Skuteczność zarządzania marką w praktyce. Strategia firmy Mattel

master
dc.abstract.enThe master's thesis concerns the effectiveness of brand management in practice based on the Mattel company's strategy. The aim of the work is to demonstrate the effectiveness of brand management, i.e. achieving goals based on a strategy. A full description of effectiveness was possible with a simultaneous analysis of competitors' strategies, hence references to Mattel's main rivals LEGO and Hasbro appeared in the paper. The research process was based on secondary research: literature content analysis, Mattel documents and toy market statistics. Innovation at work consists in analyzing Mattel's strategy and extracting from it the motivations and directions of Barbie brand development based on selected products and activities. The constant remodeling of the company and adaptation to the prevailing conditions can be considered a phenomenon of Mattel. This provides an advantage in the toy industry and builds an extremely strong community of informed and loyal buyers. The study showed that Mattel's marketing strategy helps to position the brand in the market in a competitive manner and achieve the intended business goals in a short time.pl
dc.abstract.plPraca magisterska dotyczy skuteczności zarządzania marką w praktyce w oparciu o strategię firmy Mattel. Celem pracy jest wykazanie skuteczności zarządzania marką, czyli realizacji celów na podstawie strategii. Pełny opis skuteczności był możliwy przy jednoczesnym analizowaniu strategii konkurencji, stąd w pracy pojawiły się odniesienia do głównych rywali Mattela – firm LEGO i Hasbro. Proces badawczy został oparty na badaniach wtórnych: analizie zawartości literatury, dokumentów firmy Mattel i statystykach dotyczących rynku zabawek. Innowacyjność pracy polega na analizie strategii firmy Mattel i wyodrębnieniu z niej motywacji oraz kierunków rozwoju marki Barbie w oparciu o wybrane produkty i działania. Za fenomen firmy Mattel można uznać ciągłe przemodelowywanie przedsiębiorstwa i dostosowywanie do panujących warunków. Zapewnia to przewagę w przemyśle zabawkarskim oraz budowanie niezwykle silnej społeczności złożonej ze świadomych i lojalnych nabywców. W pracy wykazano, że strategia marketingowa firmy Mattel pomaga pozycjonować markę na rynku w sposób konkurencyjny i w krótkim czasie osiągać zamierzone cele biznesowe.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.contributor.authorPlebańska, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.contributor.reviewerModzelewska, Annapl
dc.date.accessioned2022-07-06T21:54:39Z
dc.date.available2022-07-06T21:54:39Z
dc.date.submitted2022-07-06pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą współczesnąpl
dc.identifier.apddiploma-157959-248058pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295021
dc.languagepolpl
dc.subject.enBARBIE, BRAND MANAGEMENT, EFFECTIVENESS, MARKETING STRATEGY, MATTELpl
dc.subject.plBARBIE, MATTEL, SKUTECZNOŚĆ, STRATEGIA MARKETINGOWA, ZARZĄDZANIE MARKĄpl
dc.titleSkuteczność zarządzania marką w praktyce. Strategia firmy Mattelpl
dc.title.alternativeBrand management effectiveness in practice. Mattel's strategy.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master's thesis concerns the effectiveness of brand management in practice based on the Mattel company's strategy. The aim of the work is to demonstrate the effectiveness of brand management, i.e. achieving goals based on a strategy. A full description of effectiveness was possible with a simultaneous analysis of competitors' strategies, hence references to Mattel's main rivals LEGO and Hasbro appeared in the paper. The research process was based on secondary research: literature content analysis, Mattel documents and toy market statistics. Innovation at work consists in analyzing Mattel's strategy and extracting from it the motivations and directions of Barbie brand development based on selected products and activities. The constant remodeling of the company and adaptation to the prevailing conditions can be considered a phenomenon of Mattel. This provides an advantage in the toy industry and builds an extremely strong community of informed and loyal buyers. The study showed that Mattel's marketing strategy helps to position the brand in the market in a competitive manner and achieve the intended business goals in a short time.
dc.abstract.plpl
Praca magisterska dotyczy skuteczności zarządzania marką w praktyce w oparciu o strategię firmy Mattel. Celem pracy jest wykazanie skuteczności zarządzania marką, czyli realizacji celów na podstawie strategii. Pełny opis skuteczności był możliwy przy jednoczesnym analizowaniu strategii konkurencji, stąd w pracy pojawiły się odniesienia do głównych rywali Mattela – firm LEGO i Hasbro. Proces badawczy został oparty na badaniach wtórnych: analizie zawartości literatury, dokumentów firmy Mattel i statystykach dotyczących rynku zabawek. Innowacyjność pracy polega na analizie strategii firmy Mattel i wyodrębnieniu z niej motywacji oraz kierunków rozwoju marki Barbie w oparciu o wybrane produkty i działania. Za fenomen firmy Mattel można uznać ciągłe przemodelowywanie przedsiębiorstwa i dostosowywanie do panujących warunków. Zapewnia to przewagę w przemyśle zabawkarskim oraz budowanie niezwykle silnej społeczności złożonej ze świadomych i lojalnych nabywców. W pracy wykazano, że strategia marketingowa firmy Mattel pomaga pozycjonować markę na rynku w sposób konkurencyjny i w krótkim czasie osiągać zamierzone cele biznesowe.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.contributor.authorpl
Plebańska, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.contributor.reviewerpl
Modzelewska, Anna
dc.date.accessioned
2022-07-06T21:54:39Z
dc.date.available
2022-07-06T21:54:39Z
dc.date.submittedpl
2022-07-06
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą współczesną
dc.identifier.apdpl
diploma-157959-248058
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295021
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BARBIE, BRAND MANAGEMENT, EFFECTIVENESS, MARKETING STRATEGY, MATTEL
dc.subject.plpl
BARBIE, MATTEL, SKUTECZNOŚĆ, STRATEGIA MARKETINGOWA, ZARZĄDZANIE MARKĄ
dc.titlepl
Skuteczność zarządzania marką w praktyce. Strategia firmy Mattel
dc.title.alternativepl
Brand management effectiveness in practice. Mattel's strategy.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
100
Views per month
Views per city
Warsaw
28
Krakow
13
Poznan
7
Skawina
4
Myślenice
3
Wroclaw
3
Lviv
2
Olsztyn
2
Raszyn
2
Siemianowice Śląskie
2

No access

No Thumbnail Available
Collections