Wydawnictwo Czarne w latach 1996-2009

master
dc.abstract.enThe subject of this master thesis is to present work of “Czarne” Publishing House and its owner – writer Andrzej Stasiuk. Study focuses mainly on the reportages published in this publishing house. Thesis describes also a reportage as a journalistic genre, presents its history and profiles of outstanding Polish reporters. Furthermore, it describes the possibilities and opportunities that have emerged on the Polish book market after 1989.The aim of the study was also to determine how the publishing house is operating and how it is received by Polish society. In order to illustrate the research problem, the author conducted a questionnaire about how well this publishing house is known. Research show that “Czarne” has a very strong position on the publishing market, but is not well known to the average book reader.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy magisterskiej jest przedstawienie działalności Wydawnictwa Czarne oraz zaprezentowanie sylwetki właściciela – pisarza Andrzeja Stasiuka. Skupiono się przede wszystkim na reportażach wydawanych w tej oficynie. Opisano także, czym jest ten gatunek dziennikarski, zaprezentowano jego historię oraz sylwetki wybitnych polskich reporterów. Ponadto opisano możliwości i szanse, jakie pojawiły się na polskim rynku książki po 1989 roku. Celem przeprowadzonego badania było również określenie, jak oficyna prosperuje oraz jak jest odbierana przez społeczeństwo polskie. W celu zobrazowania problemu badawczego, przeprowadzono kwestionariusz znajomości Wydawnictwa Czarne. Podjęta próba wykazała, że oficyna posiada silną pozycję na rynku wydawniczym, jednak jest mało znana dla przeciętnego odbiorcy książki.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPietrzyk, Zdzisław - 100248 pl
dc.contributor.authorLuboch, Judytapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLechowski, Piotr - 129884 pl
dc.contributor.reviewerPietrzyk, Zdzisław - 100248 pl
dc.date.accessioned2020-07-14T18:41:54Z
dc.date.available2020-07-14T18:41:54Z
dc.date.submitted2011-06-22pl
dc.fieldofstudyinformacja naukowa i bibliotekoznawstwopl
dc.identifier.apddiploma-55358-119080pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/170200
dc.languagepolpl
dc.subject.enBOOK MARKET – “CZARNE” PUBLISHING HOUSE – ANDRZEJ STASIUK - REPORTAGEpl
dc.subject.plANDRZEJ STASIUK – REPORTAŻ – RYNEK KSIĄŻKI – WYDAWNICTWO CZARNEpl
dc.titleWydawnictwo Czarne w latach 1996-2009pl
dc.title.alternative"Czarne" Publishing House in the 1996-2009 yearspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this master thesis is to present work of “Czarne” Publishing House and its owner – writer Andrzej Stasiuk. Study focuses mainly on the reportages published in this publishing house. Thesis describes also a reportage as a journalistic genre, presents its history and profiles of outstanding Polish reporters. Furthermore, it describes the possibilities and opportunities that have emerged on the Polish book market after 1989.The aim of the study was also to determine how the publishing house is operating and how it is received by Polish society. In order to illustrate the research problem, the author conducted a questionnaire about how well this publishing house is known. Research show that “Czarne” has a very strong position on the publishing market, but is not well known to the average book reader.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy magisterskiej jest przedstawienie działalności Wydawnictwa Czarne oraz zaprezentowanie sylwetki właściciela – pisarza Andrzeja Stasiuka. Skupiono się przede wszystkim na reportażach wydawanych w tej oficynie. Opisano także, czym jest ten gatunek dziennikarski, zaprezentowano jego historię oraz sylwetki wybitnych polskich reporterów. Ponadto opisano możliwości i szanse, jakie pojawiły się na polskim rynku książki po 1989 roku. Celem przeprowadzonego badania było również określenie, jak oficyna prosperuje oraz jak jest odbierana przez społeczeństwo polskie. W celu zobrazowania problemu badawczego, przeprowadzono kwestionariusz znajomości Wydawnictwa Czarne. Podjęta próba wykazała, że oficyna posiada silną pozycję na rynku wydawniczym, jednak jest mało znana dla przeciętnego odbiorcy książki.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Pietrzyk, Zdzisław - 100248
dc.contributor.authorpl
Luboch, Judyta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Lechowski, Piotr - 129884
dc.contributor.reviewerpl
Pietrzyk, Zdzisław - 100248
dc.date.accessioned
2020-07-14T18:41:54Z
dc.date.available
2020-07-14T18:41:54Z
dc.date.submittedpl
2011-06-22
dc.fieldofstudypl
informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-55358-119080
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/170200
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BOOK MARKET – “CZARNE” PUBLISHING HOUSE – ANDRZEJ STASIUK - REPORTAGE
dc.subject.plpl
ANDRZEJ STASIUK – REPORTAŻ – RYNEK KSIĄŻKI – WYDAWNICTWO CZARNE
dc.titlepl
Wydawnictwo Czarne w latach 1996-2009
dc.title.alternativepl
"Czarne" Publishing House in the 1996-2009 years
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available