Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wzorce spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym
"Models of spending free time by children at an early primary school age."
czas wolny dzieci
free time by children
"Wzorce spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym".Przedmiotem badań były wzorce spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym. Celem badań było ukazanie wzorców spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym Szkoły Podstawowej w Jasionowie. Problematyka opiera się na ustaleniu wzorców spędzania czasu wolnego przez dzieci młodsze, które z nich są dominujące oraz w jaki sposób rodzice i szkoła wpływają na sposób spędzania czasu wolnego danych dzieci. Sposób spędzania czasu wolnego jest nieodłącznym elementem powodzeń szkolnych, osiągnięć, jakości życia oraz efektów ekonomicznych. Przekazując dzieciom pożyteczną wiedzę o sposobach spędzania czasu wolnego przy zachowaniu zdrowia, kształtując umiejętności i postawy mu sprzyjające możemy poprawić jakość i efekty dalszego życia dzieci, a tym samym społeczeństwa.Cel badań realizowano za pomocą sondażu diagnostycznego, w którym posłużono się techniką obserwacji zachowań uczniowskich, oraz ankietą skierowaną do rodziców. Badaniem objęto 80 uczniów z wybranej szkoły Gminy Haczów.Uzyskane wyniki badań potwierdzają konieczność ukazywania różnorodnych wzorców spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym. Potwierdzony zostaje znaczący wpływ rodziny na sposób spędzania wolnego czasu przez dzieci w wieku młodszym szkolnym. Widoczne są również konsekwencje wynikające z małego zainteresowania efektywnym wypełnianiem czasu wolnego dzieci. Mowa tutaj o zbyt małej ilości czasu spędzanego przez rodziców z dziećmi oraz o dominacji głównie jednej formy wypełniania czasu wolnego, a mianowicie spędzanie go na świeżym powietrzu.
"Models of spending free time by children at an early primary school age."The subject of the research were models of spending free time by children at an early primary school age. The aim of this study was to show the models of spending free time by children at an early primary school age in primary school in Jasionów. The issue is based on determining the models of spending free time by children at an early primary school age. Which of them are dominant and how the parents and the school influence the way of spending free time by this group of children. The way in which free time is spent is an integral part of school success, achievements, quality of living and economic effects. By providing children with useful knowledge of how to spend free time without risking their health, shaping positive skills and attitudes, we can improve the quality and effects of further life of children, and the society as well.The aim of the study was completed by the means of a diagnostic survey, using the observation technique of student’s behavior and the questionnaire addressed to parents. 80 students from the given school in Haczów district took part in the research..The obtained results confirmed the need for presenting a variety of models of spending free time by children at an early primary school age. It also proved that there is a significant impact of the family on the way children spend their free time. There is also seen the lack of interest in the effective fulfillment of the leisure time. This refers to the very little amount of time spent by parents with their children and the domination of mainly one form of spending free time, namely outdoors.
dc.abstract.en | "Models of spending free time by children at an early primary school age."The subject of the research were models of spending free time by children at an early primary school age. The aim of this study was to show the models of spending free time by children at an early primary school age in primary school in Jasionów. The issue is based on determining the models of spending free time by children at an early primary school age. Which of them are dominant and how the parents and the school influence the way of spending free time by this group of children. The way in which free time is spent is an integral part of school success, achievements, quality of living and economic effects. By providing children with useful knowledge of how to spend free time without risking their health, shaping positive skills and attitudes, we can improve the quality and effects of further life of children, and the society as well.The aim of the study was completed by the means of a diagnostic survey, using the observation technique of student’s behavior and the questionnaire addressed to parents. 80 students from the given school in Haczów district took part in the research..The obtained results confirmed the need for presenting a variety of models of spending free time by children at an early primary school age. It also proved that there is a significant impact of the family on the way children spend their free time. There is also seen the lack of interest in the effective fulfillment of the leisure time. This refers to the very little amount of time spent by parents with their children and the domination of mainly one form of spending free time, namely outdoors. | pl |
dc.abstract.pl | "Wzorce spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym".Przedmiotem badań były wzorce spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym. Celem badań było ukazanie wzorców spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym Szkoły Podstawowej w Jasionowie. Problematyka opiera się na ustaleniu wzorców spędzania czasu wolnego przez dzieci młodsze, które z nich są dominujące oraz w jaki sposób rodzice i szkoła wpływają na sposób spędzania czasu wolnego danych dzieci. Sposób spędzania czasu wolnego jest nieodłącznym elementem powodzeń szkolnych, osiągnięć, jakości życia oraz efektów ekonomicznych. Przekazując dzieciom pożyteczną wiedzę o sposobach spędzania czasu wolnego przy zachowaniu zdrowia, kształtując umiejętności i postawy mu sprzyjające możemy poprawić jakość i efekty dalszego życia dzieci, a tym samym społeczeństwa.Cel badań realizowano za pomocą sondażu diagnostycznego, w którym posłużono się techniką obserwacji zachowań uczniowskich, oraz ankietą skierowaną do rodziców. Badaniem objęto 80 uczniów z wybranej szkoły Gminy Haczów.Uzyskane wyniki badań potwierdzają konieczność ukazywania różnorodnych wzorców spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym. Potwierdzony zostaje znaczący wpływ rodziny na sposób spędzania wolnego czasu przez dzieci w wieku młodszym szkolnym. Widoczne są również konsekwencje wynikające z małego zainteresowania efektywnym wypełnianiem czasu wolnego dzieci. Mowa tutaj o zbyt małej ilości czasu spędzanego przez rodziców z dziećmi oraz o dominacji głównie jednej formy wypełniania czasu wolnego, a mianowicie spędzanie go na świeżym powietrzu. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.contributor.advisor | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.contributor.author | Tasz, Iwona | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
dc.contributor.reviewer | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-23T23:24:50Z | |
dc.date.available | 2020-07-23T23:24:50Z | |
dc.date.submitted | 2012-06-13 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika wczesnoszkolna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-65136-132835 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/178659 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | free time by children | pl |
dc.subject.pl | czas wolny dzieci | pl |
dc.title | Wzorce spędzania czasu wolnego przez dzieci w młodszym wieku szkolnym | pl |
dc.title.alternative | "Models of spending free time by children at an early primary school age." | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |