Festiwal Kultury i Mediów Polikultura jako przykład kampanii crowdfundingowej w kulturze

2018
book section
article
dc.abstract.plArtykuł dotyczy Festiwalu Polikultura, od 5 lat organizowanego przez studentów zarządzania kulturą i mediami w Instytucie Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego, który w dużym stopniu finansowany jest za pomocą crowdfundingu. W badaniach została wykorzystana metodologia mieszana, jakościowa i ilościowa, oparta na analizie strony PolakPotrafi.pl, oficjalnych profili facebookowych Festiwalu oraz wywiadach z organizatorami i koordynatorami wydarzenia. Analizie poddano najważniejsze etapy zarządzania kampanią crowdfundingową (cel organizacji Festiwalu sformułowany przez studentów, prezentację i prowadzenie kampanii oraz realizację projektu i jego ewaluację). W artykule starano się porównać charakterystyczne cechy zarządzania kampanią crowdfundingową dotyczące poszczególnych edycji, oraz sformułować zalecenia mogące wpłynąć w przyszłości na efektywność dalszych zbiórek. Autorki poszukiwały również odpowiedzi na pytanie o wpływ studentów, ich rodziny, przyjaciół na projekt; sposoby motywowania darczyńców; oraz skłonności do podtrzymywania długoterminowych relacji pomiędzy nimi a organizatorami. Jednak podstawowe pytanie badawcze, sytuujące się w nurcie zarządzania humanistycznego, dotyczyło tego, czy można wskazać inne korzyści, poza finansowymi, z przeprowadzenia kampanii crowdfundingowej i jeśli tak, to czego one dotyczą.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Kulturypl
dc.contributor.authorKonior, Agnieszka - 163611 pl
dc.contributor.authorPluszyńska, Anna - 160413 pl
dc.contributor.editorPluszyńska, Anna - 160413 pl
dc.contributor.editorSzopa, Anna - 160410 pl
dc.date.accessioned2018-09-20T12:46:20Z
dc.date.available2018-09-20T12:46:20Z
dc.date.issued2018pl
dc.description.physical241-258pl
dc.description.publication1,25pl
dc.identifier.isbn978-83-233-4415-5pl
dc.identifier.projectROD UJ / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/57242
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfoliczba autorów 20; liczba stron 319; liczba arkuszy wydawniczych 19,9;pl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleFestiwal Kultury i Mediów Polikultura jako przykład kampanii crowdfundingowej w kulturzepl
dc.title.alternativeCulture and Media Festival "Polikultura" as an example of crowdfunding campaign in culturepl
dc.title.containerCrowdfunding w Polscepl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
Artykuł dotyczy Festiwalu Polikultura, od 5 lat organizowanego przez studentów zarządzania kulturą i mediami w Instytucie Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego, który w dużym stopniu finansowany jest za pomocą crowdfundingu. W badaniach została wykorzystana metodologia mieszana, jakościowa i ilościowa, oparta na analizie strony PolakPotrafi.pl, oficjalnych profili facebookowych Festiwalu oraz wywiadach z organizatorami i koordynatorami wydarzenia. Analizie poddano najważniejsze etapy zarządzania kampanią crowdfundingową (cel organizacji Festiwalu sformułowany przez studentów, prezentację i prowadzenie kampanii oraz realizację projektu i jego ewaluację). W artykule starano się porównać charakterystyczne cechy zarządzania kampanią crowdfundingową dotyczące poszczególnych edycji, oraz sformułować zalecenia mogące wpłynąć w przyszłości na efektywność dalszych zbiórek. Autorki poszukiwały również odpowiedzi na pytanie o wpływ studentów, ich rodziny, przyjaciół na projekt; sposoby motywowania darczyńców; oraz skłonności do podtrzymywania długoterminowych relacji pomiędzy nimi a organizatorami. Jednak podstawowe pytanie badawcze, sytuujące się w nurcie zarządzania humanistycznego, dotyczyło tego, czy można wskazać inne korzyści, poza finansowymi, z przeprowadzenia kampanii crowdfundingowej i jeśli tak, to czego one dotyczą.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Kultury
dc.contributor.authorpl
Konior, Agnieszka - 163611
dc.contributor.authorpl
Pluszyńska, Anna - 160413
dc.contributor.editorpl
Pluszyńska, Anna - 160413
dc.contributor.editorpl
Szopa, Anna - 160410
dc.date.accessioned
2018-09-20T12:46:20Z
dc.date.available
2018-09-20T12:46:20Z
dc.date.issuedpl
2018
dc.description.physicalpl
241-258
dc.description.publicationpl
1,25
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-4415-5
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/57242
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfopl
liczba autorów 20; liczba stron 319; liczba arkuszy wydawniczych 19,9;
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Festiwal Kultury i Mediów Polikultura jako przykład kampanii crowdfundingowej w kulturze
dc.title.alternativepl
Culture and Media Festival "Polikultura" as an example of crowdfunding campaign in culture
dc.title.containerpl
Crowdfunding w Polsce
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available