Postawy prosumenckie w polskim społeczeństwie na podstawie badań własnych forum internetowego www.swiatelka.pl

master
dc.abstract.enThis study tried to explore and described new type of a consument – the prosumer – someone who blurs the distinction between a “consumer” and a “producer” in the ground of the polish society. The work was founded on the own survey conducted on members of the internet forum www.swiatelka.pl.The study has explored following issues: consumption, the consumer society which were the basis of the analysis of prosumption. The new kind of phenomenon was identified on the ground of the Alvin Toffler’s book “The third wave” and defined in many ways. In this study was made the assumption that the basis definition of the prosumer was the Marcin Samek’s definition. Many sources were foreign because of lack of polish works on this subject. This evidence also demonstrated practical use of the prosumption approach in marketing campaigns. The main purpose of the conducted survey (from 3/03/2011 till 16/04/2011) was description of the new phenomenon in the polish society and distinguished between two prosumer’s attitudes: proactive and reactive. The additional assumption was to show prosumption in the broad perspective.pl
dc.abstract.otherPraca jest próbą przedstawienia i opisania nowego typu konsumenta – prosumenta, czyli producenta oraz konsumenta w jednej osobie w polskim społeczeństwie. Podstawą opracowania są badania własne przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej na uczestnikach forum internetowego www.swiatelka.pl. Studium zawiera rozważania na temat konsumpcjonizmu oraz społeczeństwa konsumpcyjnego, które są podstawą do dalszych analiz na temat prosumentyzmu. Nowe zjawisko zidentyfikowane na podstawie opracowania Alvina Tofflera „Trzecia fala” zostaje poddane szczegółowej eksploracji pod względem definicyjnym. Za podstawę rozważań przyjęto definicję prosumenta prezentowaną przez Marcina Samka. Wiele źródeł odnosi się do zagranicznych artykułów ze względu na brak pozycji w polskiej literaturze naukowej dotyczących omawianej tematyki. Zaprezentowano również praktyczne wykorzystanie ujęcia prosumenckiego w kampaniach marketingowych firm. Głównym celem przeprowadzonych badań własnych (od 3 marca 2011 roku do 16 kwietnia 2011 roku) było opisanie nowego zjawiska w polskim społeczeństwie oraz wyróżnienie dwóch postaw prosumenckich: rekatywnej oraz proaktywnej. Dodatkowym założeniem badań było ukazanie prosumetyzmu w szerszej perspektywie niż w dotychczasowych opracowaniach naukowych.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRomaniszyn, Krystyna - 131682 pl
dc.contributor.authorRabka, Zytapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerGumuła, Wiesław - 200091 pl
dc.contributor.reviewerRomaniszyn, Krystyna - 131682 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:02:44Z
dc.date.available2020-07-20T20:02:44Z
dc.date.submitted2011-10-11pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.identifier.apddiploma-61315-63067pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174882
dc.subject.enAlvin Toffler, The Third Wave, prosumption, prosumerpl
dc.subject.otherAlvin Toffler, Trzecia Fala, konsumpcja, prosument, prosumeryzmpl
dc.titlePostawy prosumenckie w polskim społeczeństwie na podstawie badań własnych forum internetowego www.swiatelka.plpl
dc.title.alternativeProsumption attitudes in polish society on the basis of the internet forum www.swiatelka.pl own surveypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This study tried to explore and described new type of a consument – the prosumer – someone who blurs the distinction between a “consumer” and a “producer” in the ground of the polish society. The work was founded on the own survey conducted on members of the internet forum www.swiatelka.pl.The study has explored following issues: consumption, the consumer society which were the basis of the analysis of prosumption. The new kind of phenomenon was identified on the ground of the Alvin Toffler’s book “The third wave” and defined in many ways. In this study was made the assumption that the basis definition of the prosumer was the Marcin Samek’s definition. Many sources were foreign because of lack of polish works on this subject. This evidence also demonstrated practical use of the prosumption approach in marketing campaigns. The main purpose of the conducted survey (from 3/03/2011 till 16/04/2011) was description of the new phenomenon in the polish society and distinguished between two prosumer’s attitudes: proactive and reactive. The additional assumption was to show prosumption in the broad perspective.
dc.abstract.otherpl
Praca jest próbą przedstawienia i opisania nowego typu konsumenta – prosumenta, czyli producenta oraz konsumenta w jednej osobie w polskim społeczeństwie. Podstawą opracowania są badania własne przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej na uczestnikach forum internetowego www.swiatelka.pl. Studium zawiera rozważania na temat konsumpcjonizmu oraz społeczeństwa konsumpcyjnego, które są podstawą do dalszych analiz na temat prosumentyzmu. Nowe zjawisko zidentyfikowane na podstawie opracowania Alvina Tofflera „Trzecia fala” zostaje poddane szczegółowej eksploracji pod względem definicyjnym. Za podstawę rozważań przyjęto definicję prosumenta prezentowaną przez Marcina Samka. Wiele źródeł odnosi się do zagranicznych artykułów ze względu na brak pozycji w polskiej literaturze naukowej dotyczących omawianej tematyki. Zaprezentowano również praktyczne wykorzystanie ujęcia prosumenckiego w kampaniach marketingowych firm. Głównym celem przeprowadzonych badań własnych (od 3 marca 2011 roku do 16 kwietnia 2011 roku) było opisanie nowego zjawiska w polskim społeczeństwie oraz wyróżnienie dwóch postaw prosumenckich: rekatywnej oraz proaktywnej. Dodatkowym założeniem badań było ukazanie prosumetyzmu w szerszej perspektywie niż w dotychczasowych opracowaniach naukowych.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Romaniszyn, Krystyna - 131682
dc.contributor.authorpl
Rabka, Zyta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Gumuła, Wiesław - 200091
dc.contributor.reviewerpl
Romaniszyn, Krystyna - 131682
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:02:44Z
dc.date.available
2020-07-20T20:02:44Z
dc.date.submittedpl
2011-10-11
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.identifier.apdpl
diploma-61315-63067
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174882
dc.subject.enpl
Alvin Toffler, The Third Wave, prosumption, prosumer
dc.subject.otherpl
Alvin Toffler, Trzecia Fala, konsumpcja, prosument, prosumeryzm
dc.titlepl
Postawy prosumenckie w polskim społeczeństwie na podstawie badań własnych forum internetowego www.swiatelka.pl
dc.title.alternativepl
Prosumption attitudes in polish society on the basis of the internet forum www.swiatelka.pl own survey
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Krakow
3
Wroclaw
3
Dublin
2
Poznan
1
Przeworsk
1
Torun
1

No access

No Thumbnail Available