Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Edukacja na rzecz praw dziecka/człowieka w szkole
Children's/human rights education at school
prawa dziecka
edukacja
edukacja na rzecz praw dziecka
Niniejszy artykuł ma charakter przeglądowy w obszarze problematyki edukacji na rzecz praw dziecka/człowieka w szkole i w przedszkolu. Sytuacja przygotowania zawodowego nauczycieli staje się tłem do prowadzenia analiz nad zagadnieniem nauczania i wychowania w dziedzinie praw człowieka i praw dziecka w ramach realizowania podstawowych funkcji szkoły. W tym aspekcie Autorka przedstawia główne założenia koncepcji edukacji o prawach dziecka/ człowieka i na rzecz tych praw oraz analizuje możliwe przestrzenie działań instytucji edukacyjnych w aspekcie zabezpieczenia praw dziecka. Prawa dziecka stają się w tej perspektywie narzędziem w pracy nauczyciela. Artykuł może być przyczynkiem do refleksji nad podejmowaniem wyzwań związanych z edukacyjnymi aspektami praw dziecka i budowania kultury poszanowania praw człowieka w środowisku edukacyjnym.
dc.abstract.pl | Niniejszy artykuł ma charakter przeglądowy w obszarze problematyki edukacji na rzecz praw dziecka/człowieka w szkole i w przedszkolu. Sytuacja przygotowania zawodowego nauczycieli staje się tłem do prowadzenia analiz nad zagadnieniem nauczania i wychowania w dziedzinie praw człowieka i praw dziecka w ramach realizowania podstawowych funkcji szkoły. W tym aspekcie Autorka przedstawia główne założenia koncepcji edukacji o prawach dziecka/ człowieka i na rzecz tych praw oraz analizuje możliwe przestrzenie działań instytucji edukacyjnych w aspekcie zabezpieczenia praw dziecka. Prawa dziecka stają się w tej perspektywie narzędziem w pracy nauczyciela. Artykuł może być przyczynkiem do refleksji nad podejmowaniem wyzwań związanych z edukacyjnymi aspektami praw dziecka i budowania kultury poszanowania praw człowieka w środowisku edukacyjnym. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny : Instytut Pedagogiki | pl |
dc.contributor.author | Turczyk, Małgorzata - 103719 | pl |
dc.date.accession | 2021-12-15 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-12-15T14:55:08Z | |
dc.date.available | 2021-12-15T14:55:08Z | |
dc.date.issued | 2021 | pl |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.number | 8-9 (205) | pl |
dc.description.physical | 30-33 | pl |
dc.description.publication | 0,26 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.issn | 1233-7609 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/285340 | |
dc.identifier.weblink | https://mcdn.edu.pl/informacja-pedagogiczna/hejnal-oswiatowy/ | pl |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.pbn.affiliation | Dziedzina nauk społecznych : pedagogika | pl |
dc.rights | Dodaję tylko opis bibliograficzny | * |
dc.rights.licence | Inna otwarta licencja | |
dc.rights.uri | * | |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subject.pl | prawa dziecka | pl |
dc.subject.pl | edukacja | pl |
dc.subject.pl | edukacja na rzecz praw dziecka | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Edukacja na rzecz praw dziecka/człowieka w szkole | pl |
dc.title.alternative | Children's/human rights education at school | pl |
dc.title.journal | Hejnał Oświatowy | pl |
dc.title.volume | Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów | pl |
dc.type | JournalArticle | pl |
dspace.entity.type | Publication |