Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Demoniczne oblicze kobiety na przykładzie Lilith w kulturze popularnej
The Demonic Face of Woman on the Example of Lilith in Popular Culture
Lilith, kobieta, demon, kultura popularna, gra, serial
Lilith, woman, demon, popular culture, video game, serial
Praca licencjacka ma na celu przybliżenie postaci Lilith i na jej postawie określenie wizerunku demonicznej strony kobiety w kulturze. W pierwszej kolejności została zbadana terminologia demonologiczna i jej funkcjonowanie w aspekcie biblijnym oraz kulturowym. Sprawdzono także, jakie konotacje występuję między kobietą a demonem w wyobrażeniach kulturowych. W dalszej części zostały przybliżone historie Lilith i postaci do niej podobnych. Ostatni rozdział analityczny to próba zbadania i przeanalizowania wizerunku Lilith występującego w dwóch wybranych elementach kultury popularnej: grach wideo i serialach.
The purpose of this graduation thesis is to demonstrate the figure of Lilith and investigate the image of the demonic side of woman in culture. Chapter 1 is introductory and defines the demonological terminology. Its functioning in the biblical and cultural aspect were also examined. The connotations between a woman and a demon in cultural imaginations were also checked. Chapter 2 examines the story of Lilith and its similar characters in other mythologies. The final chapter 3 introduces innovation, which involves examining and analyzing the image of Lilith in the video games and TV or internet series.
dc.abstract.en | The purpose of this graduation thesis is to demonstrate the figure of Lilith and investigate the image of the demonic side of woman in culture. Chapter 1 is introductory and defines the demonological terminology. Its functioning in the biblical and cultural aspect were also examined. The connotations between a woman and a demon in cultural imaginations were also checked. Chapter 2 examines the story of Lilith and its similar characters in other mythologies. The final chapter 3 introduces innovation, which involves examining and analyzing the image of Lilith in the video games and TV or internet series. | pl |
dc.abstract.pl | Praca licencjacka ma na celu przybliżenie postaci Lilith i na jej postawie określenie wizerunku demonicznej strony kobiety w kulturze. W pierwszej kolejności została zbadana terminologia demonologiczna i jej funkcjonowanie w aspekcie biblijnym oraz kulturowym. Sprawdzono także, jakie konotacje występuję między kobietą a demonem w wyobrażeniach kulturowych. W dalszej części zostały przybliżone historie Lilith i postaci do niej podobnych. Ostatni rozdział analityczny to próba zbadania i przeanalizowania wizerunku Lilith występującego w dwóch wybranych elementach kultury popularnej: grach wideo i serialach. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Plichta, Paweł - 142046 | pl |
dc.contributor.author | Kapusta, Izabela | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Mazur, Wojciech - 160665 | pl |
dc.contributor.reviewer | Plichta, Paweł - 142046 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-10-20T20:13:09Z | |
dc.date.available | 2020-10-20T20:13:09Z | |
dc.date.submitted | 2020-09-11 | pl |
dc.fieldofstudy | kulturoznawstwo międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-144414-184012 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/249654 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Lilith, woman, demon, popular culture, video game, serial | pl |
dc.subject.pl | Lilith, kobieta, demon, kultura popularna, gra, serial | pl |
dc.title | Demoniczne oblicze kobiety na przykładzie Lilith w kulturze popularnej | pl |
dc.title.alternative | The Demonic Face of Woman on the Example of Lilith in Popular Culture | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |