Wpływ lokowania produktu na wizerunek marki na przykładzie plasowania kolekcji Elixa marki Apart w programie Top Model telewizji TVN

master
dc.abstract.enThe purpose of below tesis is to describe an infulence of product placement as a technique of promotion on brand image. The strategy of brand management is fast-growing idea - nowadays, the key to the economical growth of a company is effective comunication between business and it's customers. One of popular method of advertisment is product placement - as per it's definition it should have impact on individual's subconscious by locating the brand item as integral part of actor's lifestyle. That is why this method is very controversial. The work contains desctription and explanation of terms contected with brand, brand image and brand identity. Author also write about product placement as a method of promotion considering histhory and legal regulations. Theorethical part is finished with qualitaive reasearch on choosen example from program Top Model displayed in television TVN.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest określenie wpływu jaki wywiera technika promocyjna zwana lokowaniem produktu na wizerunek marki Apart. Strategia zarządzania marką odgrywa współcześnie ogromną rolę w zapewnieniu przedsiębiorstwu przewagi konkurencynej. Od sposobu w jaki wpisuje się ona w świadomość konsumentów zależą ich postawy zakupowe, co ma proste przełożenie na zyski osiągane przez przedsiębiorstwo. W celu komunikacji firmy z jej otoczeniem stosowane są liczne techniki promocyjne. Product placement choć budzi wiele kontrowersji, jest zjawiskiem stale zyskującym na popularności. Umieszczenie atrybutów marki w przekazie artystycznym w założeniu tej metody, ma działać na podświadomość odbiorcy. Autor podejmuje próbe sprawdzenia, w jaki sposób plasowanie produktu wpływa na wizerunek marki. Przedstawione zostaną najważniejsze pojęcia związane z zardządzaniem marką takie jak tożsamość i wizerunek marki oraz narzędzia promocyjne związane z jej kreowaniem. Opisane zostanie także miejsce product placement w tej kompozycji, historia oraz geneza tego zjawiska. Pracę kończą jakościowe badania własne wraz z opisem ich metodologi i podsumowaniem wniosków.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSagan, Adam - 131779 pl
dc.contributor.authorDejneko, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSagan, Adam - 131779 pl
dc.contributor.reviewerWorek, Barbara - 132738 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T23:02:38Z
dc.date.available2020-07-26T23:02:38Z
dc.date.submitted2016-07-05pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.fieldofstudybadania rynku i analiza polityk publicznychpl
dc.identifier.apddiploma-106325-130144pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212636
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand value – brand image – brand identity – brand equity – product placementpl
dc.subject.plprodukt – marka – tożsamość marki – wizerunek marki – pozycjonowanie – promocja – komunikacja - plasowanie produktu – lokowanie produktupl
dc.titleWpływ lokowania produktu na wizerunek marki na przykładzie plasowania kolekcji Elixa marki Apart w programie Top Model telewizji TVNpl
dc.title.alternativeThe impact of product placement on brand image. Researched based study of collection Elixa by Apart in programe Top Model, TVN.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of below tesis is to describe an infulence of product placement as a technique of promotion on brand image. The strategy of brand management is fast-growing idea - nowadays, the key to the economical growth of a company is effective comunication between business and it's customers. One of popular method of advertisment is product placement - as per it's definition it should have impact on individual's subconscious by locating the brand item as integral part of actor's lifestyle. That is why this method is very controversial. The work contains desctription and explanation of terms contected with brand, brand image and brand identity. Author also write about product placement as a method of promotion considering histhory and legal regulations. Theorethical part is finished with qualitaive reasearch on choosen example from program Top Model displayed in television TVN.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest określenie wpływu jaki wywiera technika promocyjna zwana lokowaniem produktu na wizerunek marki Apart. Strategia zarządzania marką odgrywa współcześnie ogromną rolę w zapewnieniu przedsiębiorstwu przewagi konkurencynej. Od sposobu w jaki wpisuje się ona w świadomość konsumentów zależą ich postawy zakupowe, co ma proste przełożenie na zyski osiągane przez przedsiębiorstwo. W celu komunikacji firmy z jej otoczeniem stosowane są liczne techniki promocyjne. Product placement choć budzi wiele kontrowersji, jest zjawiskiem stale zyskującym na popularności. Umieszczenie atrybutów marki w przekazie artystycznym w założeniu tej metody, ma działać na podświadomość odbiorcy. Autor podejmuje próbe sprawdzenia, w jaki sposób plasowanie produktu wpływa na wizerunek marki. Przedstawione zostaną najważniejsze pojęcia związane z zardządzaniem marką takie jak tożsamość i wizerunek marki oraz narzędzia promocyjne związane z jej kreowaniem. Opisane zostanie także miejsce product placement w tej kompozycji, historia oraz geneza tego zjawiska. Pracę kończą jakościowe badania własne wraz z opisem ich metodologi i podsumowaniem wniosków.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sagan, Adam - 131779
dc.contributor.authorpl
Dejneko, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Sagan, Adam - 131779
dc.contributor.reviewerpl
Worek, Barbara - 132738
dc.date.accessioned
2020-07-26T23:02:38Z
dc.date.available
2020-07-26T23:02:38Z
dc.date.submittedpl
2016-07-05
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.fieldofstudypl
badania rynku i analiza polityk publicznych
dc.identifier.apdpl
diploma-106325-130144
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212636
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand value – brand image – brand identity – brand equity – product placement
dc.subject.plpl
produkt – marka – tożsamość marki – wizerunek marki – pozycjonowanie – promocja – komunikacja - plasowanie produktu – lokowanie produktu
dc.titlepl
Wpływ lokowania produktu na wizerunek marki na przykładzie plasowania kolekcji Elixa marki Apart w programie Top Model telewizji TVN
dc.title.alternativepl
The impact of product placement on brand image. Researched based study of collection Elixa by Apart in programe Top Model, TVN.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
69
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Krakow
7
Gdansk
3
Poznan
3
Clonee
2
Lisbon
2
Wroclaw
2
Zielona Góra
2
Almere Stad
1
Bełchatów
1

No access

No Thumbnail Available