SPECYFIKA MARKETINGU BUSINESS TO BUSINESS

master
dc.abstract.enThe main purpose of this Master’s thesis is to present specific characteristics of industrial marketing. This paper focuses on the aspects of the B2B marketing elements, particularly those that distinguish it from the marketing of consumer goods.This paper consists of four chapters. The first chapter presents the theoretical and practical aspects of B2B marketing. The second chapter talks about B2B marketing tools based on a formula 4P. The third chapter describes the enterprise in the B2B market - Hutmen SA, presented in the previous chapter B2B "marketing instruments". The fourth chapter is devoted to the analysis of our research. This contains the results of studies conducted among employees from companies operating in B2B and B2C market. This chapter is aimed at verifing some of the specific characteristics of b2b marketing presented in previous chapters.pl
dc.abstract.plGłównym celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie specyficznych cech marketingu przemysłowego. Praca skupia się na przedstawieniu elementów marketingu B2B,w szczególności tych, które odróżniają go od marketingu dóbr konsumpcyjnych.Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział prezentuje teoretyczne i praktyczne aspekty marketingu B2B. Rozdział drugi ukazuje instrumenty marketingu B2B w oparciu o formułę 4P. Rozdział trzeci opisuje przedsiębiorstwo działające na rynku B2B – Hutmen S.A uwzględniając przedstawione w poprzednim rozdziale instrumenty marketingu B2B. Rozdział czwarty poświęcony jest analizie badań własnych. Rozdział ten zawiera wyniki badań przeprowadzonych wśród pracowników firm działających na rynku B2B oraz na rynku B2C. Miał on na celu weryfikację niektórych specyficznych cech marketingu B2B przedstawionych w poprzednich rozdziałach.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorWalencik, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerAdamus, Wiktor - 102333 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T12:03:11Z
dc.date.available2020-07-24T12:03:11Z
dc.date.submitted2012-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-70679-35358pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183790
dc.languagepolpl
dc.subject.enProduct - Price - Place - Promotion - Brandpl
dc.subject.plProdukt - Cena - Dystrybucja - Promocja - Markapl
dc.titleSPECYFIKA MARKETINGU BUSINESS TO BUSINESSpl
dc.title.alternativeSpecificity of the business to business marketingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main purpose of this Master’s thesis is to present specific characteristics of industrial marketing. This paper focuses on the aspects of the B2B marketing elements, particularly those that distinguish it from the marketing of consumer goods.This paper consists of four chapters. The first chapter presents the theoretical and practical aspects of B2B marketing. The second chapter talks about B2B marketing tools based on a formula 4P. The third chapter describes the enterprise in the B2B market - Hutmen SA, presented in the previous chapter B2B "marketing instruments". The fourth chapter is devoted to the analysis of our research. This contains the results of studies conducted among employees from companies operating in B2B and B2C market. This chapter is aimed at verifing some of the specific characteristics of b2b marketing presented in previous chapters.
dc.abstract.plpl
Głównym celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie specyficznych cech marketingu przemysłowego. Praca skupia się na przedstawieniu elementów marketingu B2B,w szczególności tych, które odróżniają go od marketingu dóbr konsumpcyjnych.Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział prezentuje teoretyczne i praktyczne aspekty marketingu B2B. Rozdział drugi ukazuje instrumenty marketingu B2B w oparciu o formułę 4P. Rozdział trzeci opisuje przedsiębiorstwo działające na rynku B2B – Hutmen S.A uwzględniając przedstawione w poprzednim rozdziale instrumenty marketingu B2B. Rozdział czwarty poświęcony jest analizie badań własnych. Rozdział ten zawiera wyniki badań przeprowadzonych wśród pracowników firm działających na rynku B2B oraz na rynku B2C. Miał on na celu weryfikację niektórych specyficznych cech marketingu B2B przedstawionych w poprzednich rozdziałach.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Walencik, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Adamus, Wiktor - 102333
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2020-07-24T12:03:11Z
dc.date.available
2020-07-24T12:03:11Z
dc.date.submittedpl
2012-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-70679-35358
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183790
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Product - Price - Place - Promotion - Brand
dc.subject.plpl
Produkt - Cena - Dystrybucja - Promocja - Marka
dc.titlepl
SPECYFIKA MARKETINGU BUSINESS TO BUSINESS
dc.title.alternativepl
Specificity of the business to business marketing
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available