Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
" Czynniki wpływające na decyzje zakupowe młodych konsumentów z Polski."
"Factors influencing the purchase prices of young consumers from Poland."
konsument – pandemia – zakupy
consumer - pandemic - shopping
Głównym celem pracy pt. “Czynniki wpływające na decyzje zakupowe młodych konsumentów z Polski” było zbadanie zachowań nabywców na polskim rynku z naciskiem na zmiany jakie nastąpiły od czasu trwania pandemii Covid-19. Praca została podzielona na cztery części. Pierwsza część skupia się na wprowadzeniu w tematykę, wyjaśnia kim jest konsument, opisuje typy konsumentów oraz modele zachowań. Druga część to opis czynników mających wpływ na zachowania młodych nabywców. Trzecia część przedstawia jaki wpływ na decyzje zakupowe odcisnęła sytuacja epidemiologiczna panująca na świecie. Czwarta część to analiza badań własnych. Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową, głównie w zakresie marketingu i psychologii konsumenta. Metodą badawczą zastosowaną na potrzeby pracy była ankieta na próbie badawczej liczącej 100 osób w przedziale wiekowym 18-30 lat. W badanej pracy zgodnie z założeniami wykazano jakie zachowania kierują młodymi konsumentami w wyborze produktów. Poniższa praca pozwoliła zrozumieć podejście do zakupów podczas pandemii oraz przedstawiła jakie zmiany w decyzjach zakupowych nastąpiły u młodych konsumentów z Polski.
The main purpose of the work entitled " Factors influencing the purchase prices of young consumers from Poland” was to examine the behavior of buyers in the Polish market with an emphasis on changes that have occurred since the Covid-19 pandemic. The work was divided into four parts. The first part focuses on an introduction to the subject, explains who the consumer is, describes the types of consumers and models of behavior. The second part describes the factors influencing the behavior of young people. The third part presents the impact of the epidemiological situation in the world on purchasing decisions. The fourth part is an analysis of own research. Professional literature was used to write the work, mainly in the field of marketing and consumer psychology. The research method used for the purposes of the study was a survey on a research sample of 100 people aged 18-30. In the study, in line with the assumptions, it was proved what behaviors guide young consumers in choosing products. The following work helped to understand the approach to purchasing during a pandemic.
dc.abstract.en | The main purpose of the work entitled " Factors influencing the purchase prices of young consumers from Poland” was to examine the behavior of buyers in the Polish market with an emphasis on changes that have occurred since the Covid-19 pandemic. The work was divided into four parts. The first part focuses on an introduction to the subject, explains who the consumer is, describes the types of consumers and models of behavior. The second part describes the factors influencing the behavior of young people. The third part presents the impact of the epidemiological situation in the world on purchasing decisions. The fourth part is an analysis of own research. Professional literature was used to write the work, mainly in the field of marketing and consumer psychology. The research method used for the purposes of the study was a survey on a research sample of 100 people aged 18-30. In the study, in line with the assumptions, it was proved what behaviors guide young consumers in choosing products. The following work helped to understand the approach to purchasing during a pandemic. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem pracy pt. “Czynniki wpływające na decyzje zakupowe młodych konsumentów z Polski” było zbadanie zachowań nabywców na polskim rynku z naciskiem na zmiany jakie nastąpiły od czasu trwania pandemii Covid-19. Praca została podzielona na cztery części. Pierwsza część skupia się na wprowadzeniu w tematykę, wyjaśnia kim jest konsument, opisuje typy konsumentów oraz modele zachowań. Druga część to opis czynników mających wpływ na zachowania młodych nabywców. Trzecia część przedstawia jaki wpływ na decyzje zakupowe odcisnęła sytuacja epidemiologiczna panująca na świecie. Czwarta część to analiza badań własnych. Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową, głównie w zakresie marketingu i psychologii konsumenta. Metodą badawczą zastosowaną na potrzeby pracy była ankieta na próbie badawczej liczącej 100 osób w przedziale wiekowym 18-30 lat. W badanej pracy zgodnie z założeniami wykazano jakie zachowania kierują młodymi konsumentami w wyborze produktów. Poniższa praca pozwoliła zrozumieć podejście do zakupów podczas pandemii oraz przedstawiła jakie zmiany w decyzjach zakupowych nastąpiły u młodych konsumentów z Polski. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.author | Kaczmarek, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-07-01T21:36:51Z | |
dc.date.available | 2021-07-01T21:36:51Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-01 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-147063-238102 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/275897 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | consumer - pandemic - shopping | pl |
dc.subject.pl | konsument – pandemia – zakupy | pl |
dc.title | " Czynniki wpływające na decyzje zakupowe młodych konsumentów z Polski." | pl |
dc.title.alternative | "Factors influencing the purchase prices of young consumers from Poland." | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |