Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategia rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego
Strategy for the development of the tourist product of the Gorce National Park
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE – STRATEGIA – PRODUKT TURYSTYCZNY – STRATEGIA ROZWOJU TURYSTYKI – TURYSTYKA NA OBSZARACH CHRONIONYCH
STRATEGIC MANAGEMENT – STRATEGY – TOURISM PRODUCT – TOURISM DEVELOPMENT STRATEGY – TOURISM IN PROTECTED AREAS
Celem pracy było przeprowadzenie kompleksowej analizy działań strategicznych produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego oraz ich wpływu na wizerunek turystyczny tego obszaru oraz zaproponowanie koncepcji strategii rozwoju Parku w dalszych latach. W rozdziale I oraz II przedstawione zostały podstawy teoretyczne strategii rozwoju, strategii rozwoju turystyki oraz wizerunku produktu turystycznego. Rozdział III przedstawia analizę działań strategicznych w latach 2018-2022 dotyczących rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego. Rozdział IV określa uwarunkowania tworzenia produktu turystycznego w Parku oraz propozycję koncepcji strategii rozwoju. W niniejszej pracy zastosowano różnorodne metody badawcze, w tym analizę literatury przedmiotu, sondaż wśród turystów (N=100) dotyczący wpływu działań strategicznych na wizerunek turystyczny GPN oraz analizę dokumentów i obserwację. Przedstawiono propozycje kształtowania strategii rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią źródło wiedzy, które może przyczynić się do doskonalenia obecnych form działania i usprawnienia zarządzania Gorczańskim Parkiem Narodowym oraz kształtowania jego produktu turystycznego.
The aim of this study was to conduct a comprehensive analysis of the strategic activities of the tourist product of the Gorce National Park and their impact on the tourist image of this area and to propose a concept for the development strategy of the Park in the following years. Chapter I and II present the theoretical foundations of development strategies, tourism development strategies and the image of the tourism product. Chapter III presents an analysis of strategic activities in 2018-2022 regarding the development of the tourist product of the Gorce National Park. Chapter IV defines the conditions for creating a tourist product in the Park and the proposal of a development strategy concept. Various research methods were used in this study, including an analysis of the literature on the subject, a survey among tourists (N=100) regarding the impact of strategic activities on the tourist image of the GPN, as well as document analysis and observation. Proposals for shaping the tourism product development strategy of the Gorce National Park were presented. The results of the conducted research constitute a source of knowledge that may contribute to improving the current forms of operation and improving the management of the Gorce National Park and shaping its tourist product.
dc.abstract.en | The aim of this study was to conduct a comprehensive analysis of the strategic activities of the tourist product of the Gorce National Park and their impact on the tourist image of this area and to propose a concept for the development strategy of the Park in the following years. Chapter I and II present the theoretical foundations of development strategies, tourism development strategies and the image of the tourism product. Chapter III presents an analysis of strategic activities in 2018-2022 regarding the development of the tourist product of the Gorce National Park. Chapter IV defines the conditions for creating a tourist product in the Park and the proposal of a development strategy concept. Various research methods were used in this study, including an analysis of the literature on the subject, a survey among tourists (N=100) regarding the impact of strategic activities on the tourist image of the GPN, as well as document analysis and observation. Proposals for shaping the tourism product development strategy of the Gorce National Park were presented. The results of the conducted research constitute a source of knowledge that may contribute to improving the current forms of operation and improving the management of the Gorce National Park and shaping its tourist product. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy było przeprowadzenie kompleksowej analizy działań strategicznych produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego oraz ich wpływu na wizerunek turystyczny tego obszaru oraz zaproponowanie koncepcji strategii rozwoju Parku w dalszych latach. W rozdziale I oraz II przedstawione zostały podstawy teoretyczne strategii rozwoju, strategii rozwoju turystyki oraz wizerunku produktu turystycznego. Rozdział III przedstawia analizę działań strategicznych w latach 2018-2022 dotyczących rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego. Rozdział IV określa uwarunkowania tworzenia produktu turystycznego w Parku oraz propozycję koncepcji strategii rozwoju. W niniejszej pracy zastosowano różnorodne metody badawcze, w tym analizę literatury przedmiotu, sondaż wśród turystów (N=100) dotyczący wpływu działań strategicznych na wizerunek turystyczny GPN oraz analizę dokumentów i obserwację. Przedstawiono propozycje kształtowania strategii rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego. Wyniki przeprowadzonych badań stanowią źródło wiedzy, które może przyczynić się do doskonalenia obecnych form działania i usprawnienia zarządzania Gorczańskim Parkiem Narodowym oraz kształtowania jego produktu turystycznego. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Panasiuk, Aleksander | pl |
dc.contributor.author | Bartkowicz, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Panasiuk, Aleksander | pl |
dc.contributor.reviewer | Żemła, Michał | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-25T22:01:38Z | |
dc.date.available | 2023-10-25T22:01:38Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-18 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-170844-307646 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322198 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | STRATEGIC MANAGEMENT – STRATEGY – TOURISM PRODUCT – TOURISM DEVELOPMENT STRATEGY – TOURISM IN PROTECTED AREAS | pl |
dc.subject.pl | ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE – STRATEGIA – PRODUKT TURYSTYCZNY – STRATEGIA ROZWOJU TURYSTYKI – TURYSTYKA NA OBSZARACH CHRONIONYCH | pl |
dc.title | Strategia rozwoju produktu turystycznego Gorczańskiego Parku Narodowego | pl |
dc.title.alternative | Strategy for the development of the tourist product of the Gorce National Park | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |