Strategia rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego

master
dc.abstract.enThe aim of this study was to conduct a comprehensive analysis of the strategic activities of the tourist product of the Gorce National Park and their impact on the tourist image of this area and to propose a concept for the development strategy of the Park in the following years. Chapter I and II present the theoretical foundations of development strategies, tourism development strategies and the image of the tourism product. Chapter III presents an analysis of strategic activities in 2018-2022 regarding the development of the tourist product of the Gorce National Park. Chapter IV defines the conditions for creating a tourist product in the Park and the proposal of a development strategy concept. Various research methods were used in this study, including an analysis of the literature on the subject, a survey among tourists (N=100) regarding the impact of strategic activities on the tourist image of the GPN, as well as document analysis and observation. Proposals for shaping the tourism product development strategy of the Gorce National Park were presented. The results of the conducted research constitute a source of knowledge that may contribute to improving the current forms of operation and improving the management of the Gorce National Park and shaping its tourist product.pl
dc.abstract.plCelem pracy było przeprowadzenie kompleksowej analizy działań strategicznych produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego oraz ich wpływu na wizerunek turystyczny tego obszaru oraz zaproponowanie koncepcji strategii rozwoju Parku w dalszych latach. W rozdziale I oraz II przedstawione zostały podstawy teoretyczne strategii rozwoju, strategii rozwoju turystyki oraz wizerunku produktu turystycznego. Rozdział III przedstawia analizę działań strategicznych w latach 2018-2022 dotyczących rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego. Rozdział IV określa uwarunkowania tworzenia produktu turystycznego w Parku oraz propozycję koncepcji strategii rozwoju. W niniejszej pracy zastosowano różnorodne metody badawcze, w tym analizę literatury przedmiotu, sondaż wśród turystów (N=100) dotyczący wpływu działań strategicznych na wizerunek turystyczny GPN oraz analizę dokumentów i obserwację. Przedstawiono propozycje kształtowania strategii rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią źródło wiedzy, które może przyczynić się do doskonalenia obecnych form działania i usprawnienia zarządzania Gorczańskim Parkiem Narodowym oraz kształtowania jego produktu turystycznego.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPanasiuk, Aleksanderpl
dc.contributor.authorBartkowicz, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPanasiuk, Aleksanderpl
dc.contributor.reviewerŻemła, Michałpl
dc.date.accessioned2023-10-25T22:01:38Z
dc.date.available2023-10-25T22:01:38Z
dc.date.submitted2023-10-18pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystyce i w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-170844-307646pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322198
dc.languagepolpl
dc.subject.enSTRATEGIC MANAGEMENT – STRATEGY – TOURISM PRODUCT – TOURISM DEVELOPMENT STRATEGY – TOURISM IN PROTECTED AREASpl
dc.subject.plZARZĄDZANIE STRATEGICZNE – STRATEGIA – PRODUKT TURYSTYCZNY – STRATEGIA ROZWOJU TURYSTYKI – TURYSTYKA NA OBSZARACH CHRONIONYCHpl
dc.titleStrategia rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowegopl
dc.title.alternativeStrategy for the development of the tourist product of the Gorce National Parkpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study was to conduct a comprehensive analysis of the strategic activities of the tourist product of the Gorce National Park and their impact on the tourist image of this area and to propose a concept for the development strategy of the Park in the following years. Chapter I and II present the theoretical foundations of development strategies, tourism development strategies and the image of the tourism product. Chapter III presents an analysis of strategic activities in 2018-2022 regarding the development of the tourist product of the Gorce National Park. Chapter IV defines the conditions for creating a tourist product in the Park and the proposal of a development strategy concept. Various research methods were used in this study, including an analysis of the literature on the subject, a survey among tourists (N=100) regarding the impact of strategic activities on the tourist image of the GPN, as well as document analysis and observation. Proposals for shaping the tourism product development strategy of the Gorce National Park were presented. The results of the conducted research constitute a source of knowledge that may contribute to improving the current forms of operation and improving the management of the Gorce National Park and shaping its tourist product.
dc.abstract.plpl
Celem pracy było przeprowadzenie kompleksowej analizy działań strategicznych produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego oraz ich wpływu na wizerunek turystyczny tego obszaru oraz zaproponowanie koncepcji strategii rozwoju Parku w dalszych latach. W rozdziale I oraz II przedstawione zostały podstawy teoretyczne strategii rozwoju, strategii rozwoju turystyki oraz wizerunku produktu turystycznego. Rozdział III przedstawia analizę działań strategicznych w latach 2018-2022 dotyczących rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego. Rozdział IV określa uwarunkowania tworzenia produktu turystycznego w Parku oraz propozycję koncepcji strategii rozwoju. W niniejszej pracy zastosowano różnorodne metody badawcze, w tym analizę literatury przedmiotu, sondaż wśród turystów (N=100) dotyczący wpływu działań strategicznych na wizerunek turystyczny GPN oraz analizę dokumentów i obserwację. Przedstawiono propozycje kształtowania strategii rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią źródło wiedzy, które może przyczynić się do doskonalenia obecnych form działania i usprawnienia zarządzania Gorczańskim Parkiem Narodowym oraz kształtowania jego produktu turystycznego.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Panasiuk, Aleksander
dc.contributor.authorpl
Bartkowicz, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Panasiuk, Aleksander
dc.contributor.reviewerpl
Żemła, Michał
dc.date.accessioned
2023-10-25T22:01:38Z
dc.date.available
2023-10-25T22:01:38Z
dc.date.submittedpl
2023-10-18
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce i w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-170844-307646
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322198
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
STRATEGIC MANAGEMENT – STRATEGY – TOURISM PRODUCT – TOURISM DEVELOPMENT STRATEGY – TOURISM IN PROTECTED AREAS
dc.subject.plpl
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE – STRATEGIA – PRODUKT TURYSTYCZNY – STRATEGIA ROZWOJU TURYSTYKI – TURYSTYKA NA OBSZARACH CHRONIONYCH
dc.titlepl
Strategia rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego
dc.title.alternativepl
Strategy for the development of the tourist product of the Gorce National Park
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
13
Views per month
Views per city
Indio
2
Las Palmas de Gran Canaria
2
Poznan
2
Gdynia
1
Lublin
1
Ostrów Mazowiecka
1
Rzeszów
1
Shanghai
1
Tychy
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections