Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Fears – silnik do tworzenia gier typu tower defense.
Fears - tower defense engine.
tower defense, silnik
tower defense, engine
Celem mojej pracy magisterskiej jest stworzenie silnika do produkcji gier typu tower defense wraz z wykonaniem prototypowej gry bazującej na tym silniku.Na podstawie analizy ponad 100 gier typu tower defense stworzyłem listę funkcjonalności, którą zaimplementowałem w moim silniku, lista ta opisana jest w rozdziale 4 „Możliwości silnika”.Silnik pozwala na tworzenie gier 2d na wiele platform docelowych takich jak desktopy (Windows, Mac OSX, Linux) jak i na urządzenia mobilne (iOS, Android, BlackBerry). Jest też opcja wypuszczenia projektu pod przeglądarki internetowe (JS/WebGL) i aplet Javy.Jako cel obrałem sobie stworzenie silnika pozwalającego na konstrukcje dużo bardziej dynamicznych rozgrywek niż większość gier TD. Chciałem w ten sposób zbadać czy możliwe jest stworzenie tytułu będącego niejako na granicy między grami typowo zręcznościowymi i grami strategicznymi typu TD. Stworzony na moim silniku prototyp dowodzi, że jest to wykonalne a rozgrywka tego typu daje graczowi sporo satysfakcji.Praca przedstawia możliwości silnika pod względem gameplayu, możliwości graficzne, audio oraz opcje sterowania rozgrywką. Opisałem w niej też budowę silnika oraz wskazałem narzędzia potrzebne do stworzenia gry. Na koniec opisałem zasady tworzenia rozgrywki zaczynając od produkcji assetów, poprzez edycję poziomów, konfigurację rozgrywki, konfigurację wież i konfigurację czarów.
Tower defense games engine creation followed by prototype game construction, which would base on created engine, are the main purposes of my master thesis.Based on an analysis of over 100 tower defense games I have prepared a list of functionalities that I have then implemented into my engine (chapter 4). In effect I’ve constructed an engine that enables 2d games production for numerous platform, such as desktops (Windows, Max OXC, Linux) or mobile devices (IOS, Android, BlackBerry). On top it is also possible to release the project so can be used via web browsers (JS/WebGL) and / or Java applet (aplet).Building an engine, that would allow creating more dynamic tournaments, than it is being offered by most of the currently existing tower defense games, was my main goal. By doing this I wanted to verify a thesis if creation of a title, which would be in between dexterity games and TD type strategic games, is possible and achievable. A game prototype, created based on my engine, proves that this is reachable and that in effect a game offers to the player huge amount of satisfaction.This work presents following engine capabilities: gameplay, graphics, audio and game control options. I have also described in details an engine construction and listed tools needed for game production. The thesis ends with detailed instruction on how the game should be constructed, staring from assets formation, thru levels edition, to games, towers and spells configuration.
dc.abstract.en | Tower defense games engine creation followed by prototype game construction, which would base on created engine, are the main purposes of my master thesis.Based on an analysis of over 100 tower defense games I have prepared a list of functionalities that I have then implemented into my engine (chapter 4). In effect I’ve constructed an engine that enables 2d games production for numerous platform, such as desktops (Windows, Max OXC, Linux) or mobile devices (IOS, Android, BlackBerry). On top it is also possible to release the project so can be used via web browsers (JS/WebGL) and / or Java applet (aplet).Building an engine, that would allow creating more dynamic tournaments, than it is being offered by most of the currently existing tower defense games, was my main goal. By doing this I wanted to verify a thesis if creation of a title, which would be in between dexterity games and TD type strategic games, is possible and achievable. A game prototype, created based on my engine, proves that this is reachable and that in effect a game offers to the player huge amount of satisfaction.This work presents following engine capabilities: gameplay, graphics, audio and game control options. I have also described in details an engine construction and listed tools needed for game production. The thesis ends with detailed instruction on how the game should be constructed, staring from assets formation, thru levels edition, to games, towers and spells configuration. | pl |
dc.abstract.pl | Celem mojej pracy magisterskiej jest stworzenie silnika do produkcji gier typu tower defense wraz z wykonaniem prototypowej gry bazującej na tym silniku.Na podstawie analizy ponad 100 gier typu tower defense stworzyłem listę funkcjonalności, którą zaimplementowałem w moim silniku, lista ta opisana jest w rozdziale 4 „Możliwości silnika”.Silnik pozwala na tworzenie gier 2d na wiele platform docelowych takich jak desktopy (Windows, Mac OSX, Linux) jak i na urządzenia mobilne (iOS, Android, BlackBerry). Jest też opcja wypuszczenia projektu pod przeglądarki internetowe (JS/WebGL) i aplet Javy.Jako cel obrałem sobie stworzenie silnika pozwalającego na konstrukcje dużo bardziej dynamicznych rozgrywek niż większość gier TD. Chciałem w ten sposób zbadać czy możliwe jest stworzenie tytułu będącego niejako na granicy między grami typowo zręcznościowymi i grami strategicznymi typu TD. Stworzony na moim silniku prototyp dowodzi, że jest to wykonalne a rozgrywka tego typu daje graczowi sporo satysfakcji.Praca przedstawia możliwości silnika pod względem gameplayu, możliwości graficzne, audio oraz opcje sterowania rozgrywką. Opisałem w niej też budowę silnika oraz wskazałem narzędzia potrzebne do stworzenia gry. Na koniec opisałem zasady tworzenia rozgrywki zaczynając od produkcji assetów, poprzez edycję poziomów, konfigurację rozgrywki, konfigurację wież i konfigurację czarów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Białas, Piotr - 127296 | pl |
dc.contributor.author | Kosmala, Piotr | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.contributor.reviewer | Białas, Piotr - 127296 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T11:25:49Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T11:25:49Z | |
dc.date.submitted | 2015-05-31 | pl |
dc.fieldofstudy | produkcja gier wideo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-94429-189275 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202028 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | tower defense, engine | pl |
dc.subject.pl | tower defense, silnik | pl |
dc.title | Fears – silnik do tworzenia gier typu tower defense. | pl |
dc.title.alternative | Fears - tower defense engine. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |