Elektroniczna administracja na przykładzie Cyfrowego Urzędu w portalu Wrota Małopolski.

master
dc.abstract.enComputers and telecommunications have become one of the main factors that influenced the business offices in Poland. When you began to consider the issue of public administration were necessary changes in technology that would allow unambiguous identification of the user by the office used by the system and changes in the law which would contain definitions of basic concepts , standards, hardware and software , as well as identify those responsible for the process of computerization .The use of new information and communication technologies have fundamentally transformed the face of modern society , which is called information . Tool for the construction of the information society is the internet , so is considered to be an excellent tool for building the information society. The use of modern technical possibilities regarding public access to government bodies and government can increase operational efficiency and reduce costs. Evidence of this is the development of e-government , understood as the possibility of implementing administrative matters through the Internet.The main objective of this paper is to present the draft Digital Office which is a component of Malopolska Gateway portal , which is a regional concept of e-administration . Digital Office at Gate Little Poland is an expression of the latest Polish aspirations in the field of computerization of entities performing public tasks . Analyzed the issue will be presented in a general comment on the role of the Internet as a primary tool of shaping the information society , and thus the construction and development of e- administarcji in Poland. Malopolska Gateway is a large project and the first project , which aims at the development of e -government in the whole region , because the portal is integrated on a single platform systems used in public life. Use of the Internet to start affairs offices are primarily beneficial to both reduce the number of visits to the office . The construction of e-government project in Galicia determines the way forward innovation in the Polish government to give impetus to further changes in the function of public administration. As a result, the portal provides current knowledge on the life of the region and its inhabitants.The first chapter was the history of public administration in Poland , also discussed the issue of the development of the information society and e-government . Besides, presented the concept of e-government . The second chapter is devoted to the issue of the electronic document , and in particular the concept of an electronic document . The differences between the electronic document and the form of written , oral form and content personalization . It also discusses the issue of authentication of electronic documents . Presented a method accepted by Polish law , the electronic signature , the profile of trusted , personal signature . In addition, discusses the issue of electronic signatures and people who can not read or write. The third chapter presents the issue of bringing applications and serve documents electronically , as well as being shown information about the Public Information Bulletin . The fourth chapter presents the issues of Malopolska Gate overview of its history , the construction of the website and the results of such a page. The final chapter presents the project of e-government , implemented by the Lesser Poland region . Discusses the structure and functioning of the Digital Office , which is a component of Malopolska Gateway portal .In developing these issues paid attention not only on the theoretical aspect , but also practical , so the already existing solutions and information systems .pl
dc.abstract.plInformatyka i telekomunikacja stały się jednym z podstawowych czynników, które wpłynęły na działalność urzędów w Polsce. Gdy zaczęto rozważać kwestię informatyzacji administracji publicznej okazały się konieczne zmiany w technologii, które umożliwiałyby jednoznaczną identyfikację użytkownika przez wykorzystywany przez urząd system informatyczny oraz zmiany w prawie, które miałyby określać definicje podstawowych pojęć, standardy urządzeń i oprogramowania, a także wskazać podmioty odpowiedzialne za proces informatyzacji.Zastosowanie nowych technik informacyjno-komunikacyjnych w sposób zasadniczy przeobraziło oblicze współczesnego społeczeństwa, które nazywane jest informacyjnym. Narzędziem służącym budowie społeczeństwa informacyjnego jest internet, dlatego uważany jest za doskonałe narzędzie służące budowie społeczeństwa informacyjnego. Wykorzystanie współczesnych możliwości technicznych w zakresie dostępu obywateli do organów samorządu i administracji państwowej pozwala na zwiększenie wydajności działań oraz zmniejszenie kosztów. Wyrazem tego jest rozwój elektronicznej administracji, rozumianej jako możliwość realizacji spraw administracyjnych za pośrednictwem internetu. Głównym celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie projektu Cyfrowy Urząd będącego składową portalu internetowego Wrota Małopolski, który stanowi regionalną koncepcję budowy elektronicznej administracji. Cyfrowy Urząd we Wrotach Małopolski jest wyrazem najnowszych dążeń Polski w dziedzinie informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Analizowane zagadnienie przedstawione zostanie na tle ogólnych uwag dotyczących roli internetu, jako podstawowego narzędzia kształtowania społeczeństwa informacyjnego, a co za tym idzie budowy i rozwoju e-administarcji w Polsce. Wrota Małopolski to duże przedsięwzięcie i pierwszy projekt, którego celem jest rozwój e-administracji w całym województwie, ponieważ portal ma integrować na jednej platformie systemy informatyczne wykorzystywane w życiu publicznym. Wykorzystanie Internetu do rozpoczynania spraw w urzędach to przede wszystkim korzystne dla obu stron ograniczenie liczby wizyt w urzędzie. Realizacja budowy projektu elektronicznej administracji w Małopolsce wyznacza dalsze kierunki rozwoju nowoczesnych rozwiązań w polskiej administracji dając impuls do dalszych zmian w funkcjonalności administracji publicznej. W rezultacie portal dostarcza aktualną wiedzę na temat życia regionu i jego mieszkańców. W rozdziale pierwszym została przedstawiona historia administracji publicznej w Polsce, omówiono również zagadnienie społeczeństwa informacyjnego oraz rozwój e-administracji. Poza tym przedstawiono pojęcie e-administracji. Rozdział drugi poświęcony jest zagadnieniu dokumentu elektronicznego, a przede wszystkim pojęciu dokumentu elektronicznego. Przedstawiono różnice pomiędzy dokumentem elektronicznym a formą pisemną, formą ustną oraz personalizacją treści. Ponadto omówiono zagadnienie uwierzytelniania dokumentu elektronicznego. Przedstawione zostały metody, akceptowane przez polskie ustawodawstwo, czyli podpis elektroniczny, profil zaufany, podpis osobisty. Dodatkowo omówiono problem podpisu elektronicznego a osób nie potrafiących czytać lub pisać. W rozdziale trzecim zaprezentowano kwestię wnoszenia podań oraz doręczania dokumentów elektronicznie, a także ukazane zostały informacje odnośnie Biuletynu Informacji Publicznej. Z kolei rozdział czwarty prezentuje zagadnienia dotyczące Wrót Małopolski z omówieniem historii jego powstania, budowy strony internetowej oraz rezultatów powstania takiej strony. Rozdział ostatni przedstawia projekt budowy e-administracji, realizowanego przez województwo małopolskie. Omówiona została budowa oraz funkcjonowanie Cyfrowego Urzędu, będącego składową portalu internetowego Wrota Małopolski. Opracowując powyższe zagadnienia zwracałem uwagę nie tylko na aspekt teoretyczny, ale i praktyczny, a więc na już istniejące rozwiązania i systemy informatycznepl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDąbek, Dorota - 127695 pl
dc.contributor.authorZiomek, Tomaszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerJakimowicz, Wojciech - 128412 pl
dc.contributor.reviewerDąbek, Dorota - 127695 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T16:47:59Z
dc.date.available2020-07-20T16:47:59Z
dc.date.submitted2013-10-29pl
dc.fieldofstudyadministracjapl
dc.identifier.apddiploma-59732-120874pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173383
dc.languagepolpl
dc.subject.enElectronic Administration, Digital Office, Malopolska Gatewaypl
dc.subject.plElektroniczna Administracja, Cyfrowy Urząd, Wrota Małopolskipl
dc.titleElektroniczna administracja na przykładzie Cyfrowego Urzędu w portalu Wrota Małopolski.pl
dc.title.alternativeElectronic Administration based on Digital Office in Malopolska Gateway portal.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Computers and telecommunications have become one of the main factors that influenced the business offices in Poland. When you began to consider the issue of public administration were necessary changes in technology that would allow unambiguous identification of the user by the office used by the system and changes in the law which would contain definitions of basic concepts , standards, hardware and software , as well as identify those responsible for the process of computerization .The use of new information and communication technologies have fundamentally transformed the face of modern society , which is called information . Tool for the construction of the information society is the internet , so is considered to be an excellent tool for building the information society. The use of modern technical possibilities regarding public access to government bodies and government can increase operational efficiency and reduce costs. Evidence of this is the development of e-government , understood as the possibility of implementing administrative matters through the Internet.The main objective of this paper is to present the draft Digital Office which is a component of Malopolska Gateway portal , which is a regional concept of e-administration . Digital Office at Gate Little Poland is an expression of the latest Polish aspirations in the field of computerization of entities performing public tasks . Analyzed the issue will be presented in a general comment on the role of the Internet as a primary tool of shaping the information society , and thus the construction and development of e- administarcji in Poland. Malopolska Gateway is a large project and the first project , which aims at the development of e -government in the whole region , because the portal is integrated on a single platform systems used in public life. Use of the Internet to start affairs offices are primarily beneficial to both reduce the number of visits to the office . The construction of e-government project in Galicia determines the way forward innovation in the Polish government to give impetus to further changes in the function of public administration. As a result, the portal provides current knowledge on the life of the region and its inhabitants.The first chapter was the history of public administration in Poland , also discussed the issue of the development of the information society and e-government . Besides, presented the concept of e-government . The second chapter is devoted to the issue of the electronic document , and in particular the concept of an electronic document . The differences between the electronic document and the form of written , oral form and content personalization . It also discusses the issue of authentication of electronic documents . Presented a method accepted by Polish law , the electronic signature , the profile of trusted , personal signature . In addition, discusses the issue of electronic signatures and people who can not read or write. The third chapter presents the issue of bringing applications and serve documents electronically , as well as being shown information about the Public Information Bulletin . The fourth chapter presents the issues of Malopolska Gate overview of its history , the construction of the website and the results of such a page. The final chapter presents the project of e-government , implemented by the Lesser Poland region . Discusses the structure and functioning of the Digital Office , which is a component of Malopolska Gateway portal .In developing these issues paid attention not only on the theoretical aspect , but also practical , so the already existing solutions and information systems .
dc.abstract.plpl
Informatyka i telekomunikacja stały się jednym z podstawowych czynników, które wpłynęły na działalność urzędów w Polsce. Gdy zaczęto rozważać kwestię informatyzacji administracji publicznej okazały się konieczne zmiany w technologii, które umożliwiałyby jednoznaczną identyfikację użytkownika przez wykorzystywany przez urząd system informatyczny oraz zmiany w prawie, które miałyby określać definicje podstawowych pojęć, standardy urządzeń i oprogramowania, a także wskazać podmioty odpowiedzialne za proces informatyzacji.Zastosowanie nowych technik informacyjno-komunikacyjnych w sposób zasadniczy przeobraziło oblicze współczesnego społeczeństwa, które nazywane jest informacyjnym. Narzędziem służącym budowie społeczeństwa informacyjnego jest internet, dlatego uważany jest za doskonałe narzędzie służące budowie społeczeństwa informacyjnego. Wykorzystanie współczesnych możliwości technicznych w zakresie dostępu obywateli do organów samorządu i administracji państwowej pozwala na zwiększenie wydajności działań oraz zmniejszenie kosztów. Wyrazem tego jest rozwój elektronicznej administracji, rozumianej jako możliwość realizacji spraw administracyjnych za pośrednictwem internetu. Głównym celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie projektu Cyfrowy Urząd będącego składową portalu internetowego Wrota Małopolski, który stanowi regionalną koncepcję budowy elektronicznej administracji. Cyfrowy Urząd we Wrotach Małopolski jest wyrazem najnowszych dążeń Polski w dziedzinie informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Analizowane zagadnienie przedstawione zostanie na tle ogólnych uwag dotyczących roli internetu, jako podstawowego narzędzia kształtowania społeczeństwa informacyjnego, a co za tym idzie budowy i rozwoju e-administarcji w Polsce. Wrota Małopolski to duże przedsięwzięcie i pierwszy projekt, którego celem jest rozwój e-administracji w całym województwie, ponieważ portal ma integrować na jednej platformie systemy informatyczne wykorzystywane w życiu publicznym. Wykorzystanie Internetu do rozpoczynania spraw w urzędach to przede wszystkim korzystne dla obu stron ograniczenie liczby wizyt w urzędzie. Realizacja budowy projektu elektronicznej administracji w Małopolsce wyznacza dalsze kierunki rozwoju nowoczesnych rozwiązań w polskiej administracji dając impuls do dalszych zmian w funkcjonalności administracji publicznej. W rezultacie portal dostarcza aktualną wiedzę na temat życia regionu i jego mieszkańców. W rozdziale pierwszym została przedstawiona historia administracji publicznej w Polsce, omówiono również zagadnienie społeczeństwa informacyjnego oraz rozwój e-administracji. Poza tym przedstawiono pojęcie e-administracji. Rozdział drugi poświęcony jest zagadnieniu dokumentu elektronicznego, a przede wszystkim pojęciu dokumentu elektronicznego. Przedstawiono różnice pomiędzy dokumentem elektronicznym a formą pisemną, formą ustną oraz personalizacją treści. Ponadto omówiono zagadnienie uwierzytelniania dokumentu elektronicznego. Przedstawione zostały metody, akceptowane przez polskie ustawodawstwo, czyli podpis elektroniczny, profil zaufany, podpis osobisty. Dodatkowo omówiono problem podpisu elektronicznego a osób nie potrafiących czytać lub pisać. W rozdziale trzecim zaprezentowano kwestię wnoszenia podań oraz doręczania dokumentów elektronicznie, a także ukazane zostały informacje odnośnie Biuletynu Informacji Publicznej. Z kolei rozdział czwarty prezentuje zagadnienia dotyczące Wrót Małopolski z omówieniem historii jego powstania, budowy strony internetowej oraz rezultatów powstania takiej strony. Rozdział ostatni przedstawia projekt budowy e-administracji, realizowanego przez województwo małopolskie. Omówiona została budowa oraz funkcjonowanie Cyfrowego Urzędu, będącego składową portalu internetowego Wrota Małopolski. Opracowując powyższe zagadnienia zwracałem uwagę nie tylko na aspekt teoretyczny, ale i praktyczny, a więc na już istniejące rozwiązania i systemy informatyczne
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dąbek, Dorota - 127695
dc.contributor.authorpl
Ziomek, Tomasz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Jakimowicz, Wojciech - 128412
dc.contributor.reviewerpl
Dąbek, Dorota - 127695
dc.date.accessioned
2020-07-20T16:47:59Z
dc.date.available
2020-07-20T16:47:59Z
dc.date.submittedpl
2013-10-29
dc.fieldofstudypl
administracja
dc.identifier.apdpl
diploma-59732-120874
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173383
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Electronic Administration, Digital Office, Malopolska Gateway
dc.subject.plpl
Elektroniczna Administracja, Cyfrowy Urząd, Wrota Małopolski
dc.titlepl
Elektroniczna administracja na przykładzie Cyfrowego Urzędu w portalu Wrota Małopolski.
dc.title.alternativepl
Electronic Administration based on Digital Office in Malopolska Gateway portal.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
24
Views per month
Views per city
Krakow
4
Szerzyny
3
Wroclaw
2
Dublin
1
Kalisz
1
Katowice
1
Kędzierzyn-Koźle
1
Lublin
1
Oświęcim
1
Radom
1

No access

No Thumbnail Available