Działalność fundacji medialnych jako element strategii wizerunkowej. Analiza przypadku Fundacji Radia Zet i Fundacji TVN nie jesteś sam

master
dc.abstract.enSocial activities, which in the case of media companies enter into the realm of CSR has an impact on how to receive a brand by consumers. It serves, in fact, create a positive image and reputation of a trustworthy. Especially since in the name of the foundation often appear logo media organizations, through which a foundation was established. Of course, taking into account the foundation of media to one of the methods to promote the media in the media is not intended to undermine the essence of their actions. However, there is no denying that the appointment of such organizations raise the positive connotations and affects the image of the medium. This leads to the transfer of positive associations with the brand foundation for the media brand. The subject of this Master Diploma Thesis are the two media foundations: Radio ZET Foundation and TVN Foundation "you are not alone." Efforts were made to demonstrate that they are part of image strategy of media companies. The paper presents the essential elements for creating image strategy media organization, we analyzed the foundations and media have attempted to examine their visibility and image through a survey.pl
dc.abstract.plDziałalność prospołeczna, która w przypadku przedsiębiorstwa medialnego wchodzi w sferę Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ma wpływ na sposób odbierania marki przez odbiorców. Służy w istocie kreowaniu pozytywnego wizerunku i reputacji firmy godnej zaufania. Zwłaszcza, że w nazwie fundacji pojawiają się często logotypy organizacji medialnych, przez które dana fundacja została powołana. Oczywiście zaliczenie fundacji medialnych do jednej z metod promowania mediów w mediach nie ma na celu podważenia istoty ich działania. Niemniej jednak nie da się ukryć, że powoływanie takich organizacji budzi pozytywne konotacje i wpływa na wizerunek danego medium. Prowadzi do przenoszenia pozytywnych skojarzeń z marki fundacji na markę medialną. Przedmiotem niniejszej pracy są dwie fundacje medialne: Fundacja Radia ZET i Fundacja TVN „nie jesteś sam”. Starano się wykazać, iż stanowią one element strategii wizerunkowej przedsiębiorstw medialnych. W pracy zaprezentowano istotne elementy dla tworzenia strategii wizerunkowej organizacji medialnej, poddano analizie fundacje medialne oraz podjęto próbę zbadania ich rozpoznawalności i wizerunku poprzez badanie ankietowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorRóżycka, Magdalenapl
dc.contributor.authorHadała, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRóżycka, Magdalenapl
dc.contributor.reviewerWoźniak, Cezary - 200237 pl
dc.contributor.reviewerRóżycka, Magdalenapl
dc.date.accessioned2020-07-27T01:19:15Z
dc.date.available2020-07-27T01:19:15Z
dc.date.submitted2016-09-19pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-108619-200174pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/214764
dc.languagepolpl
dc.subject.enmedia, media marketing, image strategy, media foundationspl
dc.subject.plmedia, marketing medialny, strategia wizerunkowa, fundacje medialnepl
dc.titleDziałalność fundacji medialnych jako element strategii wizerunkowej. Analiza przypadku Fundacji Radia Zet i Fundacji TVN nie jesteś sampl
dc.title.alternativeThe Foundation Media as part of the image strategy. Case Study Radio ZET Foundation and TVN Foundation „you are not alone”.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Social activities, which in the case of media companies enter into the realm of CSR has an impact on how to receive a brand by consumers. It serves, in fact, create a positive image and reputation of a trustworthy. Especially since in the name of the foundation often appear logo media organizations, through which a foundation was established. Of course, taking into account the foundation of media to one of the methods to promote the media in the media is not intended to undermine the essence of their actions. However, there is no denying that the appointment of such organizations raise the positive connotations and affects the image of the medium. This leads to the transfer of positive associations with the brand foundation for the media brand. The subject of this Master Diploma Thesis are the two media foundations: Radio ZET Foundation and TVN Foundation "you are not alone." Efforts were made to demonstrate that they are part of image strategy of media companies. The paper presents the essential elements for creating image strategy media organization, we analyzed the foundations and media have attempted to examine their visibility and image through a survey.
dc.abstract.plpl
Działalność prospołeczna, która w przypadku przedsiębiorstwa medialnego wchodzi w sferę Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ma wpływ na sposób odbierania marki przez odbiorców. Służy w istocie kreowaniu pozytywnego wizerunku i reputacji firmy godnej zaufania. Zwłaszcza, że w nazwie fundacji pojawiają się często logotypy organizacji medialnych, przez które dana fundacja została powołana. Oczywiście zaliczenie fundacji medialnych do jednej z metod promowania mediów w mediach nie ma na celu podważenia istoty ich działania. Niemniej jednak nie da się ukryć, że powoływanie takich organizacji budzi pozytywne konotacje i wpływa na wizerunek danego medium. Prowadzi do przenoszenia pozytywnych skojarzeń z marki fundacji na markę medialną. Przedmiotem niniejszej pracy są dwie fundacje medialne: Fundacja Radia ZET i Fundacja TVN „nie jesteś sam”. Starano się wykazać, iż stanowią one element strategii wizerunkowej przedsiębiorstw medialnych. W pracy zaprezentowano istotne elementy dla tworzenia strategii wizerunkowej organizacji medialnej, poddano analizie fundacje medialne oraz podjęto próbę zbadania ich rozpoznawalności i wizerunku poprzez badanie ankietowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Różycka, Magdalena
dc.contributor.authorpl
Hadała, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Różycka, Magdalena
dc.contributor.reviewerpl
Woźniak, Cezary - 200237
dc.contributor.reviewerpl
Różycka, Magdalena
dc.date.accessioned
2020-07-27T01:19:15Z
dc.date.available
2020-07-27T01:19:15Z
dc.date.submittedpl
2016-09-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-108619-200174
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/214764
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
media, media marketing, image strategy, media foundations
dc.subject.plpl
media, marketing medialny, strategia wizerunkowa, fundacje medialne
dc.titlepl
Działalność fundacji medialnych jako element strategii wizerunkowej. Analiza przypadku Fundacji Radia Zet i Fundacji TVN nie jesteś sam
dc.title.alternativepl
The Foundation Media as part of the image strategy. Case Study Radio ZET Foundation and TVN Foundation „you are not alone”.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available