Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Efektywność narzędzi marketingu internetowego w budowaniu wizerunku marki w branży kosmetycznej
Effectiveness of Internet marketing tools in building brand image in the cosmetics industry
Budowanie wizerunku marki, marka kosmetyczna, marketing internetowy, narzędzia marketingu internetowego
Brand image building, cosmetics brand, internet marketing, internet marketing tools
Marketing internetowy to prężnie rozwijająca się dziedzina, która powszechnie wykorzystywana jest przez współczesne marki prowadzące działalność w Internecie. Narzędzia marketingu internetowego umożliwiły obecnym markom budowanie wizerunku w przestrzeni cyfrowej na zupełnie innej płaszczyźnie niż wcześniej. Celem niniejszej pracy było zbadanie oraz przedstawienie efektywności wykorzystania narzędzi marketingu internetowego w procesie budowania wizerunku marki kosmetycznej. Badanie dotyczące wybranego zagadnienia przeprowadzone zostało za pomocą analizy literatury przedmiotu oraz ankiety udostępnionej w formie kwestionariusza. Badanie ankietowe zostało przeprowadzone wśród użytkowników Internetu i pozwoliło na sprawdzenie wpływu poszczególnych narzędzi marketingu internetowego w odniesieniu do budowania wizerunku marki w przestrzeni cyfrowej. Z przeprowadzonego badania ankietowego wynika, że wybrane narzędzia e-marketingu mają różnorodny wpływ na kreowanie wizerunku marki kosmetycznej w sieci. Badanie ukazało również konieczność dalszych badań w zakresie efektywności wykorzystania konkretnych narzędzi marketingu internetowego przez współczesne marki kosmetyczne.
Online marketing is a thriving field that is widely used by today's brands doing business online. Internet marketing tools have enabled today's brands to build their image in the digital space on a completely different plane than before. The purpose of this master thesis was to investigate and present the effectiveness of the use of Internet marketing tools in the process of building the image of a cosmetic brand. The study of the selected issue was carried out by means of analysis of the literature on the subject and a survey provided in the form of a questionnaire. The survey was conducted among Internet users and allowed to check the impact of particular Internet marketing tools in relation to building brand image in digital space. The survey questionnaire shows that the selected e-marketing tools have a diverse impact on the creation of cosmetic brand image online. The study also showed the need for further research on the effectiveness of the use of specific e-marketing tools by contemporary cosmetic brands.
dc.abstract.en | Online marketing is a thriving field that is widely used by today's brands doing business online. Internet marketing tools have enabled today's brands to build their image in the digital space on a completely different plane than before. The purpose of this master thesis was to investigate and present the effectiveness of the use of Internet marketing tools in the process of building the image of a cosmetic brand. The study of the selected issue was carried out by means of analysis of the literature on the subject and a survey provided in the form of a questionnaire. The survey was conducted among Internet users and allowed to check the impact of particular Internet marketing tools in relation to building brand image in digital space. The survey questionnaire shows that the selected e-marketing tools have a diverse impact on the creation of cosmetic brand image online. The study also showed the need for further research on the effectiveness of the use of specific e-marketing tools by contemporary cosmetic brands. | pl |
dc.abstract.pl | Marketing internetowy to prężnie rozwijająca się dziedzina, która powszechnie wykorzystywana jest przez współczesne marki prowadzące działalność w Internecie. Narzędzia marketingu internetowego umożliwiły obecnym markom budowanie wizerunku w przestrzeni cyfrowej na zupełnie innej płaszczyźnie niż wcześniej. Celem niniejszej pracy było zbadanie oraz przedstawienie efektywności wykorzystania narzędzi marketingu internetowego w procesie budowania wizerunku marki kosmetycznej. Badanie dotyczące wybranego zagadnienia przeprowadzone zostało za pomocą analizy literatury przedmiotu oraz ankiety udostępnionej w formie kwestionariusza. Badanie ankietowe zostało przeprowadzone wśród użytkowników Internetu i pozwoliło na sprawdzenie wpływu poszczególnych narzędzi marketingu internetowego w odniesieniu do budowania wizerunku marki w przestrzeni cyfrowej. Z przeprowadzonego badania ankietowego wynika, że wybrane narzędzia e-marketingu mają różnorodny wpływ na kreowanie wizerunku marki kosmetycznej w sieci. Badanie ukazało również konieczność dalszych badań w zakresie efektywności wykorzystania konkretnych narzędzi marketingu internetowego przez współczesne marki kosmetyczne. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.author | Rijnvis, Nicole | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T21:37:18Z | |
dc.date.available | 2022-06-28T21:37:18Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157656-287206 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293562 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Brand image building, cosmetics brand, internet marketing, internet marketing tools | pl |
dc.subject.pl | Budowanie wizerunku marki, marka kosmetyczna, marketing internetowy, narzędzia marketingu internetowego | pl |
dc.title | Efektywność narzędzi marketingu internetowego w budowaniu wizerunku marki w branży kosmetycznej | pl |
dc.title.alternative | Effectiveness of Internet marketing tools in building brand image in the cosmetics industry | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |