Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Postawy prosumenckie w polskim społeczeństwie na podstawie badań własnych forum internetowego www.swiatelka.pl
Prosumption attitudes in polish society on the basis of the internet forum www.swiatelka.pl own survey
Alvin Toffler, The Third Wave, prosumption, prosumer
Alvin Toffler, Trzecia Fala, konsumpcja, prosument, prosumeryzm
This study tried to explore and described new type of a consument – the prosumer – someone who blurs the distinction between a “consumer” and a “producer” in the ground of the polish society. The work was founded on the own survey conducted on members of the internet forum www.swiatelka.pl.The study has explored following issues: consumption, the consumer society which were the basis of the analysis of prosumption. The new kind of phenomenon was identified on the ground of the Alvin Toffler’s book “The third wave” and defined in many ways. In this study was made the assumption that the basis definition of the prosumer was the Marcin Samek’s definition. Many sources were foreign because of lack of polish works on this subject. This evidence also demonstrated practical use of the prosumption approach in marketing campaigns. The main purpose of the conducted survey (from 3/03/2011 till 16/04/2011) was description of the new phenomenon in the polish society and distinguished between two prosumer’s attitudes: proactive and reactive. The additional assumption was to show prosumption in the broad perspective.
Praca jest próbą przedstawienia i opisania nowego typu konsumenta – prosumenta, czyli producenta oraz konsumenta w jednej osobie w polskim społeczeństwie. Podstawą opracowania są badania własne przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej na uczestnikach forum internetowego www.swiatelka.pl. Studium zawiera rozważania na temat konsumpcjonizmu oraz społeczeństwa konsumpcyjnego, które są podstawą do dalszych analiz na temat prosumentyzmu. Nowe zjawisko zidentyfikowane na podstawie opracowania Alvina Tofflera „Trzecia fala” zostaje poddane szczegółowej eksploracji pod względem definicyjnym. Za podstawę rozważań przyjęto definicję prosumenta prezentowaną przez Marcina Samka. Wiele źródeł odnosi się do zagranicznych artykułów ze względu na brak pozycji w polskiej literaturze naukowej dotyczących omawianej tematyki. Zaprezentowano również praktyczne wykorzystanie ujęcia prosumenckiego w kampaniach marketingowych firm. Głównym celem przeprowadzonych badań własnych (od 3 marca 2011 roku do 16 kwietnia 2011 roku) było opisanie nowego zjawiska w polskim społeczeństwie oraz wyróżnienie dwóch postaw prosumenckich: rekatywnej oraz proaktywnej. Dodatkowym założeniem badań było ukazanie prosumetyzmu w szerszej perspektywie niż w dotychczasowych opracowaniach naukowych.
dc.abstract.en | This study tried to explore and described new type of a consument – the prosumer – someone who blurs the distinction between a “consumer” and a “producer” in the ground of the polish society. The work was founded on the own survey conducted on members of the internet forum www.swiatelka.pl.The study has explored following issues: consumption, the consumer society which were the basis of the analysis of prosumption. The new kind of phenomenon was identified on the ground of the Alvin Toffler’s book “The third wave” and defined in many ways. In this study was made the assumption that the basis definition of the prosumer was the Marcin Samek’s definition. Many sources were foreign because of lack of polish works on this subject. This evidence also demonstrated practical use of the prosumption approach in marketing campaigns. The main purpose of the conducted survey (from 3/03/2011 till 16/04/2011) was description of the new phenomenon in the polish society and distinguished between two prosumer’s attitudes: proactive and reactive. The additional assumption was to show prosumption in the broad perspective. | pl |
dc.abstract.other | Praca jest próbą przedstawienia i opisania nowego typu konsumenta – prosumenta, czyli producenta oraz konsumenta w jednej osobie w polskim społeczeństwie. Podstawą opracowania są badania własne przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej na uczestnikach forum internetowego www.swiatelka.pl. Studium zawiera rozważania na temat konsumpcjonizmu oraz społeczeństwa konsumpcyjnego, które są podstawą do dalszych analiz na temat prosumentyzmu. Nowe zjawisko zidentyfikowane na podstawie opracowania Alvina Tofflera „Trzecia fala” zostaje poddane szczegółowej eksploracji pod względem definicyjnym. Za podstawę rozważań przyjęto definicję prosumenta prezentowaną przez Marcina Samka. Wiele źródeł odnosi się do zagranicznych artykułów ze względu na brak pozycji w polskiej literaturze naukowej dotyczących omawianej tematyki. Zaprezentowano również praktyczne wykorzystanie ujęcia prosumenckiego w kampaniach marketingowych firm. Głównym celem przeprowadzonych badań własnych (od 3 marca 2011 roku do 16 kwietnia 2011 roku) było opisanie nowego zjawiska w polskim społeczeństwie oraz wyróżnienie dwóch postaw prosumenckich: rekatywnej oraz proaktywnej. Dodatkowym założeniem badań było ukazanie prosumetyzmu w szerszej perspektywie niż w dotychczasowych opracowaniach naukowych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Romaniszyn, Krystyna - 131682 | pl |
dc.contributor.author | Rabka, Zyta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gumuła, Wiesław - 200091 | pl |
dc.contributor.reviewer | Romaniszyn, Krystyna - 131682 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T20:02:44Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T20:02:44Z | |
dc.date.submitted | 2011-10-11 | pl |
dc.fieldofstudy | socjologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-61315-63067 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174882 | |
dc.subject.en | Alvin Toffler, The Third Wave, prosumption, prosumer | pl |
dc.subject.other | Alvin Toffler, Trzecia Fala, konsumpcja, prosument, prosumeryzm | pl |
dc.title | Postawy prosumenckie w polskim społeczeństwie na podstawie badań własnych forum internetowego www.swiatelka.pl | pl |
dc.title.alternative | Prosumption attitudes in polish society on the basis of the internet forum www.swiatelka.pl own survey | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |