Digital Transformation in B2B Companies: A Case Study of Turkish Firms' Marketing Strategies

master
dc.abstract.enThe aim of the study is to investigate the impact of digital marketing on sustainability practices among B2B companies in Turkey. The author attempted to measure the impact of digital communication and technological adoption on environmental, economic, and social sustainability. The main problem statement created in parallel with the research purpose is as follows: “Do digital marketing activities in B2B businesses affect corporate sustainability?” In accordance with the results, there is a statistically significant relationship between digital communication and technological adoption on environmental, economic, and social sustainability.pl
dc.abstract.plCelem głównym pracy było zbadanie wpływu marketingu cyfrowego na praktyki zrównoważonego rozwoju wśród firm B2B w Turcji. Autor podjął próbę zmierzenia wpływu komunikacji cyfrowej i przyjęcia technologii na zrównoważony rozwój środowiskowy, ekonomiczny i społeczny. Główne sformułowanie problemu powstałe równolegle z celem badawczym brzmi: „Czy działania marketingu cyfrowego w firmach B2B wpływają na zrównoważony rozwój firmy?” Zgodnie z wynikami, istnieje statystycznie istotny związek między komunikacją cyfrową a przyjęciem technologii w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiskowego, gospodarczego i społecznego.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŁapniewska, Zofiapl
dc.contributor.authorMousa, Mahmoudpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerŁapniewska, Zofiapl
dc.contributor.reviewerZachorowska-Mazurkiewicz, Anna - 132823 pl
dc.date.accessioned2023-10-20T21:39:24Z
dc.date.available2023-10-20T21:39:24Z
dc.date.submitted2023-10-18pl
dc.fieldofstudyBusiness and Finance Managementpl
dc.identifier.apddiploma-164834-299130pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321673
dc.languageengpl
dc.subject.enB2B Companies - Digital Marketing - Sustainabilitypl
dc.subject.plFirmy B2B - Marketing cyfrowy - Zrównoważony rozwójpl
dc.titleDigital Transformation in B2B Companies: A Case Study of Turkish Firms' Marketing Strategiespl
dc.title.alternativeTransformacja cyfrowa w firmach B2B: studium przypadku strategii marketingowych tureckich firmpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the study is to investigate the impact of digital marketing on sustainability practices among B2B companies in Turkey. The author attempted to measure the impact of digital communication and technological adoption on environmental, economic, and social sustainability. The main problem statement created in parallel with the research purpose is as follows: “Do digital marketing activities in B2B businesses affect corporate sustainability?” In accordance with the results, there is a statistically significant relationship between digital communication and technological adoption on environmental, economic, and social sustainability.
dc.abstract.plpl
Celem głównym pracy było zbadanie wpływu marketingu cyfrowego na praktyki zrównoważonego rozwoju wśród firm B2B w Turcji. Autor podjął próbę zmierzenia wpływu komunikacji cyfrowej i przyjęcia technologii na zrównoważony rozwój środowiskowy, ekonomiczny i społeczny. Główne sformułowanie problemu powstałe równolegle z celem badawczym brzmi: „Czy działania marketingu cyfrowego w firmach B2B wpływają na zrównoważony rozwój firmy?” Zgodnie z wynikami, istnieje statystycznie istotny związek między komunikacją cyfrową a przyjęciem technologii w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiskowego, gospodarczego i społecznego.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Łapniewska, Zofia
dc.contributor.authorpl
Mousa, Mahmoud
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Łapniewska, Zofia
dc.contributor.reviewerpl
Zachorowska-Mazurkiewicz, Anna - 132823
dc.date.accessioned
2023-10-20T21:39:24Z
dc.date.available
2023-10-20T21:39:24Z
dc.date.submittedpl
2023-10-18
dc.fieldofstudypl
Business and Finance Management
dc.identifier.apdpl
diploma-164834-299130
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321673
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
B2B Companies - Digital Marketing - Sustainability
dc.subject.plpl
Firmy B2B - Marketing cyfrowy - Zrównoważony rozwój
dc.titlepl
Digital Transformation in B2B Companies: A Case Study of Turkish Firms' Marketing Strategies
dc.title.alternativepl
Transformacja cyfrowa w firmach B2B: studium przypadku strategii marketingowych tureckich firm
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Puteaux
3
Negombo
2
Amsterdam
1
Bad Krozingen
1
Bitz
1
Bologna
1
Da Nang
1
Ho Chi Minh City
1
Jakarta
1
Kaunas
1

No access

No Thumbnail Available
Collections