Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Aktywna przestrzeń wirtualnego environment: przestrzeń - medium - odbiorca.
(Re)Active space of virtual environment: space - medium - immersant
przestrzeń_medium_odbiorca_aktywność_immersja_environemnt_wirtualna rzeczywistość_technika_instalacja_dematerializacja_odcieleśnienie_interfejs_osmoza_krytyka_realis_teleobecność_telematyczność_re-istnienie
space_medium_recipient_activity_environment_virtual reality_technology_installation_dematerialisation_disembodiment_interface_osmose_criticism_realis_telepresence_telematics_re-embodied
Temat pracy: Aktywna przestrzeń wirtualnego environment: przestrzeń - medium - odbiorcaAkapit_1 - Wstęp. O przestrzeni dzieła sztuki i jej właściwościach w przestrzeni sztuki nowych mediów. Gra o aktywną przestrzeń. [str. 1-4]Akapit_2 - Immersja – zanurzenie w przestrzeń dzieła sztuki. Stan badań zjawiska immersji w sztuce.[str. 5-12]Akapit_3 - Immersja – zanurzenie odbiorcy w przestrzeni wirtualnej. [str. 12-16]Akapit_4 - Portale – zanurzenie w przestrzeni wirtualnego environment. Technologia dla sztuki czy sztuka technologii? [str. 16-18]Akapit_5 - Człowiek jako medium aktywnej przestrzeni immersyjnej. [str. 19-21]Akapit_6 - Analiza i interpretacja współczesnych environment sztuki wirtualnej, na wybranych trzech przykładach, uaktywniających przestrzeń o wysokim poziomie immersji - w kontekście jej doświadczania przez odbiorcę. 1. Myron Krueger – Videoplace [str. 21-24] 2. Jeffrey Shaw - conFIGURING the CAVE [str. 24-27] 3. Charlotte Davies – OSMOSE [str. 27-31]Akapit_7 - Podsumowanie. Immersja - przestrzeń – wirtualne environment. Zmiana paradygmatu sztuki - przestrzeni - odbiorcy. [str. 31-39]* Bibliografia. [str. 40-41]
Topic: (Re)Active space of virtual environment: space - medium - immersantParagraph_1 - Introduction. About the artwork and its properties in the area of new media art. Game of the active space.[p. 1-4]Paragraph_2 - Immersion - immersion in the space of object of art. The state of research the phenomenon of immersion in the arts. [p. 5-12]Paragraph_3 - Immersion - immersing the recipient in the virtual space. [p. 12-16]Paragraph_4 - Portals - immersion in the virtual environment. Technology for art or art technology? [p. 16-18]Paragraph_5 - Human as an active medium immersion space. [p. 19-21]Paragraph_6 - Analysis and interpretation of contemporary art virtual environment on selected three examples which activate the space with a high level of immersion - in the context of its experience by the recipient. 1. Myron Krueger – Videoplace [p. 21-24] 2. Jeffrey Shaw - conFIGURING the CAVE [p. 24-27] 3. Charlotte Davies – OSMOSE [p. 27-31]Paragraph_7 - Summary. Immersion - space - virtual environment. Changing the paradigm of art - the space - recipient. [p. 31-39]* Bibliography. [p. 40-41]
dc.abstract.en | Topic: (Re)Active space of virtual environment: space - medium - immersantParagraph_1 - Introduction. About the artwork and its properties in the area of new media art. Game of the active space.[p. 1-4]Paragraph_2 - Immersion - immersion in the space of object of art. The state of research the phenomenon of immersion in the arts. [p. 5-12]Paragraph_3 - Immersion - immersing the recipient in the virtual space. [p. 12-16]Paragraph_4 - Portals - immersion in the virtual environment. Technology for art or art technology? [p. 16-18]Paragraph_5 - Human as an active medium immersion space. [p. 19-21]Paragraph_6 - Analysis and interpretation of contemporary art virtual environment on selected three examples which activate the space with a high level of immersion - in the context of its experience by the recipient. 1. Myron Krueger – Videoplace [p. 21-24] 2. Jeffrey Shaw - conFIGURING the CAVE [p. 24-27] 3. Charlotte Davies – OSMOSE [p. 27-31]Paragraph_7 - Summary. Immersion - space - virtual environment. Changing the paradigm of art - the space - recipient. [p. 31-39]* Bibliography. [p. 40-41] | pl |
dc.abstract.pl | Temat pracy: Aktywna przestrzeń wirtualnego environment: przestrzeń - medium - odbiorcaAkapit_1 - Wstęp. O przestrzeni dzieła sztuki i jej właściwościach w przestrzeni sztuki nowych mediów. Gra o aktywną przestrzeń. [str. 1-4]Akapit_2 - Immersja – zanurzenie w przestrzeń dzieła sztuki. Stan badań zjawiska immersji w sztuce.[str. 5-12]Akapit_3 - Immersja – zanurzenie odbiorcy w przestrzeni wirtualnej. [str. 12-16]Akapit_4 - Portale – zanurzenie w przestrzeni wirtualnego environment. Technologia dla sztuki czy sztuka technologii? [str. 16-18]Akapit_5 - Człowiek jako medium aktywnej przestrzeni immersyjnej. [str. 19-21]Akapit_6 - Analiza i interpretacja współczesnych environment sztuki wirtualnej, na wybranych trzech przykładach, uaktywniających przestrzeń o wysokim poziomie immersji - w kontekście jej doświadczania przez odbiorcę. 1. Myron Krueger – Videoplace [str. 21-24] 2. Jeffrey Shaw - conFIGURING the CAVE [str. 24-27] 3. Charlotte Davies – OSMOSE [str. 27-31]Akapit_7 - Podsumowanie. Immersja - przestrzeń – wirtualne environment. Zmiana paradygmatu sztuki - przestrzeni - odbiorcy. [str. 31-39]* Bibliografia. [str. 40-41] | pl |
dc.affiliation | Wydział Historyczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Hussakowska-Szyszko, Maria - 102571 | pl |
dc.contributor.author | Tomsia, Karol | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WH3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gryglewicz, Tomasz - 128197 | pl |
dc.contributor.reviewer | Hussakowska-Szyszko, Maria - 102571 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T11:53:09Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T11:53:09Z | |
dc.date.submitted | 2015-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | historia sztuki | pl |
dc.identifier.apd | diploma-94911-127553 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202453 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | space_medium_recipient_activity_environment_virtual reality_technology_installation_dematerialisation_disembodiment_interface_osmose_criticism_realis_telepresence_telematics_re-embodied | pl |
dc.subject.pl | przestrzeń_medium_odbiorca_aktywność_immersja_environemnt_wirtualna rzeczywistość_technika_instalacja_dematerializacja_odcieleśnienie_interfejs_osmoza_krytyka_realis_teleobecność_telematyczność_re-istnienie | pl |
dc.title | Aktywna przestrzeń wirtualnego environment: przestrzeń - medium - odbiorca. | pl |
dc.title.alternative | (Re)Active space of virtual environment: space - medium - immersant | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |