Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Architektura informacji oraz użyteczność stron internetowych odzieżowych marek premium oraz marek sieciowych - studium porównawcze
Information architecture and usability of websites of premium and chain clothing brands- a comparative study
architektura informacji, jakość stron internetowych, marki modowe, projektowanie stron internetowych
information architecture, website quality, fashion brands, website design
Celem niniejszej pracy jest porównanie architektury informacji stron internetowych modowych marek premium oraz marek sieciowych. W szczególności analizie zostały poddane marki Gucci, Dior, H&M oraz Zara. Podstawowe pytanie, które przyświeca wykonanym badaniom to: „Czy ekskluzywność marki wpływa na jakość oraz architekturę jej strony internetowej?”. Całość rozważań oparta jest na wykorzystaniu metod badawczych: analizie treści, wykorzystaniu narzędzi analitycznych, przeprowadzeniu ankiety oraz wywiadów, a także użyciu metody bibliograficznej, jak również metody analizy i krytyki piśmiennictwa. Wyniki badań pozwoliły sprawdzić słuszność postawionej tezy, a także odkryć osobiste preferencje użytkowników. Stały się również podstawą do udzielenia propozycji stronom internetowym, dzięki którym mogą podnieść jakość swoich usług.
The purpose of present thesis is to compare the information architecture of websites of fashion premium brands and network brands. In particular, the Gucci, Dior, H&M and Zara brands were analyzed. The basic question that guides the research is: „Does the brand's exclusivity affect the quality and architecture of its website?”. All considerations are based on the use of research methods: content analysis, use of analytical tools, conducting a survey and interviews, as well as the use of the bibliographic method, and methods of analysis and criticism of literature. Not only did the research results allow to check the validity of the thesis, but to expose the personal preferences of users. They also became the basis for offering propositions to websites that can improve the quality of their services.
dc.abstract.en | The purpose of present thesis is to compare the information architecture of websites of fashion premium brands and network brands. In particular, the Gucci, Dior, H&M and Zara brands were analyzed. The basic question that guides the research is: „Does the brand's exclusivity affect the quality and architecture of its website?”. All considerations are based on the use of research methods: content analysis, use of analytical tools, conducting a survey and interviews, as well as the use of the bibliographic method, and methods of analysis and criticism of literature. Not only did the research results allow to check the validity of the thesis, but to expose the personal preferences of users. They also became the basis for offering propositions to websites that can improve the quality of their services. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest porównanie architektury informacji stron internetowych modowych marek premium oraz marek sieciowych. W szczególności analizie zostały poddane marki Gucci, Dior, H&M oraz Zara. Podstawowe pytanie, które przyświeca wykonanym badaniom to: „Czy ekskluzywność marki wpływa na jakość oraz architekturę jej strony internetowej?”. Całość rozważań oparta jest na wykorzystaniu metod badawczych: analizie treści, wykorzystaniu narzędzi analitycznych, przeprowadzeniu ankiety oraz wywiadów, a także użyciu metody bibliograficznej, jak również metody analizy i krytyki piśmiennictwa. Wyniki badań pozwoliły sprawdzić słuszność postawionej tezy, a także odkryć osobiste preferencje użytkowników. Stały się również podstawą do udzielenia propozycji stronom internetowym, dzięki którym mogą podnieść jakość swoich usług. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Rak, Dorota | pl |
dc.contributor.author | Boćko, Martyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Rak, Dorota | pl |
dc.contributor.reviewer | Babik, Wiesław - 127154 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T05:35:48Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T05:35:48Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-02 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-139391-244432 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240192 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | information architecture, website quality, fashion brands, website design | pl |
dc.subject.pl | architektura informacji, jakość stron internetowych, marki modowe, projektowanie stron internetowych | pl |
dc.title | Architektura informacji oraz użyteczność stron internetowych odzieżowych marek premium oraz marek sieciowych - studium porównawcze | pl |
dc.title.alternative | Information architecture and usability of websites of premium and chain clothing brands- a comparative study | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |