Architektura informacji oraz użyteczność stron internetowych odzieżowych marek premium oraz marek sieciowych - studium porównawcze

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of present thesis is to compare the information architecture of websites of fashion premium brands and network brands. In particular, the Gucci, Dior, H&M and Zara brands were analyzed. The basic question that guides the research is: „Does the brand's exclusivity affect the quality and architecture of its website?”. All considerations are based on the use of research methods: content analysis, use of analytical tools, conducting a survey and interviews, as well as the use of the bibliographic method, and methods of analysis and criticism of literature. Not only did the research results allow to check the validity of the thesis, but to expose the personal preferences of users. They also became the basis for offering propositions to websites that can improve the quality of their services.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest porównanie architektury informacji stron internetowych modowych marek premium oraz marek sieciowych. W szczególności analizie zostały poddane marki Gucci, Dior, H&M oraz Zara. Podstawowe pytanie, które przyświeca wykonanym badaniom to: „Czy ekskluzywność marki wpływa na jakość oraz architekturę jej strony internetowej?”. Całość rozważań oparta jest na wykorzystaniu metod badawczych: analizie treści, wykorzystaniu narzędzi analitycznych, przeprowadzeniu ankiety oraz wywiadów, a także użyciu metody bibliograficznej, jak również metody analizy i krytyki piśmiennictwa. Wyniki badań pozwoliły sprawdzić słuszność postawionej tezy, a także odkryć osobiste preferencje użytkowników. Stały się również podstawą do udzielenia propozycji stronom internetowym, dzięki którym mogą podnieść jakość swoich usług.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorRak, Dorotapl
dc.contributor.authorBoćko, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRak, Dorotapl
dc.contributor.reviewerBabik, Wiesław - 127154 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:35:48Z
dc.date.available2020-07-28T05:35:48Z
dc.date.submitted2020-07-02pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-139391-244432pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240192
dc.languagepolpl
dc.subject.eninformation architecture, website quality, fashion brands, website designpl
dc.subject.plarchitektura informacji, jakość stron internetowych, marki modowe, projektowanie stron internetowychpl
dc.titleArchitektura informacji oraz użyteczność stron internetowych odzieżowych marek premium oraz marek sieciowych - studium porównawczepl
dc.title.alternativeInformation architecture and usability of websites of premium and chain clothing brands- a comparative studypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of present thesis is to compare the information architecture of websites of fashion premium brands and network brands. In particular, the Gucci, Dior, H&M and Zara brands were analyzed. The basic question that guides the research is: „Does the brand's exclusivity affect the quality and architecture of its website?”. All considerations are based on the use of research methods: content analysis, use of analytical tools, conducting a survey and interviews, as well as the use of the bibliographic method, and methods of analysis and criticism of literature. Not only did the research results allow to check the validity of the thesis, but to expose the personal preferences of users. They also became the basis for offering propositions to websites that can improve the quality of their services.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest porównanie architektury informacji stron internetowych modowych marek premium oraz marek sieciowych. W szczególności analizie zostały poddane marki Gucci, Dior, H&M oraz Zara. Podstawowe pytanie, które przyświeca wykonanym badaniom to: „Czy ekskluzywność marki wpływa na jakość oraz architekturę jej strony internetowej?”. Całość rozważań oparta jest na wykorzystaniu metod badawczych: analizie treści, wykorzystaniu narzędzi analitycznych, przeprowadzeniu ankiety oraz wywiadów, a także użyciu metody bibliograficznej, jak również metody analizy i krytyki piśmiennictwa. Wyniki badań pozwoliły sprawdzić słuszność postawionej tezy, a także odkryć osobiste preferencje użytkowników. Stały się również podstawą do udzielenia propozycji stronom internetowym, dzięki którym mogą podnieść jakość swoich usług.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Rak, Dorota
dc.contributor.authorpl
Boćko, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Rak, Dorota
dc.contributor.reviewerpl
Babik, Wiesław - 127154
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:35:48Z
dc.date.available
2020-07-28T05:35:48Z
dc.date.submittedpl
2020-07-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-139391-244432
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240192
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
information architecture, website quality, fashion brands, website design
dc.subject.plpl
architektura informacji, jakość stron internetowych, marki modowe, projektowanie stron internetowych
dc.titlepl
Architektura informacji oraz użyteczność stron internetowych odzieżowych marek premium oraz marek sieciowych - studium porównawcze
dc.title.alternativepl
Information architecture and usability of websites of premium and chain clothing brands- a comparative study
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available