Hoshin kanri jako główny element realizacji i doskonalenia strategii przedsiębiorstwa na przykładzie firmy transportowej Stan-Trans

master
dc.abstract.enThe aim of the study was to highlight the role of Hoshin Kanri as an effective method for implementing and improving corporate strategy. The research subject was the transportation company Stan-Trans. The thesis consists of four chapters. The first chapter presented the basics of strategic management, such as corporate strategy, factors influencing economic situation and competitiveness, as well as strategic tools (SWOT analysis and the Ansoff matrix). The second chapter focuses on Lean Management, describing Lean principles, types of waste, the PDCA cycle, the 5S method, and Kaizen. The third chapter presents the research methodology and characterizes the studied company and its strategy. The fourth chapter contains an analysis of the effectiveness of the Hoshin Kanri method in implementing the company's strategy, presenting the results of SWOT analysis, types of waste, the 5S method, and the company's goals.pl
dc.abstract.plPraca miała na celu pokreślenie roli Hoshin Kanri jako skutecznej metody realizacji i doskonalenia strategii przedsiębiorstwa. Obiektem badawczym była firma transportowa Stan-Trans.Praca składa się z czterech rodziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiono podstawy zarządzania strategicznego, takie jak strategia przedsiębiorstwa, czynniki wpływające na sytuację ekonomiczną i konkurencyjność oraz narzędzia strategiczne (analiza SWOT i macierz Ansoffa). Drugi rozdział skupia się na Lean Management, opisując zasady Lean, typy marnotrawstwa, cykl PDCA, metodę 5S i Kaizen. Rozdział trzeci prezentuje metodologię badawczą oraz charakteryzuje badaną firmę i jej strategię. Natomiast czwarty rozdział zawiera analizę skuteczności metody Hoshin Kanri w realizacji strategii firmy, prezentując wyniki analizy SWOT, typy marnotrawstwa, metodę 5S i cele firmy.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.contributor.authorBarańska, Luiza - USOS314569 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.date.accessioned2024-07-11T23:01:13Z
dc.date.available2024-07-11T23:01:13Z
dc.date.submitted2024-07-11pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-173632-314569pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376506
dc.languagepolpl
dc.subject.enbusiness strategy, hoshin kanri, lean managementpl
dc.subject.plhoshin kanri, lean management, strategia przedsiębiorstwapl
dc.titleHoshin kanri jako główny element realizacji i doskonalenia strategii przedsiębiorstwa na przykładzie firmy transportowej Stan-Transpl
dc.title.alternativeHoshin Kanri as the main element of implementing and improving the company strategy, using the example of the transport company Stan-Transpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the study was to highlight the role of Hoshin Kanri as an effective method for implementing and improving corporate strategy. The research subject was the transportation company Stan-Trans. The thesis consists of four chapters. The first chapter presented the basics of strategic management, such as corporate strategy, factors influencing economic situation and competitiveness, as well as strategic tools (SWOT analysis and the Ansoff matrix). The second chapter focuses on Lean Management, describing Lean principles, types of waste, the PDCA cycle, the 5S method, and Kaizen. The third chapter presents the research methodology and characterizes the studied company and its strategy. The fourth chapter contains an analysis of the effectiveness of the Hoshin Kanri method in implementing the company's strategy, presenting the results of SWOT analysis, types of waste, the 5S method, and the company's goals.
dc.abstract.plpl
Praca miała na celu pokreślenie roli Hoshin Kanri jako skutecznej metody realizacji i doskonalenia strategii przedsiębiorstwa. Obiektem badawczym była firma transportowa Stan-Trans.Praca składa się z czterech rodziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiono podstawy zarządzania strategicznego, takie jak strategia przedsiębiorstwa, czynniki wpływające na sytuację ekonomiczną i konkurencyjność oraz narzędzia strategiczne (analiza SWOT i macierz Ansoffa). Drugi rozdział skupia się na Lean Management, opisując zasady Lean, typy marnotrawstwa, cykl PDCA, metodę 5S i Kaizen. Rozdział trzeci prezentuje metodologię badawczą oraz charakteryzuje badaną firmę i jej strategię. Natomiast czwarty rozdział zawiera analizę skuteczności metody Hoshin Kanri w realizacji strategii firmy, prezentując wyniki analizy SWOT, typy marnotrawstwa, metodę 5S i cele firmy.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.contributor.authorpl
Barańska, Luiza - USOS314569
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.date.accessioned
2024-07-11T23:01:13Z
dc.date.available
2024-07-11T23:01:13Z
dc.date.submittedpl
2024-07-11
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-173632-314569
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376506
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
business strategy, hoshin kanri, lean management
dc.subject.plpl
hoshin kanri, lean management, strategia przedsiębiorstwa
dc.titlepl
Hoshin kanri jako główny element realizacji i doskonalenia strategii przedsiębiorstwa na przykładzie firmy transportowej Stan-Trans
dc.title.alternativepl
Hoshin Kanri as the main element of implementing and improving the company strategy, using the example of the transport company Stan-Trans
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections