Fenomen femvertisingu. Nowa forma przekazów reklamowych skierowanych do kobiet

master
dc.abstract.enThe thesis focuses on femvertising – a phenomenon which is a form of marketing communication targeted at women. Femvertising emphasises the female potential, as it is based on authenticity and naturalness, and challenges the stereotypical portrayals of women which are present in numerous conventional advertising messages. The thesis stresses that the advertisements created in accordance with the ideas of femvertising are frequently criticised, as they may lead to devaluation and trivialisation of matters related to feminism. On the other hand, it is emphasised that the femvertising campaigns can reach a wide audience with their feminist ideas, as they are based on accessible message and form. This, to a certain extent, provides them with a didactic function.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy zjawiska o nazwie femvertising, które stanowi rodzaj komunikacji marketingowej adresowanej do kobiet. Femvertising podkreśla kobiecy potencjał, opiera się na autentyzmie i naturalności, a także kwestionuje stereotypowe ujęcia kobiet występujące w wielu konwencjonalnych przekazach. Jak zaznaczono w pracy, stworzone w duchu femvertisingu reklamy bywają krytykowane. Wskazuje się, że mogą doprowadzać do dewaluacji i trywializacji treści kojarzonych z feminizmem. Z drugiej strony niekiedy sygnalizuje się, że oparte na przystępnym przekazie kampanie femvertisingowe mają szansę dotrzeć ze sprzyjającym kobietom przesłaniem do szerokiego grona odbiorców i pełnią w pewnym stopniu dydaktyczną funkcję.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBogunia-Borowska, Małgorzata - 127388 pl
dc.contributor.authorSzymańska, Emiliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerBogunia-Borowska, Małgorzata - 127388 pl
dc.contributor.reviewerKowalska, Beata - 129290 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:28:04Z
dc.date.available2020-07-27T20:28:04Z
dc.date.submitted2018-10-09pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.fieldofstudybadania rynku i analiza polityk publicznychpl
dc.identifier.apddiploma-128061-183631pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231866
dc.languagepolpl
dc.subject.enFEMVERTISING – ADVERTISEMENT – GENDER STEREOTYPESpl
dc.subject.plFEMVERTISING – REKLAMA – STEREOTYPY PŁCIpl
dc.titleFenomen femvertisingu. Nowa forma przekazów reklamowych skierowanych do kobietpl
dc.title.alternativeThe Phenomenon of Femvertising. A New Form of Advertising Messages Targeted at Womenpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis focuses on femvertising – a phenomenon which is a form of marketing communication targeted at women. Femvertising emphasises the female potential, as it is based on authenticity and naturalness, and challenges the stereotypical portrayals of women which are present in numerous conventional advertising messages. The thesis stresses that the advertisements created in accordance with the ideas of femvertising are frequently criticised, as they may lead to devaluation and trivialisation of matters related to feminism. On the other hand, it is emphasised that the femvertising campaigns can reach a wide audience with their feminist ideas, as they are based on accessible message and form. This, to a certain extent, provides them with a didactic function.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy zjawiska o nazwie femvertising, które stanowi rodzaj komunikacji marketingowej adresowanej do kobiet. Femvertising podkreśla kobiecy potencjał, opiera się na autentyzmie i naturalności, a także kwestionuje stereotypowe ujęcia kobiet występujące w wielu konwencjonalnych przekazach. Jak zaznaczono w pracy, stworzone w duchu femvertisingu reklamy bywają krytykowane. Wskazuje się, że mogą doprowadzać do dewaluacji i trywializacji treści kojarzonych z feminizmem. Z drugiej strony niekiedy sygnalizuje się, że oparte na przystępnym przekazie kampanie femvertisingowe mają szansę dotrzeć ze sprzyjającym kobietom przesłaniem do szerokiego grona odbiorców i pełnią w pewnym stopniu dydaktyczną funkcję.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bogunia-Borowska, Małgorzata - 127388
dc.contributor.authorpl
Szymańska, Emilia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Bogunia-Borowska, Małgorzata - 127388
dc.contributor.reviewerpl
Kowalska, Beata - 129290
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:28:04Z
dc.date.available
2020-07-27T20:28:04Z
dc.date.submittedpl
2018-10-09
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.fieldofstudypl
badania rynku i analiza polityk publicznych
dc.identifier.apdpl
diploma-128061-183631
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231866
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
FEMVERTISING – ADVERTISEMENT – GENDER STEREOTYPES
dc.subject.plpl
FEMVERTISING – REKLAMA – STEREOTYPY PŁCI
dc.titlepl
Fenomen femvertisingu. Nowa forma przekazów reklamowych skierowanych do kobiet
dc.title.alternativepl
The Phenomenon of Femvertising. A New Form of Advertising Messages Targeted at Women
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
73
Views per month
Views per city
Krakow
24
Warsaw
10
Wroclaw
10
Lodz
5
Poznan
4
Gdansk
3
Tarnów
2
Tomaszów Mazowiecki
2
Bydgoszcz
1
Częstochowa
1

No access

No Thumbnail Available