Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Czarna Symfonia : historia Redforda Stephensa na płycie "undun" zespołu The Roots a obraz społeczeństwa Afroamerykanów
Black Symphony : the story of Redford Stephens on The Roots' undun LP and an image of African-American communities
hip hop
muzyka popularna
Stany Zjednoczone
The Roots
amerykanistyka
Afroamerykanie
hip hop
popular music
United States of America
The Roots
American studies
African-Americans
popular music studies
W 2011 roku, hip-hopowy zespół The Roots wydał album "undun", na którym opisuje życie młodego Afroamerykanina Redforda Stephensa od jego śmierci do narodzin. Artyści, poprzez opowiedzenie historii protagonisty, opisują nie tylko jego samego, ale także społeczność Afroamerykanów, zwłaszcza w Filadelfii, gdzie prawdopodobnie rozgrywa się akcja. Wychodząc od ogólnej analizy struktury płyty "undun", autor omawia zawartość albumu pod względem graficznym, tekstowym i muzycznym, wskazując na istotne elementy, które wpływają na kreowanie wizerunku grupy Afroamerykanów. Czerpiąc z metod mikrohistorii i lokalnej historii chce zbadać w jakim stopniu wizja artystyczna The Roots odzwierciedla rzeczywistość. Po przytoczeniu odpowiednich statystyk i porównaniu ich z zawartością albumu, autor stwierdza, że Redford Stephens nie jest reprezentatywnym przedstawicielem grupy, tylko wyróżniającą się jednostką, która została uwikłana w zły los swojej społeczności. Z drugiej strony, "undun" w adekwatny sposób wskazuje na najważniejsze problemy ją nękające. Mimo to, album jest trafną refleksją na temat kondycji miasta, jego problemów i ich konsekwencji.
dc.abstract.pl | W 2011 roku, hip-hopowy zespół The Roots wydał album "undun", na którym opisuje życie młodego Afroamerykanina Redforda Stephensa od jego śmierci do narodzin. Artyści, poprzez opowiedzenie historii protagonisty, opisują nie tylko jego samego, ale także społeczność Afroamerykanów, zwłaszcza w Filadelfii, gdzie prawdopodobnie rozgrywa się akcja. Wychodząc od ogólnej analizy struktury płyty "undun", autor omawia zawartość albumu pod względem graficznym, tekstowym i muzycznym, wskazując na istotne elementy, które wpływają na kreowanie wizerunku grupy Afroamerykanów. Czerpiąc z metod mikrohistorii i lokalnej historii chce zbadać w jakim stopniu wizja artystyczna The Roots odzwierciedla rzeczywistość. Po przytoczeniu odpowiednich statystyk i porównaniu ich z zawartością albumu, autor stwierdza, że Redford Stephens nie jest reprezentatywnym przedstawicielem grupy, tylko wyróżniającą się jednostką, która została uwikłana w zły los swojej społeczności. Z drugiej strony, "undun" w adekwatny sposób wskazuje na najważniejsze problemy ją nękające. Mimo to, album jest trafną refleksją na temat kondycji miasta, jego problemów i ich konsekwencji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Instytut Amerykanistyki i Studiów Polonijnych | pl |
dc.contributor.author | Smółka, Maciej - 187336 | pl |
dc.contributor.editor | Kuś, Rafał - 173187 | pl |
dc.contributor.editor | Napierała, Paulina - 137599 | pl |
dc.date.accessioned | 2018-03-08T13:34:55Z | |
dc.date.available | 2018-03-08T13:34:55Z | |
dc.date.issued | 2016 | pl |
dc.date.openaccess | 36 | |
dc.description.accesstime | po opublikowaniu | |
dc.description.physical | 69-83 | pl |
dc.description.publication | 0,94 | pl |
dc.description.series | Societas - Księgarnia Akademicka | |
dc.description.seriesnumber | 109 | |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.isbn | 978-83-7638-777-2 | pl |
dc.identifier.project | ROD UJ / S | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/51483 | |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.pubinfo | Kraków : Księgarnia Akademicka | pl |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa | * |
dc.rights.licence | CC-BY-NC-ND | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl | * |
dc.share.type | otwarte repozytorium | |
dc.sourceinfo | liczba autorów 14; liczba stron 200; liczba arkuszy wydawniczych 12,5; | pl |
dc.subject.en | hip hop | pl |
dc.subject.en | popular music | pl |
dc.subject.en | United States of America | pl |
dc.subject.en | The Roots | pl |
dc.subject.en | American studies | pl |
dc.subject.en | African-Americans | pl |
dc.subject.en | popular music studies | pl |
dc.subject.pl | hip hop | pl |
dc.subject.pl | muzyka popularna | pl |
dc.subject.pl | Stany Zjednoczone | pl |
dc.subject.pl | The Roots | pl |
dc.subject.pl | amerykanistyka | pl |
dc.subject.pl | Afroamerykanie | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Czarna Symfonia : historia Redforda Stephensa na płycie "undun" zespołu The Roots a obraz społeczeństwa Afroamerykanów | pl |
dc.title.alternative | Black Symphony : the story of Redford Stephens on The Roots' undun LP and an image of African-American communities | pl |
dc.title.container | Oblicza Ameryki : szkice o społeczeństwie, kulturze i polityce Stanów Zjednoczonych | pl |
dc.type | BookSection | pl |
dspace.entity.type | Publication |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Views
4
Views per month
Views per city
Downloads
Open Access