Generowanie map dwuwymiarowych dla gier komputerowych

master
dc.abstract.enThe thesis presents the issues and troubles related to procedural generating levels for two-dimensional computer games. One can also find the descriptions and usage of three methods used to generate maps of computer games - Perlin's noise, cellular automata and simultaneously using generation and manual design of game levels. The performances of all three described methods were presented in an application and compared in terms of saving the game level's designers' time and possible later usage of each method in two-dimensional computer games.pl
dc.abstract.plPraca przedstawia zagadnienia i problemy związane z generowaniem poziomów do dwuwymiarowych gier komputerowych. Można w niej również znaleźć opisy i zastosowanie trzech metod generowania map do gier komputerowych - szumu Perlina, automatu komórkowego oraz jednoczesnego wykorzystania generacji oraz ręcznego projektowania poziomów. Działanie opisanych metod zostało zaprezentowane w aplikacji oraz porównane pod względem oszczędności czasu pracy projektanta gier komputerowych i możliwości późniejszego zastosowania w dwuwymiarowych grach komputerowych.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorPaszyńska, Anna - 160672 pl
dc.contributor.authorWróbel, Adrianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerPaszyńska, Anna - 160672 pl
dc.contributor.reviewerZieliński, Marcinpl
dc.date.accessioned2020-10-20T19:51:24Z
dc.date.available2020-10-20T19:51:24Z
dc.date.submitted2020-10-02pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-143439-197383pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/249439
dc.languagepolpl
dc.subject.enprocedural map generation, cellular automata, Perlin noisepl
dc.subject.plgenerowanie poziomów, automat komórkowy, szum Perlina,pl
dc.titleGenerowanie map dwuwymiarowych dla gier komputerowychpl
dc.title.alternativeProcedural map generation for two-dimensional computer gamespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis presents the issues and troubles related to procedural generating levels for two-dimensional computer games. One can also find the descriptions and usage of three methods used to generate maps of computer games - Perlin's noise, cellular automata and simultaneously using generation and manual design of game levels. The performances of all three described methods were presented in an application and compared in terms of saving the game level's designers' time and possible later usage of each method in two-dimensional computer games.
dc.abstract.plpl
Praca przedstawia zagadnienia i problemy związane z generowaniem poziomów do dwuwymiarowych gier komputerowych. Można w niej również znaleźć opisy i zastosowanie trzech metod generowania map do gier komputerowych - szumu Perlina, automatu komórkowego oraz jednoczesnego wykorzystania generacji oraz ręcznego projektowania poziomów. Działanie opisanych metod zostało zaprezentowane w aplikacji oraz porównane pod względem oszczędności czasu pracy projektanta gier komputerowych i możliwości późniejszego zastosowania w dwuwymiarowych grach komputerowych.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Paszyńska, Anna - 160672
dc.contributor.authorpl
Wróbel, Adrian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Paszyńska, Anna - 160672
dc.contributor.reviewerpl
Zieliński, Marcin
dc.date.accessioned
2020-10-20T19:51:24Z
dc.date.available
2020-10-20T19:51:24Z
dc.date.submittedpl
2020-10-02
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-143439-197383
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/249439
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
procedural map generation, cellular automata, Perlin noise
dc.subject.plpl
generowanie poziomów, automat komórkowy, szum Perlina,
dc.titlepl
Generowanie map dwuwymiarowych dla gier komputerowych
dc.title.alternativepl
Procedural map generation for two-dimensional computer games
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
86
Views per month
Views per city
Lodz
18
Warsaw
14
Wroclaw
10
Krakow
8
Poznan
5
Gorlice
3
Katowice
3
Gmina Miękinia
2
Lublin
2
Opole
2

No access

No Thumbnail Available