Proces zakupowy klientów sklepów internetowych.

master
dc.abstract.enThe scope of this thesis is analysis of customers’ purchase making processes in e-commerce sector. One of the main issues which was elucidated is whether there are meaningful differences between the purchase workflows of independent e-store departments. Moreover, the emphasis was also put on researching how e-store accommodate the ever changing consument's model. Thus, during the analysis of this particular subject matter, the shortcomings of how e-stores appraoch the client as well as future action model are both pinpointed by author. By simulating purchase processes in 6 internet shops divided into two categories: offering commercial brand or professional watches, author has drawn conclusions. Results of presented analysis are supported by interviews conducted within 12 students.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy jest analiza procesów zakupowych w sklepach internetowych. Praca jest próbą odpowiedzenia na pytania, czy istnieją różnice we wspieraniu procesów zakupowych pomiędzy wydzielonymi grupami e-sklepów oraz czy e-sklepy odpowiednio wspierają proces zakupowy nowego modelu konsumenta. Ponadto jest próbą wskazania błędów i rekomendacji dla działania e-sklepów. W tym celu zostały przeprowadzone symulacje procesów zakupowych na przykładzie sześciu e-sklepów, które podzielono na dwie kategorie: e-sklepy oferujące zegarki marek komercyjnych i e-sklepy oferujące zegarki marek profesjonalnych. Całość została uzupełniona wywiadami, które przeprowadzono na grupie dwunastu studentów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBugdol, Marek - 127470 pl
dc.contributor.authorJastrzębska, Sandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBugdol, Marek - 127470 pl
dc.contributor.reviewerGeryk, Marcinpl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:33:14Z
dc.date.available2020-07-28T05:33:14Z
dc.date.submitted2020-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-139324-210168pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240152
dc.languagepolpl
dc.subject.ene-shop – purchasing process – e-commerce – user experiencepl
dc.subject.ple-sklep – proces zakupowy – e-commerce – user experiencepl
dc.titleProces zakupowy klientów sklepów internetowych.pl
dc.title.alternativeThe purchase making process of e-commerces' customerspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The scope of this thesis is analysis of customers’ purchase making processes in e-commerce sector. One of the main issues which was elucidated is whether there are meaningful differences between the purchase workflows of independent e-store departments. Moreover, the emphasis was also put on researching how e-store accommodate the ever changing consument's model. Thus, during the analysis of this particular subject matter, the shortcomings of how e-stores appraoch the client as well as future action model are both pinpointed by author. By simulating purchase processes in 6 internet shops divided into two categories: offering commercial brand or professional watches, author has drawn conclusions. Results of presented analysis are supported by interviews conducted within 12 students.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy jest analiza procesów zakupowych w sklepach internetowych. Praca jest próbą odpowiedzenia na pytania, czy istnieją różnice we wspieraniu procesów zakupowych pomiędzy wydzielonymi grupami e-sklepów oraz czy e-sklepy odpowiednio wspierają proces zakupowy nowego modelu konsumenta. Ponadto jest próbą wskazania błędów i rekomendacji dla działania e-sklepów. W tym celu zostały przeprowadzone symulacje procesów zakupowych na przykładzie sześciu e-sklepów, które podzielono na dwie kategorie: e-sklepy oferujące zegarki marek komercyjnych i e-sklepy oferujące zegarki marek profesjonalnych. Całość została uzupełniona wywiadami, które przeprowadzono na grupie dwunastu studentów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.contributor.authorpl
Jastrzębska, Sandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.contributor.reviewerpl
Geryk, Marcin
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:33:14Z
dc.date.available
2020-07-28T05:33:14Z
dc.date.submittedpl
2020-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-139324-210168
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240152
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
e-shop – purchasing process – e-commerce – user experience
dc.subject.plpl
e-sklep – proces zakupowy – e-commerce – user experience
dc.titlepl
Proces zakupowy klientów sklepów internetowych.
dc.title.alternativepl
The purchase making process of e-commerces' customers
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
161
Views per month
Views per city
Warsaw
34
Poznan
18
Krakow
16
Wroclaw
15
Gdansk
13
Lodz
5
Lublin
5
Katowice
4
Aleksandrów Kujawski
3
Mielec
3

No access

No Thumbnail Available