Wpływ wyceny znaków towarowych na wyniki finansowe przedsiębiorstw

master
dc.abstract.enThe subject of the following thesis is to tackle the problem of the valuation of non-tangible assets, including trademarks, as well as to present the possible consequences of this valuation on the financial results of the selected economic entities. The first chapter presents the definitions, the methods of the valuation and the differences in the domestic and international regulations. Then the formal and legal aspects connected with trademarks were reviewed, such as amortisation and protective law. In the final part the annual consolidated financial statement of the selected entities was analysed and a simulation was conducted regarding the influence of the application of the selected accounting policies towards trademarks of these companies on their financial results.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest przybliżenie problematyki wyceny wartości niematerialnych w tym znaków towarowych, a także przedstawienie możliwych skutków tej wyceny na wyniki finansowe wybranych podmiotów gospodarczych. W pierwszym rozdziale przedstawiono definicje, metody wyceny i różnice w regulacjach krajowych i międzynarodowych. Następnie dokonano przeglądu formalnoprawnych aspektów związanych ze znakami towarowymi, takich jak amortyzacja czy prawo ochronne. W końcowej części poddano analizie roczne skonsolidowane sprawozdanie finansowe wybranych podmiotów i przeprowadzono symulację wpływu zastosowania wybranych polityk rachunkowości wobec znaków towarowych tych spółek na ich wyniki finansowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKutera, Małgorzata - 129804 pl
dc.contributor.authorDuźniak, Klaudiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKutera, Małgorzata - 129804 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Martapl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:38:18Z
dc.date.available2020-07-27T20:38:18Z
dc.date.submitted2018-10-23pl
dc.fieldofstudyrachunkowość i zarządzanie finansamipl
dc.identifier.apddiploma-128244-147384pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232025
dc.languagepolpl
dc.subject.enfinancial statement – the valuation of the nontangible assets – trademarkspl
dc.subject.plsprawozdanie finansowe – wycena wartości niematerialnych – znaki towarowepl
dc.titleWpływ wyceny znaków towarowych na wyniki finansowe przedsiębiorstwpl
dc.title.alternativeThe influence of the valuation of trademarks on the financial results of companies.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the following thesis is to tackle the problem of the valuation of non-tangible assets, including trademarks, as well as to present the possible consequences of this valuation on the financial results of the selected economic entities. The first chapter presents the definitions, the methods of the valuation and the differences in the domestic and international regulations. Then the formal and legal aspects connected with trademarks were reviewed, such as amortisation and protective law. In the final part the annual consolidated financial statement of the selected entities was analysed and a simulation was conducted regarding the influence of the application of the selected accounting policies towards trademarks of these companies on their financial results.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest przybliżenie problematyki wyceny wartości niematerialnych w tym znaków towarowych, a także przedstawienie możliwych skutków tej wyceny na wyniki finansowe wybranych podmiotów gospodarczych. W pierwszym rozdziale przedstawiono definicje, metody wyceny i różnice w regulacjach krajowych i międzynarodowych. Następnie dokonano przeglądu formalnoprawnych aspektów związanych ze znakami towarowymi, takich jak amortyzacja czy prawo ochronne. W końcowej części poddano analizie roczne skonsolidowane sprawozdanie finansowe wybranych podmiotów i przeprowadzono symulację wpływu zastosowania wybranych polityk rachunkowości wobec znaków towarowych tych spółek na ich wyniki finansowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kutera, Małgorzata - 129804
dc.contributor.authorpl
Duźniak, Klaudia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kutera, Małgorzata - 129804
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Marta
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:38:18Z
dc.date.available
2020-07-27T20:38:18Z
dc.date.submittedpl
2018-10-23
dc.fieldofstudypl
rachunkowość i zarządzanie finansami
dc.identifier.apdpl
diploma-128244-147384
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232025
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
financial statement – the valuation of the nontangible assets – trademarks
dc.subject.plpl
sprawozdanie finansowe – wycena wartości niematerialnych – znaki towarowe
dc.titlepl
Wpływ wyceny znaków towarowych na wyniki finansowe przedsiębiorstw
dc.title.alternativepl
The influence of the valuation of trademarks on the financial results of companies.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Katowice
6
Warsaw
3
Wroclaw
2
Bielsko-Biala
1
Dublin
1
Krakow
1
Lodz
1
Sosnowiec
1

No access

No Thumbnail Available