Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Skuteczność zarządzania marką w praktyce. Strategia firmy Mattel
Brand management effectiveness in practice. Mattel's strategy.
BARBIE, MATTEL, SKUTECZNOŚĆ, STRATEGIA MARKETINGOWA, ZARZĄDZANIE MARKĄ
BARBIE, BRAND MANAGEMENT, EFFECTIVENESS, MARKETING STRATEGY, MATTEL
Praca magisterska dotyczy skuteczności zarządzania marką w praktyce w oparciu o strategię firmy Mattel. Celem pracy jest wykazanie skuteczności zarządzania marką, czyli realizacji celów na podstawie strategii. Pełny opis skuteczności był możliwy przy jednoczesnym analizowaniu strategii konkurencji, stąd w pracy pojawiły się odniesienia do głównych rywali Mattela – firm LEGO i Hasbro. Proces badawczy został oparty na badaniach wtórnych: analizie zawartości literatury, dokumentów firmy Mattel i statystykach dotyczących rynku zabawek. Innowacyjność pracy polega na analizie strategii firmy Mattel i wyodrębnieniu z niej motywacji oraz kierunków rozwoju marki Barbie w oparciu o wybrane produkty i działania. Za fenomen firmy Mattel można uznać ciągłe przemodelowywanie przedsiębiorstwa i dostosowywanie do panujących warunków. Zapewnia to przewagę w przemyśle zabawkarskim oraz budowanie niezwykle silnej społeczności złożonej ze świadomych i lojalnych nabywców. W pracy wykazano, że strategia marketingowa firmy Mattel pomaga pozycjonować markę na rynku w sposób konkurencyjny i w krótkim czasie osiągać zamierzone cele biznesowe.
The master's thesis concerns the effectiveness of brand management in practice based on the Mattel company's strategy. The aim of the work is to demonstrate the effectiveness of brand management, i.e. achieving goals based on a strategy. A full description of effectiveness was possible with a simultaneous analysis of competitors' strategies, hence references to Mattel's main rivals LEGO and Hasbro appeared in the paper. The research process was based on secondary research: literature content analysis, Mattel documents and toy market statistics. Innovation at work consists in analyzing Mattel's strategy and extracting from it the motivations and directions of Barbie brand development based on selected products and activities. The constant remodeling of the company and adaptation to the prevailing conditions can be considered a phenomenon of Mattel. This provides an advantage in the toy industry and builds an extremely strong community of informed and loyal buyers. The study showed that Mattel's marketing strategy helps to position the brand in the market in a competitive manner and achieve the intended business goals in a short time.
dc.abstract.en | The master's thesis concerns the effectiveness of brand management in practice based on the Mattel company's strategy. The aim of the work is to demonstrate the effectiveness of brand management, i.e. achieving goals based on a strategy. A full description of effectiveness was possible with a simultaneous analysis of competitors' strategies, hence references to Mattel's main rivals LEGO and Hasbro appeared in the paper. The research process was based on secondary research: literature content analysis, Mattel documents and toy market statistics. Innovation at work consists in analyzing Mattel's strategy and extracting from it the motivations and directions of Barbie brand development based on selected products and activities. The constant remodeling of the company and adaptation to the prevailing conditions can be considered a phenomenon of Mattel. This provides an advantage in the toy industry and builds an extremely strong community of informed and loyal buyers. The study showed that Mattel's marketing strategy helps to position the brand in the market in a competitive manner and achieve the intended business goals in a short time. | pl |
dc.abstract.pl | Praca magisterska dotyczy skuteczności zarządzania marką w praktyce w oparciu o strategię firmy Mattel. Celem pracy jest wykazanie skuteczności zarządzania marką, czyli realizacji celów na podstawie strategii. Pełny opis skuteczności był możliwy przy jednoczesnym analizowaniu strategii konkurencji, stąd w pracy pojawiły się odniesienia do głównych rywali Mattela – firm LEGO i Hasbro. Proces badawczy został oparty na badaniach wtórnych: analizie zawartości literatury, dokumentów firmy Mattel i statystykach dotyczących rynku zabawek. Innowacyjność pracy polega na analizie strategii firmy Mattel i wyodrębnieniu z niej motywacji oraz kierunków rozwoju marki Barbie w oparciu o wybrane produkty i działania. Za fenomen firmy Mattel można uznać ciągłe przemodelowywanie przedsiębiorstwa i dostosowywanie do panujących warunków. Zapewnia to przewagę w przemyśle zabawkarskim oraz budowanie niezwykle silnej społeczności złożonej ze świadomych i lojalnych nabywców. W pracy wykazano, że strategia marketingowa firmy Mattel pomaga pozycjonować markę na rynku w sposób konkurencyjny i w krótkim czasie osiągać zamierzone cele biznesowe. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.contributor.author | Plebańska, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.contributor.reviewer | Modzelewska, Anna | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-06T21:54:39Z | |
dc.date.available | 2022-07-06T21:54:39Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą współczesną | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157959-248058 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295021 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BARBIE, BRAND MANAGEMENT, EFFECTIVENESS, MARKETING STRATEGY, MATTEL | pl |
dc.subject.pl | BARBIE, MATTEL, SKUTECZNOŚĆ, STRATEGIA MARKETINGOWA, ZARZĄDZANIE MARKĄ | pl |
dc.title | Skuteczność zarządzania marką w praktyce. Strategia firmy Mattel | pl |
dc.title.alternative | Brand management effectiveness in practice. Mattel's strategy. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |