Ewolucja i kierunki rozwoju product placement w Polsce

licenciate
dc.abstract.enDevelopment of media technology means always marketing development. Advertising is the driving force of commerce, but becomes insufficient. Brands and producers look for new and innovative solutions. they want to get attention in another way. That is a good base for development of product placement. It is necessary to know rules of medium for products and brands, which would be effective. TV and radio are still the most popular media, which we associate with product placement. However legislative solutions from 2009 becomes barriers for radio and television producers and did, that carriers of new technology are more and more popular. If you want to do it effective you must know new trends of this methody.In first section I want to present history and evolution of product placement . I will analyze approach of product placement research. I want to write more about changes in law and about new medium for this kind of promotion, Which have aroused with the development of technology. In next section I will analyze individual characteristics and look for common features of traditional and new media . In last section , i am trying to make "must have" list of rules for the company , which is willing to start product placement .pl
dc.abstract.plRozwój mediów i nowej technologii przekłada się zawsze na rozwój marketingu. Reklama, która jest dźwignią handlu, jednocześnie powoli staje się przeżytkiem, a firmy na całym świecie szukają innowacyjnych rozwiązań, żeby przykuć uwagę odbiorcy i klienta. Te dążenia są dobrym gruntem dla rozwoju lokowania produktu. Zastosowanie tej techniki wymaga zapoznania się z wymogami poszczególnych nośników i indywidualnego podejścia do każdego z nich, co pokrótce przedstawione zostało w poniższej pracy. Najpopularniejszymi z mediów, które kojarzą się z techniką lokowania produktu są telewizja i radio, które nadal przodują w statystykach zainteresowania reklamodawców. Jednak pewne rozwiązania legislacyjne ograniczyły znacznie możliwości producentów, co do dowolnego umieszczania marek w swoich produkcjach. Choć nadal pozostają bardzo istotnym miejscem dla umieszczenia produktu, zmiany te przyczyniły się to do rozwoju i wzrostu popularności nowych nośników, będących rozwojem technologii internetowej. W pierwszym rozdziale przedstawię historię i ewolucję lokowania produktu. Jak zmieniało się podejście badaczy reklamy do tej formy marketingu od początku XXI wieku. Powiem również szerzej o zmianach w prawie, które narzucają regulację na radiowy i telewizyjny przekaz komercyjny oraz zacznę krótko opisywać nowe nośniki dla działań PP, które wykształciły się wraz z rozwojem technologii. Następny rozdział poświęcę analizie poszczególnych przypadków, związanych zarówno z zmianami w tradycyjnych nośnikach, jak i z nową formą lokowania produktów. Postaram się wyróżnić cechy odróżniające każdy z nośników oraz wskazać pewne podobieństwa. Podsumowanie stanowić będzie wróżnienie najważniejszych zasad, o których musi pamiętać każda firma, chcąca lokować swój produkt.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorFlis, Jarosław - 101110 pl
dc.contributor.authorUrbanik, Danutapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerFlis, Jarosław - 101110 pl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T15:41:47Z
dc.date.available2020-07-26T15:41:47Z
dc.date.submitted2015-07-08pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-98716-163559pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/206011
dc.languagepolpl
dc.subject.enPRODUCT PLACEMENT – MEDIA – ADVERTISINGpl
dc.subject.plLOKOWANIE PRODUKTU - NOŚNIKI - REKLAMApl
dc.titleEwolucja i kierunki rozwoju product placement w Polscepl
dc.title.alternativedevelopment trends for product placement in Polandpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Development of media technology means always marketing development. Advertising is the driving force of commerce, but becomes insufficient. Brands and producers look for new and innovative solutions. they want to get attention in another way. That is a good base for development of product placement. It is necessary to know rules of medium for products and brands, which would be effective. TV and radio are still the most popular media, which we associate with product placement. However legislative solutions from 2009 becomes barriers for radio and television producers and did, that carriers of new technology are more and more popular. If you want to do it effective you must know new trends of this methody.In first section I want to present history and evolution of product placement . I will analyze approach of product placement research. I want to write more about changes in law and about new medium for this kind of promotion, Which have aroused with the development of technology. In next section I will analyze individual characteristics and look for common features of traditional and new media . In last section , i am trying to make "must have" list of rules for the company , which is willing to start product placement .
dc.abstract.plpl
Rozwój mediów i nowej technologii przekłada się zawsze na rozwój marketingu. Reklama, która jest dźwignią handlu, jednocześnie powoli staje się przeżytkiem, a firmy na całym świecie szukają innowacyjnych rozwiązań, żeby przykuć uwagę odbiorcy i klienta. Te dążenia są dobrym gruntem dla rozwoju lokowania produktu. Zastosowanie tej techniki wymaga zapoznania się z wymogami poszczególnych nośników i indywidualnego podejścia do każdego z nich, co pokrótce przedstawione zostało w poniższej pracy. Najpopularniejszymi z mediów, które kojarzą się z techniką lokowania produktu są telewizja i radio, które nadal przodują w statystykach zainteresowania reklamodawców. Jednak pewne rozwiązania legislacyjne ograniczyły znacznie możliwości producentów, co do dowolnego umieszczania marek w swoich produkcjach. Choć nadal pozostają bardzo istotnym miejscem dla umieszczenia produktu, zmiany te przyczyniły się to do rozwoju i wzrostu popularności nowych nośników, będących rozwojem technologii internetowej. W pierwszym rozdziale przedstawię historię i ewolucję lokowania produktu. Jak zmieniało się podejście badaczy reklamy do tej formy marketingu od początku XXI wieku. Powiem również szerzej o zmianach w prawie, które narzucają regulację na radiowy i telewizyjny przekaz komercyjny oraz zacznę krótko opisywać nowe nośniki dla działań PP, które wykształciły się wraz z rozwojem technologii. Następny rozdział poświęcę analizie poszczególnych przypadków, związanych zarówno z zmianami w tradycyjnych nośnikach, jak i z nową formą lokowania produktów. Postaram się wyróżnić cechy odróżniające każdy z nośników oraz wskazać pewne podobieństwa. Podsumowanie stanowić będzie wróżnienie najważniejszych zasad, o których musi pamiętać każda firma, chcąca lokować swój produkt.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Flis, Jarosław - 101110
dc.contributor.authorpl
Urbanik, Danuta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Flis, Jarosław - 101110
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.date.accessioned
2020-07-26T15:41:47Z
dc.date.available
2020-07-26T15:41:47Z
dc.date.submittedpl
2015-07-08
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-98716-163559
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/206011
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
PRODUCT PLACEMENT – MEDIA – ADVERTISING
dc.subject.plpl
LOKOWANIE PRODUKTU - NOŚNIKI - REKLAMA
dc.titlepl
Ewolucja i kierunki rozwoju product placement w Polsce
dc.title.alternativepl
development trends for product placement in Poland
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
79
Views per month
Views per city
Wroclaw
11
Warsaw
10
Lipno
6
Poznan
6
Gdansk
4
Krakow
4
Rzeszów
4
Bydgoszcz
2
Częstochowa
2
Dublin
2

No access

No Thumbnail Available