112117 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180064 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BREAKDANCE\nGRAFFITI\nHIP-HOP\nCULTURE\nRAP | pl |
dc.subject.pl | BREAKDANCEGRAFFITIHIP-HOPKULTURARAP | pl |
dc.title | Kultura hip-hopowa w Polsce | pl |
dc.title.alternative | Hip-hop culture in Poland | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |