Autopromocja jako element strategii "Gazety Wyborczej"

master
dc.abstract.enThe subject of the master’s dissertation is self-promotion as an element of the marketing strategy of "Gazeta Wyborcza". The main purpose is to analyze self-promotion activities and their impact on the "Gazeta Wyborcza" strategy. The following main research problem was formulated: what are the goals and tools of self-promotion and whether marketing activities have an impact on the strategy of the media company under investigation. Subsequently, the following specific research questions were formulated: whether self-promotion is an important element of a promotional campaign, whether self-promotion pursues mainly sales or image goals, which are the most effective tools of self-promotion. The theoretical part is an overview of the most important concepts related to marketing strategy, media management and media promotion in the media. The practical part is a case study of Gazeta Wyborcza. In our own research, the desk research method and the research questionnaire were used.pl
dc.abstract.plTematem pracy jest autopromocja jako element strategii marketingowej „Gazety Wyborczej”. Celem głównym pracy jest analiza działań autopromocyjnych oraz ich wpływ na strategię „Gazety Wyborczej”. Sformułowano następujący główny problem badawczy: jakie są cele i narzędzia autopromocji oraz czy działania marketingowe mają wpływ na strategię badanego przedsiębiorstwa medialnego. Kolejno zostały sformułowane następujące szczegółowe pytania badawcze: czy autopromocja jest ważnym elementem kampanii promocyjnej, czy autopromocja realizuje cele głównie sprzedażowe czy wizerunkowe, które z narzędzi autopromocji są najskuteczniejsze. Część teoretyczna to przegląd najważniejszych pojęć związanych ze strategią marketingową, zarządzaniem mediami oraz promocji mediów w mediach. Część praktyczna to natomiast studium przypadku „Gazety Wyborczej”. W badaniach własnych posłużono się metodą desk research oraz ankietą badawczą.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPluszyńska, Annapl
dc.contributor.authorPruchniak, Anitapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKreft, Janpl
dc.contributor.reviewerPluszyńska, Annapl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:37:08Z
dc.date.available2020-07-27T20:37:08Z
dc.date.submitted2018-10-22pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-128224-182484pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232007
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISING - MARKETING STRATEGY - SELF-PROMOTION - MEDIA MANAGEMENTpl
dc.subject.plAUTOPROMOCJA – REKLAMA - STRATEGIA MARKETINGOWA – ZARZĄDZANIE MEDIAMIpl
dc.titleAutopromocja jako element strategii "Gazety Wyborczej"pl
dc.title.alternativeSelf-promotion as an element of the "Gazeta Wyborcza" strategypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the master’s dissertation is self-promotion as an element of the marketing strategy of "Gazeta Wyborcza". The main purpose is to analyze self-promotion activities and their impact on the "Gazeta Wyborcza" strategy. The following main research problem was formulated: what are the goals and tools of self-promotion and whether marketing activities have an impact on the strategy of the media company under investigation. Subsequently, the following specific research questions were formulated: whether self-promotion is an important element of a promotional campaign, whether self-promotion pursues mainly sales or image goals, which are the most effective tools of self-promotion. The theoretical part is an overview of the most important concepts related to marketing strategy, media management and media promotion in the media. The practical part is a case study of Gazeta Wyborcza. In our own research, the desk research method and the research questionnaire were used.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy jest autopromocja jako element strategii marketingowej „Gazety Wyborczej”. Celem głównym pracy jest analiza działań autopromocyjnych oraz ich wpływ na strategię „Gazety Wyborczej”. Sformułowano następujący główny problem badawczy: jakie są cele i narzędzia autopromocji oraz czy działania marketingowe mają wpływ na strategię badanego przedsiębiorstwa medialnego. Kolejno zostały sformułowane następujące szczegółowe pytania badawcze: czy autopromocja jest ważnym elementem kampanii promocyjnej, czy autopromocja realizuje cele głównie sprzedażowe czy wizerunkowe, które z narzędzi autopromocji są najskuteczniejsze. Część teoretyczna to przegląd najważniejszych pojęć związanych ze strategią marketingową, zarządzaniem mediami oraz promocji mediów w mediach. Część praktyczna to natomiast studium przypadku „Gazety Wyborczej”. W badaniach własnych posłużono się metodą desk research oraz ankietą badawczą.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Pluszyńska, Anna
dc.contributor.authorpl
Pruchniak, Anita
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kreft, Jan
dc.contributor.reviewerpl
Pluszyńska, Anna
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:37:08Z
dc.date.available
2020-07-27T20:37:08Z
dc.date.submittedpl
2018-10-22
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-128224-182484
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232007
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISING - MARKETING STRATEGY - SELF-PROMOTION - MEDIA MANAGEMENT
dc.subject.plpl
AUTOPROMOCJA – REKLAMA - STRATEGIA MARKETINGOWA – ZARZĄDZANIE MEDIAMI
dc.titlepl
Autopromocja jako element strategii "Gazety Wyborczej"
dc.title.alternativepl
Self-promotion as an element of the "Gazeta Wyborcza" strategy
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available