Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ lokowania produktu na wizerunek marki na przykładzie plasowania kolekcji Elixa marki Apart w programie Top Model telewizji TVN
The impact of product placement on brand image. Researched based study of collection Elixa by Apart in programe Top Model, TVN.
produkt – marka – tożsamość marki – wizerunek marki – pozycjonowanie – promocja – komunikacja - plasowanie produktu – lokowanie produktu
brand value – brand image – brand identity – brand equity – product placement
Celem niniejszej pracy jest określenie wpływu jaki wywiera technika promocyjna zwana lokowaniem produktu na wizerunek marki Apart. Strategia zarządzania marką odgrywa współcześnie ogromną rolę w zapewnieniu przedsiębiorstwu przewagi konkurencynej. Od sposobu w jaki wpisuje się ona w świadomość konsumentów zależą ich postawy zakupowe, co ma proste przełożenie na zyski osiągane przez przedsiębiorstwo. W celu komunikacji firmy z jej otoczeniem stosowane są liczne techniki promocyjne. Product placement choć budzi wiele kontrowersji, jest zjawiskiem stale zyskującym na popularności. Umieszczenie atrybutów marki w przekazie artystycznym w założeniu tej metody, ma działać na podświadomość odbiorcy. Autor podejmuje próbe sprawdzenia, w jaki sposób plasowanie produktu wpływa na wizerunek marki. Przedstawione zostaną najważniejsze pojęcia związane z zardządzaniem marką takie jak tożsamość i wizerunek marki oraz narzędzia promocyjne związane z jej kreowaniem. Opisane zostanie także miejsce product placement w tej kompozycji, historia oraz geneza tego zjawiska. Pracę kończą jakościowe badania własne wraz z opisem ich metodologi i podsumowaniem wniosków.
The purpose of below tesis is to describe an infulence of product placement as a technique of promotion on brand image. The strategy of brand management is fast-growing idea - nowadays, the key to the economical growth of a company is effective comunication between business and it's customers. One of popular method of advertisment is product placement - as per it's definition it should have impact on individual's subconscious by locating the brand item as integral part of actor's lifestyle. That is why this method is very controversial. The work contains desctription and explanation of terms contected with brand, brand image and brand identity. Author also write about product placement as a method of promotion considering histhory and legal regulations. Theorethical part is finished with qualitaive reasearch on choosen example from program Top Model displayed in television TVN.
dc.abstract.en | The purpose of below tesis is to describe an infulence of product placement as a technique of promotion on brand image. The strategy of brand management is fast-growing idea - nowadays, the key to the economical growth of a company is effective comunication between business and it's customers. One of popular method of advertisment is product placement - as per it's definition it should have impact on individual's subconscious by locating the brand item as integral part of actor's lifestyle. That is why this method is very controversial. The work contains desctription and explanation of terms contected with brand, brand image and brand identity. Author also write about product placement as a method of promotion considering histhory and legal regulations. Theorethical part is finished with qualitaive reasearch on choosen example from program Top Model displayed in television TVN. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest określenie wpływu jaki wywiera technika promocyjna zwana lokowaniem produktu na wizerunek marki Apart. Strategia zarządzania marką odgrywa współcześnie ogromną rolę w zapewnieniu przedsiębiorstwu przewagi konkurencynej. Od sposobu w jaki wpisuje się ona w świadomość konsumentów zależą ich postawy zakupowe, co ma proste przełożenie na zyski osiągane przez przedsiębiorstwo. W celu komunikacji firmy z jej otoczeniem stosowane są liczne techniki promocyjne. Product placement choć budzi wiele kontrowersji, jest zjawiskiem stale zyskującym na popularności. Umieszczenie atrybutów marki w przekazie artystycznym w założeniu tej metody, ma działać na podświadomość odbiorcy. Autor podejmuje próbe sprawdzenia, w jaki sposób plasowanie produktu wpływa na wizerunek marki. Przedstawione zostaną najważniejsze pojęcia związane z zardządzaniem marką takie jak tożsamość i wizerunek marki oraz narzędzia promocyjne związane z jej kreowaniem. Opisane zostanie także miejsce product placement w tej kompozycji, historia oraz geneza tego zjawiska. Pracę kończą jakościowe badania własne wraz z opisem ich metodologi i podsumowaniem wniosków. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sagan, Adam - 131779 | pl |
dc.contributor.author | Dejneko, Julia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sagan, Adam - 131779 | pl |
dc.contributor.reviewer | Worek, Barbara - 132738 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T23:02:38Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T23:02:38Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | socjologia | pl |
dc.fieldofstudy | badania rynku i analiza polityk publicznych | pl |
dc.identifier.apd | diploma-106325-130144 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212636 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | brand value – brand image – brand identity – brand equity – product placement | pl |
dc.subject.pl | produkt – marka – tożsamość marki – wizerunek marki – pozycjonowanie – promocja – komunikacja - plasowanie produktu – lokowanie produktu | pl |
dc.title | Wpływ lokowania produktu na wizerunek marki na przykładzie plasowania kolekcji Elixa marki Apart w programie Top Model telewizji TVN | pl |
dc.title.alternative | The impact of product placement on brand image. Researched based study of collection Elixa by Apart in programe Top Model, TVN. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |