Prospołeczne działania w Internecie nakierowane na dobrostan psychiczny podczas pandemii COVID-19

licenciate
dc.abstract.enThe main purpose of the thesis was to analyze prosocial campaigns launched during the COVID-19 pandemic and their impact on the mental well-being. In the theoretical section terms like mental well-being, the need for security and belonging to a given social group and e-humanitarianism in cyberspace were explained. Based on the available research results, the author tried to interpret how the pandemic influenced the human psyche and the role that social media played during the global quarantine. In the research part five campaigns were analysed: #zostańwdomu, Maseczki dla krakowskich medyków, Pies w Koronie, Posiłek dla Seniora and #hot16challege2. The questionnaire survey was aimed at checking whether the actions taken by e-leaders had the expected results.pl
dc.abstract.plCelem pracy była analiza prospołecznych akcji rozpoczętych w czasie pandemii COVID-19 i ich wpływ na dobrostan psychiczny jednostki. W części teoretycznej poruszone zostały takie zagadnienia jak dobrostan psychiczny, potrzeba bezpieczeństwa i przynależności do danej grupy społecznej, a także e-humanitaryzm w cyberprzestrzeni. Na podstawie dostępnych wyników badań autorka starała się zinterpretować to, jak pandemia wpłynęła na psychikę człowieka oraz jaką rolę podczas globalnej kwarantanny odegrały media społecznościowe. W części badawczej analizie zostały poddane akcje: #zostańwdomu, Maseczki dla krakowskich medyków, Pies w Koronie, Posiłek dla Seniora i #hot16challege2. Badanie ankietowe miało na celu sprawdzić, czy działania podjęte przez e-liderów niosły za sobą oczekiwane skutki.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorCałek, Agnieszkapl
dc.contributor.authorBułas, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszkapl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.date.accessioned2023-06-26T21:30:39Z
dc.date.available2023-06-26T21:30:39Z
dc.date.submitted2021-07-08pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-148077-263509pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/312822
dc.languagepolpl
dc.subject.enmental well-being, COVID-19 pandemic, virtual community, social media, prosocial campaignspl
dc.subject.pldobrostan psychiczny, pandemia COVID-19, społeczność internetowa, media społecznościowe, akcje prospołecznepl
dc.titleProspołeczne działania w Internecie nakierowane na dobrostan psychiczny podczas pandemii COVID-19pl
dc.title.alternativeOnline prosocial activities aimed at mental well-being during the COVID-19 pandemicpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main purpose of the thesis was to analyze prosocial campaigns launched during the COVID-19 pandemic and their impact on the mental well-being. In the theoretical section terms like mental well-being, the need for security and belonging to a given social group and e-humanitarianism in cyberspace were explained. Based on the available research results, the author tried to interpret how the pandemic influenced the human psyche and the role that social media played during the global quarantine. In the research part five campaigns were analysed: #zostańwdomu, Maseczki dla krakowskich medyków, Pies w Koronie, Posiłek dla Seniora and #hot16challege2. The questionnaire survey was aimed at checking whether the actions taken by e-leaders had the expected results.
dc.abstract.plpl
Celem pracy była analiza prospołecznych akcji rozpoczętych w czasie pandemii COVID-19 i ich wpływ na dobrostan psychiczny jednostki. W części teoretycznej poruszone zostały takie zagadnienia jak dobrostan psychiczny, potrzeba bezpieczeństwa i przynależności do danej grupy społecznej, a także e-humanitaryzm w cyberprzestrzeni. Na podstawie dostępnych wyników badań autorka starała się zinterpretować to, jak pandemia wpłynęła na psychikę człowieka oraz jaką rolę podczas globalnej kwarantanny odegrały media społecznościowe. W części badawczej analizie zostały poddane akcje: #zostańwdomu, Maseczki dla krakowskich medyków, Pies w Koronie, Posiłek dla Seniora i #hot16challege2. Badanie ankietowe miało na celu sprawdzić, czy działania podjęte przez e-liderów niosły za sobą oczekiwane skutki.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Całek, Agnieszka
dc.contributor.authorpl
Bułas, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.date.accessioned
2023-06-26T21:30:39Z
dc.date.available
2023-06-26T21:30:39Z
dc.date.submittedpl
2021-07-08
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-148077-263509
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/312822
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
mental well-being, COVID-19 pandemic, virtual community, social media, prosocial campaigns
dc.subject.plpl
dobrostan psychiczny, pandemia COVID-19, społeczność internetowa, media społecznościowe, akcje prospołeczne
dc.titlepl
Prospołeczne działania w Internecie nakierowane na dobrostan psychiczny podczas pandemii COVID-19
dc.title.alternativepl
Online prosocial activities aimed at mental well-being during the COVID-19 pandemic
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
24
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Gdansk
4
Krakow
4
Wroclaw
2
Kluczbork
1
Olsztyn
1
Opole
1
Paczków
1
Reda
1
Rzeszów
1

No access

No Thumbnail Available