Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Reklama i marketing w organizacji na przykładzie firmy Maxton Design
Advertising and marketing in an organization on the example of Maxton Design company
marketing, reklama, organizacja, Internet, wideo
marketing, advertising, organization, Internet, video
Niniejsza praca magisterska porusza przede wszystkim kwestie związane z szeroko pojmowaną działalnością marketingową oraz reklamową, wraz z omówieniem i charakterystyką ich najistotniejszych cech zarówno pod względem czysto teoretycznym, jak również skorelowanych bezpośrednio z pragmatycznym wykorzystaniem wspomnianych kategorii. Celem pracy jest zbadanie konkretnych aspektów działalności reklamowej oraz marketingowej w firmie Maxton Design, ze szczególnym uwzględnieniem sposobu ich realizacji, produkcji treści, ukazania istotności w kontekście funkcjonowania organizacji na wielu płaszczyznach oraz zbadaniu i analizie ich atrybutów pod kątem pragmatyczności i korzyści płynących dla organizacji. W badaniach wykorzystałem metodologię jakościową, w tym następujące techniki badawcze: wywiad częściowo ustrukturalizowany, obserwacja uczestnicząca jawna, netografia oraz shadowing. Prowadzona w odpowiedni i konsekwentny sposób działalność marketingowa oraz reklamowa w badanej organizacji przyczyniła się do osiągania przez firmę relatywnie dużych korzyści związanych z promocją marki i budowania jej świadomości wśród konsumentów. Dobre zarządzanie organizacją pozwala na odpowiednie wyznaczenie i realizowanie założonych celów, a także w organizowaniu odpowiedniej systematyki pracy opartej na doświadczeniu i zaangażowaniu kadry pracowniczej. W badanej organizacji marketing i reklama posiadają na tyle plastyczną formę, że względnie łatwo udaje się je dopasować pod konkretne potrzeby i okoliczności, również te niesprzyjające.
This master's thesis deals primarily with issues related to the broadly understood marketing and advertising activity, along with a discussion and characteristics of their most important features both in purely theoretical terms, as well as directly correlated with the pragmatic use of the above-mentioned categories. The aim of the master thesis is to examine specific aspects of advertising and marketing activities at Maxton Design company, with particular emphasis on the manner of their implementation, content production, showing importance in the context of the organization's functioning on many levels, and examining and analyzing their attributes in terms of pragmatism and benefits for the organization. In my research, I used a qualitative methodology, including the following research techniques: semi-structured interview, explicit participant observation, netography and shadowing. Properly and consistently conducted marketing and advertising activities in the surveyed organization contributed to the achievement by the company of relatively large benefits related to the promotion of the brand and building its awareness among consumers. Good management of the organization allows for the appropriate setting and implementation of the assumed goals, as well as the organization of appropriate work systematics based on the experience and commitment of the staff. In the analyzed organization, marketing and advertising have such a plastic form that it is relatively easy to adapt them to specific needs and circumstances, including unfavorable ones.
dc.abstract.en | This master's thesis deals primarily with issues related to the broadly understood marketing and advertising activity, along with a discussion and characteristics of their most important features both in purely theoretical terms, as well as directly correlated with the pragmatic use of the above-mentioned categories. The aim of the master thesis is to examine specific aspects of advertising and marketing activities at Maxton Design company, with particular emphasis on the manner of their implementation, content production, showing importance in the context of the organization's functioning on many levels, and examining and analyzing their attributes in terms of pragmatism and benefits for the organization. In my research, I used a qualitative methodology, including the following research techniques: semi-structured interview, explicit participant observation, netography and shadowing. Properly and consistently conducted marketing and advertising activities in the surveyed organization contributed to the achievement by the company of relatively large benefits related to the promotion of the brand and building its awareness among consumers. Good management of the organization allows for the appropriate setting and implementation of the assumed goals, as well as the organization of appropriate work systematics based on the experience and commitment of the staff. In the analyzed organization, marketing and advertising have such a plastic form that it is relatively easy to adapt them to specific needs and circumstances, including unfavorable ones. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca magisterska porusza przede wszystkim kwestie związane z szeroko pojmowaną działalnością marketingową oraz reklamową, wraz z omówieniem i charakterystyką ich najistotniejszych cech zarówno pod względem czysto teoretycznym, jak również skorelowanych bezpośrednio z pragmatycznym wykorzystaniem wspomnianych kategorii. Celem pracy jest zbadanie konkretnych aspektów działalności reklamowej oraz marketingowej w firmie Maxton Design, ze szczególnym uwzględnieniem sposobu ich realizacji, produkcji treści, ukazania istotności w kontekście funkcjonowania organizacji na wielu płaszczyznach oraz zbadaniu i analizie ich atrybutów pod kątem pragmatyczności i korzyści płynących dla organizacji. W badaniach wykorzystałem metodologię jakościową, w tym następujące techniki badawcze: wywiad częściowo ustrukturalizowany, obserwacja uczestnicząca jawna, netografia oraz shadowing. Prowadzona w odpowiedni i konsekwentny sposób działalność marketingowa oraz reklamowa w badanej organizacji przyczyniła się do osiągania przez firmę relatywnie dużych korzyści związanych z promocją marki i budowania jej świadomości wśród konsumentów. Dobre zarządzanie organizacją pozwala na odpowiednie wyznaczenie i realizowanie założonych celów, a także w organizowaniu odpowiedniej systematyki pracy opartej na doświadczeniu i zaangażowaniu kadry pracowniczej. W badanej organizacji marketing i reklama posiadają na tyle plastyczną formę, że względnie łatwo udaje się je dopasować pod konkretne potrzeby i okoliczności, również te niesprzyjające. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.contributor.author | Szczygieł, Michał | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.contributor.reviewer | Laberschek, Marcin | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-06T21:54:43Z | |
dc.date.available | 2022-07-06T21:54:43Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157962-246228 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295022 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing, advertising, organization, Internet, video | pl |
dc.subject.pl | marketing, reklama, organizacja, Internet, wideo | pl |
dc.title | Reklama i marketing w organizacji na przykładzie firmy Maxton Design | pl |
dc.title.alternative | Advertising and marketing in an organization on the example of Maxton Design company | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |