Infobrokering turystyczny w praktyce

master
dc.abstract.enThe author's research focused on the qualities that determine the market success of a Tourist Infobroker as a service provider. For this purpose, an extensive interview with a well-known Polish infobroker was conducted, and a practical attempt was made to carry out a fictitious order from a client. The study is exploratory in nature, so pertinent questions, rather than hypotheses about relationships between phenomena and quantities, are important. The reality considered covers a period of 1 year from the opening of post-coronavirus tourism season (June 2021 - May 2022). Both the interview and the test assignment raise two conclusions. The main conclusion is that while any tourist can plan and organise a trip themselves. an Infobroker will do it much better. The second conclusion is that the business success of an infobroker is determined not only by his/her knowledge and experience, but also by intensive marketing activities resulting in a large number of observers and enthusiasts of the infobroker's work present in the Internet.pl
dc.abstract.plPoszukiwania autorki skupiały się na walorach, które decydują o rynkowym sukcesie Infobrokera Turystycznego jako usługodawcy. W tym celu przeprowadzono rozległy wywiad ze znanym infobrokerem polskim oraz podjęto próbę praktyczną realizacji fikcyjnego zlecenia od klienta. Badanie ma charakter eksploracyjny, toteż istotne w nim są trafne pytania, nie zaś hipotezy o zależnościach między zjawiskami i wielkościami. Realia brane pod uwagę obejmują okres 1 roku od otwarcia turystyki po koronawirusie (czerwiec 2021 - maj 2022). Zarówno wywiad jak i testowe zlecenie nasuwają dwa wnioski. Główny wniosek to ten, że chociaż każdy turysta może sam zaplanować i zorganizować podróż. to Infobrokera zrobi to znacznie lepiej. Drugi wniosek mówi że o sukcesie biznesowym Infobrokera decyduje nie tylko jego wiedza i doświadczenie, ale także intensywne działania marketingowe owocujące wielką liczbą obserwatorôw i entuzjastów pracy Infobrokera obecnych w Internecie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPietrzyk, Zdzisław - 100248 pl
dc.contributor.authorSosnowska, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPietrzyk, Zdzisław - 100248 pl
dc.contributor.reviewerKorycińska, Paloma - 129158 pl
dc.date.accessioned2022-09-19T21:35:35Z
dc.date.available2022-09-19T21:35:35Z
dc.date.submitted2022-09-16pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-156517-295017pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/299742
dc.languagepolpl
dc.subject.eninfobrokering, infobroker, tourism, travel searchpl
dc.subject.plinfobrokering, infobroker, turystyka, organizacja podróżypl
dc.titleInfobrokering turystyczny w praktycepl
dc.title.alternativeTourist infobrokering in practicepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The author's research focused on the qualities that determine the market success of a Tourist Infobroker as a service provider. For this purpose, an extensive interview with a well-known Polish infobroker was conducted, and a practical attempt was made to carry out a fictitious order from a client. The study is exploratory in nature, so pertinent questions, rather than hypotheses about relationships between phenomena and quantities, are important. The reality considered covers a period of 1 year from the opening of post-coronavirus tourism season (June 2021 - May 2022). Both the interview and the test assignment raise two conclusions. The main conclusion is that while any tourist can plan and organise a trip themselves. an Infobroker will do it much better. The second conclusion is that the business success of an infobroker is determined not only by his/her knowledge and experience, but also by intensive marketing activities resulting in a large number of observers and enthusiasts of the infobroker's work present in the Internet.
dc.abstract.plpl
Poszukiwania autorki skupiały się na walorach, które decydują o rynkowym sukcesie Infobrokera Turystycznego jako usługodawcy. W tym celu przeprowadzono rozległy wywiad ze znanym infobrokerem polskim oraz podjęto próbę praktyczną realizacji fikcyjnego zlecenia od klienta. Badanie ma charakter eksploracyjny, toteż istotne w nim są trafne pytania, nie zaś hipotezy o zależnościach między zjawiskami i wielkościami. Realia brane pod uwagę obejmują okres 1 roku od otwarcia turystyki po koronawirusie (czerwiec 2021 - maj 2022). Zarówno wywiad jak i testowe zlecenie nasuwają dwa wnioski. Główny wniosek to ten, że chociaż każdy turysta może sam zaplanować i zorganizować podróż. to Infobrokera zrobi to znacznie lepiej. Drugi wniosek mówi że o sukcesie biznesowym Infobrokera decyduje nie tylko jego wiedza i doświadczenie, ale także intensywne działania marketingowe owocujące wielką liczbą obserwatorôw i entuzjastów pracy Infobrokera obecnych w Internecie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Pietrzyk, Zdzisław - 100248
dc.contributor.authorpl
Sosnowska, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Pietrzyk, Zdzisław - 100248
dc.contributor.reviewerpl
Korycińska, Paloma - 129158
dc.date.accessioned
2022-09-19T21:35:35Z
dc.date.available
2022-09-19T21:35:35Z
dc.date.submittedpl
2022-09-16
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-156517-295017
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/299742
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
infobrokering, infobroker, tourism, travel search
dc.subject.plpl
infobrokering, infobroker, turystyka, organizacja podróży
dc.titlepl
Infobrokering turystyczny w praktyce
dc.title.alternativepl
Tourist infobrokering in practice
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
4
Views per month
Views per city
Koło
1
Krakow
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections